  • 41. Data: 2009-01-27 15:44:28
    Temat: Re: 10? Aspire One już oficjalnie
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 27-01-2009 14:49, Mikolaj Tutak pisze:

    > To robi kazdy procesor Intela z SpeedStepem, rowniez Celeron ULV (zmienny
    > dzielnik i napiecie zasilania). Niczego epokowego to nie wnosi w Acer'e.

    Wyślij zatem tą odpowiedź o post wyżej/niżej - niczego epokowego w tym
    eee 701 zatem nie ma, speedstepa miałem nawet w desktopie w czasach
    S754. A aplikacja do ograniczania taktowania na sztywno jest i dla AA1
    (inna rzecz, że w Atomie ma to mniejszy sens, bo @1600 pobiera on tyle,
    ile Celeron ULV @450)

    > Jedyną fajną modyfikację robi to Asus w EEE 901 (i podobnych) - przy pracy
    > na baterii mozna spowolnic zarówno Atoma, jaki chipset/fsb/pamieci co daje
    > dodatkowo 1h pracy na baterii.

    Rewolucja/rewelacja po prostu! Producent dołączył aplikację do zmiany
    FSB z GUI. Na Acerze na pewno się nie da...

    > Rewolucja/rewelacja po prostu ;-)

    Wyślij zatem tą odpowiedź o post wyżej/niżej. Nie tylko eee 701 może być
    "prawie pasywny".

  • 42. Data: 2009-01-27 17:36:22
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 27-01-2009 14:16, Karthoon pisze:

    > Właśnie za to - płaci się za to, żeby ten kawałek metalu DZIAŁAŁ.
    > Płaci się za projekt takiego rozwiązania.

    Żeby kawałek metalu działał, tzn odbierał i oddawał ciepło? Nie
    potrzebuje do tego żadnego projektu, one tak już mają z natury.
    A propos, piszemy o tym:
    http://images.anandtech.com/reviews/mobile/Dell/Mini
    /heatsink.jpg
    http://images.anandtech.com/reviews/mobile/Dell/Mini
    /heatsink2.jpg
    Mnie to wygląda jak kawałek blachy. Niewątpliwie to koszt jego projektu
    zmusił wręcz producenta do wywindowania ceny o 100% względem konkurencji :-)

    > No, jak dla Ciebie Dell to marka luksusowa, to.... no w sumie trochę mi nawet
    > Cie żal.
    > BTW, akurat tego posta piszę z D830 - i mimo jego wielu zalet nigdy bym nie
    > wpadł na pomysł uznania go za produkt marki "luksusowej".
    > No, może jak porównasz inspirona 9 z acerem one - to fakt, w taki porównaniu
    > tak to może wyglądać.

    Z Acerem One, ale i z Asusem EEE. Dlatego napisałem "w pewnym sensie".
    Nie siedzę w notebookach, nie wiem co uchodzi za markę naprawdę
    luksusową, wiem, że tajwańscy producenci (także ten, który dekadę temu
    słynął z przyzwoitych płyt głównych) uchodzą za lowend.

    > Więc w efekcie płacisz +- 2 razy więcej, masz netboka minimalnie cichszego i
    > trochę cieplejszego. Trudno tu znaleźć coś rewolucyjnie lepszego. Ba, w ogóle
    > lepszego.

    Są tacy, którzy płacą. W innych segmentach też Dell jest droższy od
    tajwańców i odbiorców znajduje.

  • 43. Data: 2009-01-27 18:07:01
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    CeBeR <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zmusił wręcz producenta do wywindowania ceny o 100% względem konkurencji :-)

    Tak się zastanawiam, czy naprawdę nie rozumiesz, czy tylko udajesz?
    Kosztuje takie zaprojektowanie sprzętu (całości), żeby ten kawałek metalu
    wystarczył. Odpowiedni dobór i rozmieszczenie podzespołów, odpowiednie testy.
    To potrafi podnieść bardzo mocno cenę.

> [...]
    > luksusową, wiem, że tajwańscy producenci (także ten, który dekadę temu
    > słynął z przyzwoitych płyt głównych) uchodzą za lowend.

    Bzdura. Dell ma też wersje budżetowe sprzedawane - o zgrozo - w marketach
    elektronicznych. Dell słynie przede wszytkim z bardzo dobrej obsługi
    serwisowej i tym wygrywa. A Asus to typowa średnia półka - jak lenovo, hp czy
    toshiba.

    > Są tacy, którzy płacą. W innych segmentach też Dell jest droższy od
    > tajwańców i odbiorców znajduje.

