  • 51. Data: 2009-01-27 20:55:24
    Temat: Re: 10? Aspire One już oficjalnie
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 26-01-2009 21:44, Karthoon pisze:

    > No widzisz, a ja pojechałem po niego i NIE KUPIŁEM. Bo jakość wykonania Acera
    > w stosunku do Asusa, to jak Dacia Logan przy Audi A8. I wolałem trochę
    > dołożyć i mieć dużo lepszy sprzęt...

    A konkretnie to co w tej jakości wykonania Acera tak razi? Zwłaszcza w
    porównaniu z Asusem - czyżby ten ostatni aż tak bardzo się poprawił od
    czasów 701?
    "Aspire One jest produkowany przez Quantę i trzeba powiedzieć, że gigant
    ten zrobił dobrą robotę. Wytwarzany przez Pegatrona Eee PC 701 się chowa."
    http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Acer-Aspire-One
    .11106.0.html

  • 52. Data: 2009-01-27 21:02:12
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 27-01-2009 21:33, Mikolaj Tutak pisze:

    > A gdzie były po 700zł? Najtaniej widziałem właśnie EEE 901 za około 950zł.

    Łykendowa promocja w Carrefour, cała elektronika -30%. Była zresztą
    informacja także na tej grupie. Na półce AA1 A150 (1GB, 80GB HDD, XP,
    bateria 58Wh) kosztował (i wciąż kosztuje) u nich 999 zł, więc można
    było łyknąć za 699,30. Karthoon wtedy wybrał 901, pisał że wyszła 910 zł
    (czyli na półce mieli cenę 1300).

  • 53. Data: 2009-01-27 22:03:28
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    CeBeR <p...@g...pl> napisał(a):

    > Zastanów się lepiej co chcesz udowodnić.

    Nie mam zamiaru nikomu nic udawadniać. Po prostu uważam, że w wypadku
    netbooków nie ma większego znaczenia czy mamy pasywne chłodzenie czy cichy
    wiatrak. Znaczenie ma prądożerność układów, a to obecnie wygląda tak sobie.
    Więc brak wiatraka to żadna rewelacja.

> [...]
    > komponentach Intela chłodzenie pasywne netbooka nie jest możliwe" (czy
    > jak to tam leciało)? Że jest możliwe, ale drogie (jakby schłodzenie tych
    > paru watt z procesora i northbridge wymagało kilograma heatpipe'ów)?
    > Doboru podzespołów (piszemy o netbookach, więc co tu dobierać - Atom i
    > 945GSE)? Rozmieszczenia (no tak, mogli metodą prób i błędów umieścić
    > elementy do pasywnego chłodzenia pod spodem laminatu i dziwić się, że
    > jest gorzej)? Testów (to taki MSI Wind mimo posiadania blaszki o
    > powierzchni 5cm^2 w roli radiatora testowany być nie musiał, bo w końcu

    Atom istnieje w kilku wersjach, można wybrać Celerona lub Via.
    Mówisz tak, jak byś nie miał większego pojęcia o projektowaniu takich
    urządzeń. Projektuje się całość - tak, aby było i tanio i w miarę dobrze.
    Przy czym jeszcze jedni zwracają uwagę na jakość elementów (asus, toshiba,
    dell), a inni nie (acer).

    > Pasywne chłodzenie netbooków wymaga(ło) (udowadnia to Dell Mini 9)
    > jedynie głośnego sprzeciwu użytkowników pierwszych modeli przeciwko
    > szumiącym wiatrakom, ale widać posiadaczom bleeepc to nie przeszkadzało.

    Bo to są urządzenia MOBILNE. Używane w różnych warunkach - więc to żaden
    problem. Już bardziej obawiałbym się wyższej temperatury Della.
    Nikt tego wcześniej nie wprowadził, bo nie widział takiej potrzeby.
    Zresztą rok czy dwa temu, zanim pojawił się eee, nikt w ogóle o tym nie
    myślał. Ba, takie Sony zarzucało Asusowi nawet psucie rynku (co nie dziwi,
    skoro cena ich netbooka ma oscylować w granicach 1000 usd). To co robi Dell,
    to po prostu kolejne ulepszenie (lub nie) konstrukcji.

