  • 11. Data: 2009-01-26 09:57:16
    Temat: Re: 10? Aspire One już oficjalnie
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 26-01-2009 10:43, Karthoon pisze:

    > jak się o czymś pisze, to warto mieć na ten temat jakieś pojęcie....

    Rzeczywiście, w 901 Asus wycofał się z tego lepszego (skoro Atom+945GSE
    jest be) rozwiązania i przeszedł właśnie na Atoma+945GSE. Oczywiście z
    winy Acera.
    A jak się w dyskusji zabiera głos to wartałoby skrobnąć cokolwiek na
    temat. Poproszę zatem o opinię na temat duetu Atom+945GSE, mają go sobie
    Intel z Acerem wsadzić głęboko, czy nie muszą?

  • 12. Data: 2009-01-26 15:32:39
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    CeBeR wrote:

    > Jasne - nie ma to jak Celek @900 i ten sam chipset w EEE901... Co

    W 901 jest Atom, chipset niestety ten sam (945GSE) nad czym ubolewam. W
    kompach z Celkiem ULV jest inny (gorszy) chipset.

    > prawda "trochę" wolniejszy i "trochę" bardziej prądożerny, ale w
    > końcu to Asus, więc musi być lepszy...

    Różnica miedzy Celeronem ULV a Atomem jest kosmetyczna, zarówno w wydajnosci
    jak i pradozernosci.

    > Dysk? Są wersje AA1 wyposażone
    > w SSD, ale o ile w internecie pełno tutoriali jak wymienić małego i
    > wolnego SSD na w miarę niedrogi (2,5"), pojemny i szybki HDD, to o

    Co ja Ci poradze, że Acer pakuje najgorsze chyba na swiecie SSD od Intela
    (~8MB/s zapisu).

    > odwrotnych kombinacjach jakoś cicho. Widać nie tylko posiadacze HDD
    > nie wiedzą, co dobre, ale i ci z fabrycznymi SSD nie bardzo chcą w to
    > uwierzyć...

    Taaaa HDD w netbooku to po prostu cud-miód, palce lizac. Napisz na ile
    starcza Ci standardowa bateria w AA1 z HDD ;-)

    > A wracając do samego 945GSE - co w nim takiego złego, że tak ma go
    > sobie Intel wsadzać? Ta mityczna prądożerność, mimo której cały
    > netbook zużywa w idle mniej niż 10W, a obciążony do 15W i którą

    Ten paskudny Asus EEE 901 zuzywa 7-8W (po wylaczeniu WiFi i przyciemnieniu
    ekranu jakos schodzi do 6W), a po obciazeniu nie dochodzi do wymienionych
    15W. Do tego jest tanszy. Paskudny Asus - feeee....

    > oczekiwany niczym zbawiciel Poulsbo ma mieć ograniczoną o cały 1W?

    Nawet 1W przy 7W to nie jest mało (dla EE901 to dodatkowa godzina pracy).
    Uwzględniłeś może, iż obecny chipset to dwa archaiczne mostki
    (945GSE+ICH7M)? Poulsbo zmiesci to w jednym układzie.

    > Graficznie wystarcza do napędzenia interfejsów współczesnych OSów
    > (Aero, Plasma, Compiz), a że nie dekoduje HD - toż netbooki nie są do
    > tego...

    Nowy chipset przy mniejszym zapotrzebowaniu na prad zapewnia lepsza
    wydajnosc (ktorej nie potrzebujesz - twoja sprawa). ponadto moze bedzie
    wreszcie mozliwosc podlaczenia TV przez HDMI/DVI.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 13. Data: 2009-01-26 15:38:42
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    CeBeR wrote:

    > Rzeczywiście, w 901 Asus wycofał się z tego lepszego (skoro
    > Atom+945GSE jest be) rozwiązania i przeszedł właśnie na Atoma+945GSE.

    Nie uprawiaj demagogii na grupie. Jak Asus robił pierwsze EEE to nie było
    nawet Atomów i chipsetu 945GSE. Po pojawieniu się Atomów i 945GSE Asus
    zastosował je w nowych EEE, co ma pewne zalety ale nie jest to rozwiazanie
    ostateczne i wystarczajace. Netbook powinien spokojnie dzialac przy
    chlodzeniu pasywnym co przy obecnych komponentach od Inela nie jest mozliwe.

    > Oczywiście z winy Acera.

    Demagogia. Intel sprzedaje zestawy CPU+chipset - inni je kupuja. Gdyby Acer
    zrobił nebooka kilkanascie miesiecy wczesniej to tez by wkładał tam Celerony
    ULV. Acer jest po prostu cienki z nebookach, niestety bo konkurencja
    przydała by się.

    > A jak się w dyskusji zabiera głos to wartałoby skrobnąć cokolwiek na
    > temat. Poproszę zatem o opinię na temat duetu Atom+945GSE, mają go
    > sobie Intel z Acerem wsadzić głęboko, czy nie muszą?

    Ten tandem (Atom+945GSE) to przede wszystkim wsadzic powinien sobie Intel,
    producent tego badziewia bez porzadnej alternatywy... Ten Acer po prostu nie
    wnosi nic nowego ani cenowo ani jakosciowo. Szkoda, że tego nie widzisz.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 14. Data: 2009-01-26 20:14:50
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 26-01-2009 16:38, Mikolaj Tutak pisze:

    > Netbook powinien spokojnie dzialac przy
    > chlodzeniu pasywnym co przy obecnych komponentach od Inela nie jest mozliwe.