    Owszem, płacą za projekt, wykonanie i - przede wszystkim - rewelacyjny
    support. Czy tak bedzie z inspiron 9 - zobaczymy.
    A co do cen.... to się pewnie zdziwisz, ale taki Asus robi laptopy dużo
    droższe od Della i też znajdują nabywców. Mimo, że to tylko "tajwan".

  • 44. Data: 2009-01-27 19:17:16
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 27-01-2009 19:07, Karthoon pisze:
> [...]
    > wystarczył. Odpowiedni dobór i rozmieszczenie podzespołów, odpowiednie testy.

    Zastanów się lepiej co chcesz udowodnić. To że "przy obecnych
    komponentach Intela chłodzenie pasywne netbooka nie jest możliwe" (czy
    jak to tam leciało)? Że jest możliwe, ale drogie (jakby schłodzenie tych
    paru watt z procesora i northbridge wymagało kilograma heatpipe'ów)?
    Doboru podzespołów (piszemy o netbookach, więc co tu dobierać - Atom i
    945GSE)? Rozmieszczenia (no tak, mogli metodą prób i błędów umieścić
    elementy do pasywnego chłodzenia pod spodem laminatu i dziwić się, że
    jest gorzej)? Testów (to taki MSI Wind mimo posiadania blaszki o
    powierzchni 5cm^2 w roli radiatora testowany być nie musiał, bo w końcu
    ma wiatrak)?
    Pasywne chłodzenie netbooków wymaga(ło) (udowadnia to Dell Mini 9)
    jedynie głośnego sprzeciwu użytkowników pierwszych modeli przeciwko
    szumiącym wiatrakom, ale widać posiadaczom bleeepc to nie przeszkadzało.
    Wystarczył szpan z wydania pieniędzy za które można by kupić
    dwurdzeniowca (może nawet z dyskretną grafiką) na "ultramobilny" sprzęt
    z czasem pracy na baterii poniżej 3 godzin i siedmiocalowym ekranikiem
    na którym obejrzenie typowej strony www jest równie wygodne jak na komórce.

  • 45. Data: 2009-01-27 19:40:31
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 27-01-2009 19:07, Karthoon pisze:

    > A co do cen.... to się pewnie zdziwisz, ale taki Asus robi laptopy dużo
    > droższe od Della i też znajdują nabywców. Mimo, że to tylko "tajwan".

    Zgadza się - ale do czasu. Do czasu, aż jakiś inny tajwański producent
    wskaże Asusowi gdzie jego półka cenowa. Teraz 901 kosztuje już normalne
    pieniądze (porównywalnie do one i winda), ale rzut oka na recenzję Mini
    9 na anandtechu:
    http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=3399&
    p=8
    udowadnia, że jeszcze niedawno Asus miał całkiem spore poczucie humoru.

  • 46. Data: 2009-01-27 19:57:41
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    CeBeR wrote:

> [...]
    > eee 701 zatem nie ma, speedstepa miałem nawet w desktopie w czasach
    > S754. A aplikacja do ograniczania taktowania na sztywno jest i dla AA1

    EEE 701 to obecnie prechistoria, w tych czasach Acer nie wiedzial co to
    netbook ;-) Asus sie rozwinal troche od tego czasu. Zreszta tak Asus/Acer
    kraje jak mu Intel procesory daje ;-)
    Ponadto co chcesz od Speedstepa? W IDLE procesor parcuje z malym zegarem i
    niskim napieciem, jak trzeba to go zwieksza (i napiecie) - to umieja nawet
    Windowsy, jak nie chcesz podnosic zegara to zmieniasz schemat zasilania w
    systemie na oszczedny.

    > Rewolucja/rewelacja po prostu! Producent dołączył aplikację do zmiany
    > FSB z GUI. Na Acerze na pewno się nie da...

    No ale robi to automatycznie w zaleznosci od zasilania. Ponadto ASUS daje
    ten util z defaulta i bez łachy. Jest jakis uniwersalny util zmiaiajacy FSB
    w zaleznosci od zasilania lub wybranego klawisza?

    > Wyślij zatem tą odpowiedź o post wyżej/niżej. Nie tylko eee 701 może
    > być "prawie pasywny".