    > Wystarczył szpan z wydania pieniędzy za które można by kupić
    > dwurdzeniowca (może nawet z dyskretną grafiką) na "ultramobilny" sprzęt
    > z czasem pracy na baterii poniżej 3 godzin i siedmiocalowym ekranikiem
    > na którym obejrzenie typowej strony www jest równie wygodne jak na komórce.

    Dla ciebie szpan, a dla wielu osób to narzędzie pracy lub wygodne urządzenie
    mobilne. MOBILNE. Drugie lub trzecie z kolei. Na tyle wygodne (rozmiary i
    waga), że można je bez problemu nosić ze sobą.

  • 54. Data: 2009-01-27 22:18:48
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    CeBeR <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ten zrobił dobrą robotę. Wytwarzany przez Pegatrona Eee PC 701 się chowa."

    701 to prehistoria i trudno porównywać go z nowymi urządzeniami.

    Acer jest przede wszystkim za duży (np. przez zbyt szeroką ramkę dookoła
    ekranu), ma słaby (mówię o wyglądzie, bo nie używam) plastik i jest cięższy
    od 901. Do tego klawiatura - choć mniejsza - to zdecydowanie bardziej mi
    odpowiadała w eee. To dotyczy modeli ze wspomnianego Carrefoura.

  • 55. Data: 2009-01-27 22:28:33
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    CeBeR wrote:

> [...]
    > bateria 58Wh) kosztował (i wciąż kosztuje) u nich 999 zł, więc można
    > było łyknąć za 699,30. Karthoon wtedy wybrał 901, pisał że wyszła 910

    A bylo, bylo. W sobote zastanawialy mnie dzikie koleje na stoisku RTV. W
    niedziele wieczorem przeczytalem dlaczego. W poniedzialek bylem i AA1 byly
    juz po 999zł ;-) Ale nie zaluje zakupu swojego EEE 901, natomiast
    zmienilbym:
    - chipset/cpu - bardziej energooszczedne nawet 1-2W to byloby coś, do tego
    pasywne chlodzenie, podobnie przeanalizowalbym pozostale komponenty pod
    katem energooszczednosci
    - zamiast 2 dyskow 4 i 8GB dalbym jeden 32GB ;-)
    - brakuje troche wyjscia TV/HDMI to sie przydaje na wyjazdach w hotelu
    (znowu chipset!)
    - szkoda ze Asus nie wlutowal mi tego modemu HSDPA na ktory jest miejsce ;-)
    - troche bym jeszcze pocienil tego netbooka ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 56. Data: 2009-02-06 11:32:41
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 27.01.2009 CeBeR <p...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > od Inela *nie jest mozliwe*". Okazało się, że jednak jest możliwe, a
    > wyjątkowość Della jest tylko dowodem na zlekceważenie problemu hałasu
    > przez pozostałych producentów netbooków - popatrz tylko na tą blaszkę -
    > "radiator" MSI Winda. Skoro pasywne chłodzenie zmieściło się w Dellu
    > zmieściłoby się i w innych netbookach - w końcu nie są od niego
    > mniejsze. Trudno też w pasywnym chłodzeniu doszukiwać się źródła wyższej
    > ceny Della - na pewno jest trochę droższe niż tradycyjny radiatorek z
    > wiatraczkiem, ale nie jest to różnica mogąca zaważyć na końcowej cenie

    Na eeepc 901 bez problemu idzie pracować bez wiatraka, w sumie służy on
    tylko jako zawór bezpieczeństwa "gdyby coś".
    Mam go pod debianem, przy odpowiedniej konfiguracji cpufreqd, wyłączenia
    ht, spowolnienia do 1/2 (co na www/office w zupełności styka), przy braku
    grzejnika hdd w pobliżu i lekkiego throttlingu na 70-80% wiatrak w ogóle
    się nie rusza (chyba że zatkam otwory powietrzne). powertop się ustawia
    na 8-10W w zależności od siły podświetlania matrycy.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 57. Data: 2009-02-07 15:27:17
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 06-02-2009 12:32, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Na eeepc 901 bez problemu idzie pracować bez wiatraka, w sumie służy on
    > tylko jako zawór bezpieczeństwa "gdyby coś".

    Mnie nie musisz przekonywać, wątpiącym podałem tylko przykład fabrycznie
    pasywnie chłodzonego Atoma z 945GSE.