  • 21. Data: 2018-07-24 22:36:44
    Temat: Re: 1000 rdzeni
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Pojawiło się nawet za friko:
    >
    > https://quantumexperience.ng.bluemix.net/qx/experien
    ce

    > Nie, to nie fake ani emulator. To darmowy komputer kwantowy który IBM
    > wystawił do sieci tylko dlatego że mogł.

    5 Qbitów.
    Google twierdzi, że będzie miał 50. Pożyjemy, zobaczymy.

    Tyle, że to nie są prawdziwe komputery. Potrafią jedno - łatwo
    przełamywać szyfrowanie.

    Nie znam się na tym na tyle, żeby się wymądrzać. Powtarzam, co słyszałem
    od fachowców z branży.

    --
    MN

  • 22. Data: 2018-07-24 22:44:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/24/2018 10:36 PM, Marcin N wrote:
    > 5 Qbitów.
    > Google twierdzi, że będzie miał 50. Pożyjemy, zobaczymy.

    Więcej qbitów nie jest już darmowe.

    > Tyle, że to nie są prawdziwe komputery. Potrafią jedno - łatwo
    > przełamywać szyfrowanie.

    Potrafią całkiem sporo. Pamiętam mniej więcej takie zdanie padające z
    ust mojego matematyka w latach 80tych: "komputery, potrafią tylko
    rysować kreski". Brak wyobraźni wtedy i dzisiaj to nie jest powód do dumy.

    > Nie znam się na tym na tyle, żeby się wymądrzać. Powtarzam, co słyszałem
    > od fachowców z branży.

    Fachowców z branży qbitow nie ma. Albo inaczej: sa poniżej poziomu
    szumu. Tylko patrz jak bedzie to rosło razem z AI. Łatwo przegapic, jak
    "rysowanie kresek" w latach 80tych.

  • 23. Data: 2018-07-25 18:55:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Fachowców z branży qbitow nie ma. Albo inaczej: sa poniżej poziomu szumu.

    Właśnie z tymi wyjątkami rozmawiałem.

    --
    MN

  • 24. Data: 2018-07-25 19:59:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/25/2018 6:55 PM, Marcin N wrote:
    > Właśnie z tymi wyjątkami rozmawiałem.

    A o dziubaniu w bazach danych nie mówili? O obliczeniach naukowych nie
    wspomnali? O *prawie* dowodzeniu twierdzeń nie zająkneli się? "Bo te
    komputery to ino kreski rysujo".

    Może to przebierańcy byli?

  • 25. Data: 2018-08-02 11:31:22
    Od: robot <a...@o...pl>

    W sprawie kwantowego komputera polecam wszystkim, na początek obejrzeć to krótkie
    wyjaśnienie:

    https://youtu.be/kEry1TaN4-k

    niestety po angielsku

  • 26. Data: 2018-08-02 12:09:52
    Od: robot <a...@o...pl>

    róznica między rdzeniem GPU a CPU jest coraz mniej dostrzegalna.

    > Od samodzielnego komputera dzieli go wyłacznie brak mozliwości samodzielnego
    wystartowania. I to tylko dlatego że BIOS na pokładzie GPU nie ma takiego ficzera.
    Dodanie bootowania z właśnego ROM nie stanowi problemu tylko jest zbędne bo nie
    widzimy zastosowań więc i nie implementowane. Gdyby tylko takowy bajer dodano
    komputer mógłby funkcjonować bez głównego CPU, przynajmniej w teorii bo w praktyce
    nic w komputerze nie zakłada zarzadzania przez kartę grafiki. Tak prawde mówiąc GPU i
    CPU są kłopotliwe w odróznieniu już dzisiaj a za kilka lat różnica rozymuje się
    znacząco w jedną hybrydę tym bardziej że oba typy rdzeni integrowane sa coraz
    częsciej w jeden kawałek krzemu.

    > Dlatego twierdzenie że CPU są nieopłacalne do rozbudowy pod kątem rdzeni jest bez
    sensu: oczywiście że są opłacalne takie rozbudowy i oczywiście że będą rozbudowywane
    coraz bardziej. Ba, beda rosnąc ilości rdzeni i jednocześnie będzie maleć ich
    komplikacja i taktowanie ponieważ to jest obecnie łatwiejsze uzyskiwanie mocy
    obliczeniowej z dolara [1]. Liczę że doczekam się za kilka lat czegoś na RISC bo czas
    zakończyć tą żenadę x86.

    > [1] https://www.intel.pl/content/www/pl/pl/products/proc
    essors/xeon-phi/xeon-phi-processors.html

    Co za ironia :)

    https://www.nextplatform.com/2018/07/27/end-of-the-l
    ine-for-xeon-phi-its-all-xeon-from-here/