  • 21. Data: 2014-09-05 18:59:51
    Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Bo rozsądny kierowca nie potrzebuje przyczepności na drodze :-)
    > Zwłaszcza na mokrej nawierzchni :-)))

    Najczesciej potrzebuje jej o wiele mniej niz ktos kto pedzi na złamanie
    karku.
    Do czego jest ci potrzebna ekstremalna przyczepnośc?

  • 22. Data: 2014-09-05 19:49:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Najczesciej potrzebuje jej o wiele mniej niz ktos kto pedzi na złamanie
    > karku.

    I o wiele więcej niż kapelusznicy, których zapewne miałeś na myśli.

  • 23. Data: 2014-09-05 19:55:22
    Od: Jacek <J...@o...pl>

> [...]
    > sumie około 10tyś. Bieżnik wygląda jak w nowej oponie. Boki: guma nie
    > popękana. Siedziały w garażu w temp. stałej około 20 stopni.
    Najbardziej destrukcyjnie na gumę działa promieniowanie UV, więc te 12
    lat w cieniu to mały pikuś.
    W dawnych dobrych czasach, jak się jeszcze naprawiało to, co się zepsuło
    i nie było takiej presji KUP NOWE nikt się wiekiem opn nie przejmował.
    Osobiście jeździłem na 25 letnich szwedzkich oponach z kolcami przez
    kilka zim i jakoś żyję.
    Jacek

  • 24. Data: 2014-09-05 20:17:31
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <flyt@e@gazeDaA.pl>

    Użytkownik "Jacek" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > było takiej presji KUP NOWE nikt się wiekiem opn nie przejmował.
    > Osobiście jeździłem na 25 letnich szwedzkich oponach z kolcami przez kilka zim

    Trzeba było WYJĄĆ kolce i wtedy byśmy zobaczyli jak było. Miałem stare zimówki i
    jak było naprawdę ZIMNO i sucho to na siłę dało się jeździć. Na śniegu trzeba
    było być bardzo mocno przewidywalnym a przy +0,1* C i na mokrym bez problemu
    "paliło sie gumę" przez dwa pierwsze biegi 80 konnym hotrodem. O próbach
    gwałtownej zmiany kierunku nawet nie będę pisał. Jedyna fajna sprawa to były
    spektakularne kłęby dymu w czasie ostrego hamowania kiedy zrobiło się naprawdę
    ciepło :)

    Kolejna kwestia jest taka, że w naprawdę starych i dobrych czasach skład opon
    nie był wymuszony eko terrorem więc też było nieco inaczej.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 25. Data: 2014-09-05 21:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > I o wiele więcej niż kapelusznicy, których zapewne miałeś na myśli.

    Nie, kapelusznik to dla mnie ktos kto bardzo słabo obsługuje samochód.
    Takie osoby ze względu na np. brak umiejetnosci przewidywania potrzebuje
    bardzo dobrej przyczepnosci.

  • 26. Data: 2014-09-06 01:27:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Najczesciej potrzebuje jej o wiele mniej niz ktos kto pedzi
    > na złamanie karku.
    > Do czego jest ci potrzebna ekstremalna przyczepnośc?

    Ekstremalna? Kto mówi o ekstremalnej?

    Stare, stwardniałe opony ślizgają się po deszczu jak po lodzie.
    Mimo że bieżnik jako taki mają głęboki - guma twarda tak
    jak w zimie na mrozie.

  • 27. Data: 2014-09-06 01:28:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <J...@o...pl> wrote in message
    > Osobiście jeździłem na 25 letnich szwedzkich oponach
    > z kolcami przez kilka zim i jakoś żyję.

    Jak ja lubię takie argumenty... O statystyce w ogóle nie słyszałeś?

  • 28. Data: 2014-09-06 05:47:17
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-06 01:28, Pszemol pisze:

    > Jak ja lubię takie argumenty... O statystyce w ogóle nie słyszałeś?
    Coś mi się obiło o uszy. To było mniej więcej tak:
    jest prawda, tyż prawda i statystyka ;-)
    Jacek

  • 29. Data: 2014-09-06 05:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Ekstremalna? Kto mówi o ekstremalnej?
    >
    > Stare, stwardniałe opony ślizgają się po deszczu jak po lodzie.
    > Mimo że bieżnik jako taki mają głęboki - guma twarda tak
    > jak w zimie na mrozie.

    Nie potwierdzam. Jezdze na bardzo róznych oponach i jak na razie
    najbardziej zaskoczyły mnie praktycznie nowe zimówki oryginalnie załozone
    do nowej toyoty yaris.
    Nie dlatego, ze opony kiepskie, tylko ze ja byłem kiepskim kierowca.
    Kilkaset tysiecy km dalej juz nie spotykają mnie takie sytuacje...

  • 30. Data: 2014-09-06 08:02:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    .0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie, kapelusznik to dla mnie ktos kto bardzo słabo obsługuje samochód.

    Też, ale również taki, co się wlecze na drodze bez uzasadnionej przyczyny -
    wolniej niż inni.
    Z bzdurnych powodów np. w rodzaju teoretycznego limitu prędkości,
    nieoddającego warunków w danym miejscu, czy też dla rzekomego oszczędzania
    paliwa.
    W każdym przypadku - ktoś kto w sprzyjających warunkach jedzie poniżej tegoż
    limitu, np. 80 na autostradzie.