  • 11. Data: 2018-07-22 22:21:48
    Temat: Re: 1000 rdzeni
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    > A róznica między rdzeniem GPU a CPU jest coraz mniej dostrzegalna.

    Lecz CPU nadal tkwi w 64 bitach, gdy te lepsze grafy już od dłuższego
    czasu robi się 128-mio bitowe. Że już o paru innych wodotryskach nie
    wspomnę.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 12. Data: 2018-07-23 00:04:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/22/2018 10:21 PM, BaSk wrote:
    > Lecz CPU nadal tkwi w 64 bitach

    To ogólnie nie jest prawda choćby mając na uwadze cusie takie jak SIMD w
    setkach odmian. A bitowośc procesora to rzecz wstydliwa w świecie PC.
    Czy 386 to był procesor 8, 16 czy 32 bitowy? No więc zależy kto pyta i
    czy jest fanboyem, programistą czy projektantem hardware. I każdy będzie
    miał rację.

  • 13. Data: 2018-07-23 08:34:13
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 19.07.2018 o 20:23, Marcin N pisze:

    > O ile w ogóle powstanie - to nie zastąpi uniwersalnych procesorów.
    > A czy powstanie - to jest sporo wątpliwości. Np. trzeba rozwiązać
    > problem pracy w zerze absolutnym podzespołów, które w zerze pracować nie
    > potrafią.

    Ale jest już co najmniej kilka takich komputerów kwantowych, nawet
    procki można kupić.

  • 14. Data: 2018-07-23 12:40:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Dziwnym trafem GPU mają zupełnie inne poglądy na ilość rdzeni. Opłaca
    > się. A róznica między rdzeniem GPU a CPU jest coraz mniej dostrzegalna.

    Pewnie dlatego że GPU to nie samodzielny komputer tylko specjalizowany
    zestaw do obliczeń.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-07-23 17:04:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-07-23 o 08:34, BQB pisze:

    > Ale jest już co najmniej kilka takich komputerów kwantowych, nawet
    > procki można kupić.

    Pokaż linka do jakiegoś. Z mojej wiedzy wynika, że to laboratoryjne
    próby, ale może coś nowego się pojawiło.

    --
    MN

  • 16. Data: 2018-07-24 09:38:52
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 23.07.2018 o 17:04, Marcin N pisze:

    > Pokaż linka do jakiegoś. Z mojej wiedzy wynika, że to laboratoryjne
    > próby, ale może coś nowego się pojawiło.

    https://www.newscientist.com/article/dn26419-quantum
    -computer-buyers-guide-buy-one-today/

    Kiedyś widziałem ceny samych procków, obecnie znaleźć nie mogę. Powyżej
    masz linka - z artykułu wynika, że sprzedali 2 sztuki. Data artykułu 15
    October 2014 - nieco czasu minęło.

  • 17. Data: 2018-07-24 20:06:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/23/2018 12:40 PM, RadoslawF wrote:
    > Pewnie dlatego że GPU to nie samodzielny komputer tylko specjalizowany
    > zestaw do obliczeń.

    Od samodzielnego komputera dzieli go wyłacznie brak mozliwości
    samodzielnego wystartowania. I to tylko dlatego że BIOS na pokładzie GPU
    nie ma takiego ficzera. Dodanie bootowania z właśnego ROM nie stanowi
    problemu tylko jest zbędne bo nie widzimy zastosowań więc i nie
    implementowane. Gdyby tylko takowy bajer dodano komputer mógłby
    funkcjonować bez głównego CPU, przynajmniej w teorii bo w praktyce nic w
    komputerze nie zakłada zarzadzania przez kartę grafiki. Tak prawde
    mówiąc GPU i CPU są kłopotliwe w odróznieniu już dzisiaj a za kilka lat
    różnica rozymuje się znacząco w jedną hybrydę tym bardziej że oba typy
    rdzeni integrowane sa coraz częsciej w jeden kawałek krzemu.

    Dlatego twierdzenie że CPU są nieopłacalne do rozbudowy pod kątem rdzeni
    jest bez sensu: oczywiście że są opłacalne takie rozbudowy i oczywiście
    że będą rozbudowywane coraz bardziej. Ba, beda rosnąc ilości rdzeni i
    jednocześnie będzie maleć ich komplikacja i taktowanie ponieważ to jest
    obecnie łatwiejsze uzyskiwanie mocy obliczeniowej z dolara [1]. Liczę że
    doczekam się za kilka lat czegoś na RISC bo czas zakończyć tą żenadę x86.

    [1]
    https://www.intel.pl/content/www/pl/pl/products/proc
    essors/xeon-phi/xeon-phi-processors.html

  • 18. Data: 2018-07-24 20:09:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/23/2018 5:04 PM, Marcin N wrote:
    > Pokaż linka do jakiegoś. Z mojej wiedzy wynika, że to laboratoryjne
    > próby, ale może coś nowego się pojawiło.

    Pojawiło się nawet za friko:

    https://quantumexperience.ng.bluemix.net/qx/experien
    ce

    Nie, to nie fake ani emulator. To darmowy komputer kwantowy który IBM
    wystawił do sieci tylko dlatego że mogł.

  • 19. Data: 2018-07-24 20:23:04
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 24.07.2018 o 20:06, Sebastian Biały pisze:
    > Od samodzielnego komputera dzieli go wyłacznie brak mozliwości
    > samodzielnego wystartowania. I to tylko dlatego że BIOS na pokładzie GPU
    > nie ma takiego ficzera. Dodanie bootowania z właśnego ROM nie stanowi

    Nie rozumiem tego że 64 bitowy procesor z 4 rdzeniami ma aż 1150 pinów
    do komunikacji z otoczeniem, a taka karta GPU mimo że ma 128 czy 192
    bity, 1000 rdzeni, to ma tak z około setki pinów.

  • 20. Data: 2018-07-24 20:31:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/24/2018 8:23 PM, Borneq wrote:
    > Nie rozumiem tego że 64 bitowy procesor z 4 rdzeniami ma aż 1150 pinów
    > do komunikacji z otoczeniem, a taka karta GPU mimo że ma 128 czy 192
    > bity, 1000 rdzeni, to ma tak z około setki pinów.

    To tylko dlatego że GPU ma ich znacznie więcej niż 100.

    https://www.geforce.com/sites/default/files-world/ge
    force-930m-back.png

    Dodatkowo GPU nie ma żadnego I/O poza outputem grafiki. Gdyby tylko
    zaprzegnąc GPU do pracy jako główny procesor od razu dostał by setkę
    pinów więcej do obslugi PCIexpress, usb i ch. wie czego jeszcze. A tak
    wystaje tylko kiklkadziesiąt do obsługi DP/DVI/HDMI, magistrala
    pamięciowa, troche zasilania i tyle.

    OS pracujący na GPU to dzień jak codzień:

    https://community.amd.com/thread/223183

    Problemem jest tylko fakt że ISA w GPU jest strasznym sekretem który i
    tak wszyscy znamy. Ot, najzwyczajniejszy debilizm korporacyjny.