    Poszukaj EEECtrl, podobnie pod linuxa jest stosowny sterownik ;-) Ja tego
    nie potrzebuje nawet bo przy pracy na baterii wetylator ledwo sie kreci.
    Zreszta EEE 901 ma calkiem pomyslowe chlodzenie i moze daloby się
    wylaczyc/wywalić wentylator. Musze posmarowac od spodu klawiature pasta
    termoprzewodzaca i zobaczyc ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 47. Data: 2009-01-27 20:03:12
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    CeBeR wrote:

> [...]
    p=8
    > udowadnia, że jeszcze niedawno Asus miał całkiem spore poczucie

    Nie Asus mial poczucie humoru, tylko konkurencja nie miala nic ciekawego i
    nerwowo dreptala w miejscu ;-) Zreszta zobacz jakie byly prezeboje sprzedazy
    przed swietami na Amazon.com :)

    Ciekawe kiedy konkurencja zacznie dawac do netbooków karty 802.11n?!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 48. Data: 2009-01-27 20:28:42
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 27-01-2009 21:03, Mikolaj Tutak pisze:

    > Nie Asus mial poczucie humoru, tylko konkurencja nie miala nic ciekawego i

    Ale to chyba "trochę" burzy teorię Karthoona o innym niż marketingowy
    powodzie wyceny Mini 9 (i innych netbooków).

    > nerwowo dreptala w miejscu ;-) Zreszta zobacz jakie byly prezeboje sprzedazy
    > przed swietami na Amazon.com :)

    Nie wiem - EEE? Wiem, że u nas przedświątecznym przebojem był AA1 za
    699,30. I dlatego go kupiłem, za żadnego netbooka po prostu więcej nie
    zapłaciłbym.

    > Ciekawe kiedy konkurencja zacznie dawac do netbooków karty 802.11n?!

    "A kto powiedzial ze to "N" to taki swiety grall przesylania? Na razie
    mozna sie troche przejechac na tym "N"."
    :-)

  • 49. Data: 2009-01-27 20:33:08
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    CeBeR wrote:

    > Ale to chyba "trochę" burzy teorię Karthoona o innym niż marketingowy
    > powodzie wyceny Mini 9 (i innych netbooków).

    Nie mialem stycznosci z tym Dellem - to jakis niezbyt popularny model.

    > Nie wiem - EEE? Wiem, że u nas przedświątecznym przebojem był AA1 za
    > 699,30. I dlatego go kupiłem, za żadnego netbooka po prostu więcej nie
    > zapłaciłbym.

    A gdzie były po 700zł? Najtaniej widziałem właśnie EEE 901 za około 950zł.

    > "A kto powiedzial ze to "N" to taki swiety grall przesylania? Na razie
    > mozna sie troche przejechac na tym "N"."
    > :-)

    Dokładnie tak, ale im wiecej posiadaczy "N" tym szybciej ustabilizuje się
    standard i sterowniki ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 50. Data: 2009-01-27 20:42:15
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 27-01-2009 20:57, Mikolaj Tutak pisze:

    > Ponadto co chcesz od Speedstepa? W IDLE procesor parcuje z malym zegarem i
    > niskim napieciem, jak trzeba to go zwieksza (i napiecie) - to umieja nawet

    Skąd pomysł, że mam coś przeciwko? To K, właściciel 701 się tym chwalił
    jakby Amerykę odkrył. Odpisałem tylko, że na AA1 też się da.

    > Windowsy, jak nie chcesz podnosic zegara to zmieniasz schemat zasilania w
    > systemie na oszczedny.

    A to już niekoniecznie - nie pamiętam który mechanizm (C1E czy EIST, a
    może oba, jak w c2d?) zastosowano w Atomie, bo tylko jeden z nich daje
    się sterować przez schematy zasilania.

    > No ale robi to automatycznie w zaleznosci od zasilania. Ponadto ASUS daje
    > ten util z defaulta i bez łachy. Jest jakis uniwersalny util zmiaiajacy FSB
    > w zaleznosci od zasilania lub wybranego klawisza?

    Nie znam, ale skoro da się przez setfsb, także z cli, to dorobienie do
    tego gui i automatyki raczej wielką filozofią nie jest.

    > Poszukaj EEECtrl, podobnie pod linuxa jest stosowny sterownik ;-) Ja tego

    Znam, w końcu acerowski a1ctl powstał chyba na bazie tego programu.

    > nie potrzebuje nawet bo przy pracy na baterii wetylator ledwo sie kreci.

    W AA1 z kolei raczej konieczne, bo jego wolne obroty są dla mnie
    zdecydowanie za wysokie. Ale z programikiem naprawdę daje nieźle radę.

    > Zreszta EEE 901 ma calkiem pomyslowe chlodzenie i moze daloby się
    > wylaczyc/wywalić wentylator. Musze posmarowac od spodu klawiature pasta
    > termoprzewodzaca i zobaczyc ;-)

    Właśnie widziałem, procesor i NB nad PCB, radiator też wielki jak w Mini
    9 więc powinno chyba dać radę schłodzić go całkiem pasywnie.