    Nie masz racji, jest to możliwe już teraz. Np. Dell Mini 9 to fabrycznie
    pasywna konstrukcja. Odpowiednie skonfigurowanie programowej regulacji
    chłodzenia AA1 umożliwia pracę prawie pasywną - wiatrak może nie włączać
    się gdy procesor/IGP nie są mocno obciążone i temperatura CPU utrzymuje
    się poniżej 60C. W MSI Wind taka sztuka raczej nie jest możliwa do
    osiągnięcia (ma jeszcze bardziej skopane chłodzenie).
    Jeszcze jedno: mitologizowany (zwłaszcza pod względem właściwości
    energetycznych) Poulsbo będzie od 945GSE lepszy o cały 1W!

> [...]
    > wnosi nic nowego ani cenowo ani jakosciowo. Szkoda, że tego nie widzisz.

    Nie wnosi cenowo? Kupiłem AA1 z baterią 5,2Ah, HDD 80GB i XP za 700 zł.
    W promocji, ale normalna cena tej konfiguracji to 1000 zł. Co w tej
    cenie oferuje konkurencja?

  • 15. Data: 2009-01-26 20:44:19
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    CeBeR <p...@g...pl> napisał(a):

    > Nie masz racji, jest to moĹźliwe juĹź teraz. Np. Dell Mini 9 to fabrycznie
    > pasywna konstrukcja. Odpowiednie skonfigurowanie programowej regulacji
    > chłodzenia AA1 umoĹźliwia pracę prawie pasywną - wiatrak moĹźe nie włączaÄ

    PRAWIE. Czyli nie można.

    > Nie wnosi cenowo? Kupiłem AA1 z baterią 5,2Ah, HDD 80GB i XP za 700 zł.
    > W promocji, ale normalna cena tej konfiguracji to 1000 zł. Co w tej
    > cenie oferuje konkurencja?

    No widzisz, a ja pojechałem po niego i NIE KUPIŁEM. Bo jakość wykonania Acera
    w stosunku do Asusa, to jak Dacia Logan przy Audi A8. I wolałem trochę
    dołożyć i mieć dużo lepszy sprzęt...

  • 16. Data: 2009-01-26 20:51:21
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 26-01-2009 21:44, Karthoon pisze:

    > PRAWIE. Czyli nie można.

    To nieumiejętność czytania, czy czytnik nie radzi sobie z UTF-8 i nie
    widząc treści zgadujesz tylko co tam było napisane? Spróbuj jeszcze raz:
    Dell Mini 9 to fabrycznie pasywna konstrukcja. Nie PRAWIE. Mikołaj
    twierdził że to niemożliwe.

  • 17. Data: 2009-01-26 21:23:43
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    CeBeR wrote:

> [...]
    > wiatrak może nie włączać się gdy procesor/IGP nie są mocno obciążone
    > i temperatura CPU utrzymuje się poniżej 60C.

    Mnie ni chodzi "o prawie pasywne", tylko zeby to nie ciagneło 6-10W tylko
    poniżej 5W.

> [...]
    > właściwości
    > energetycznych) Poulsbo będzie od 945GSE lepszy o cały 1W!

    Zobaczymy. Mam nadzieje, że Poulsbo nie bedzie gorszy. Juz pisałem ze nawet
    1W przy 6-7W to sporo.

    > Nie wnosi cenowo? Kupiłem AA1 z baterią 5,2Ah, HDD 80GB i XP za 700
    > zł. W promocji, ale normalna cena tej konfiguracji to 1000 zł. Co w
    > tej cenie oferuje konkurencja?

    Za 999zł kupiłem Asus EEE 901 (można troche taniej), 1GB ramu, Wifi
    802.11bgn, kamera 1.3M, BT, dysk SSD 12GB, XP, bateria 55Wh (okolo 6h
    pracy), dwa lata gwarancji door-to-door.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 18. Data: 2009-01-26 21:33:38
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    CeBeR wrote:

> [...]
    > widząc treści zgadujesz tylko co tam było napisane? Spróbuj jeszcze
    > raz: Dell Mini 9 to fabrycznie pasywna konstrukcja. Nie PRAWIE.

    Uścislajac - twierdze iż potrzebny jest zestaw CPU+chipset o zauwazalnie
    mniejszym poborze energii. Chodzi o to aby Dell Mini 9 nie był wyjatkiem,
    ale aby pasywne chlodzenie było normą. Zreszta ten Dell jest lekko ubogi i
    niezbyt tani, natomiast kierunek rozwoju wyznacza wlasciwy...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 19. Data: 2009-01-26 22:02:04
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    CeBeR <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > widząc treści zgadujesz tylko co tam było napisane? Spróbuj jeszcze raz:
    > Dell Mini 9 to fabrycznie pasywna konstrukcja. Nie PRAWIE. Mikołaj

    Komentarz był odnośnie Acera, bo o nim tu mówimy. Dell raz, że w PL
    oficjalnie niedostępny, a dwa - zupełnie inna półka cenowa.

  • 20. Data: 2009-01-26 22:26:14
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 26-01-2009 23:02, Karthoon pisze:

    > Komentarz był odnośnie Acera, bo o nim tu mówimy. Dell raz, że w PL
    > oficjalnie niedostępny, a dwa - zupełnie inna półka cenowa.

    Tematem była rzekoma niemożność pasywnego schłodzenia 945GSE z Atomem.
    Wygląda na to, że jest to na szczęście tylko PRAWIE niemożność.