  • 21. Data: 2014-09-20 15:03:58
    Temat: Re: 125 ccm na 'B'
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-20 12:29, Poldek wrote:

    > Kręcenie ósemek bez podparcia uczy wyczucia motocykla, utrzymania na nim
    > równowagi. Nie ma symulować omijania samochodów.

    Nie mówię o ósemkach. Mówię o slalomie wolnym.
    http://portalnaukijazdy.pl/images/image/obsluga-port
    alu/slalom%20mi%C4%99dzy%20bramkami.jpg

    Shrek.

  • 22. Data: 2014-09-20 18:19:28
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    masti wrote:

    > a widziałeś choć jeden taki co był naprawdę zablokowany?

    To moze od razu szescsete sobie kupie?
    Inna sprawa, ze jak ciezszy dzieciak wsiadzie na 50ccm to mozna sie z
    nim scigac na rowerze i miec szanse.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 23. Data: 2014-09-20 19:48:42
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Shrek wrote:

    > Nie mówię o ósemkach. Mówię o slalomie wolnym.
    > http://portalnaukijazdy.pl/images/image/obsluga-port
    alu/slalom%20mi%C4%99dzy%20bramkami.jpg

    Na to samo wychodzi.

    Motocykl to nie samochód. W samochodzie siedzisz na fotelu na 4 kołach i
    "sam" się nie przewróci. Na motocyklu na początek trzeba umieć po
    pierwsze się nie przewrócić przy jakimkolwiek manewrze. Przy czym manewr
    do może być np. zanim jeszcze zostanie uruchomiony silnik podniesienie
    nóżki i próba wsiąścia na motocykl. Wiele osób, które nigdy wcześniej
    tego nie robiły, polegnie już na tym etapie.

  • 24. Data: 2014-09-20 19:51:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Shrek wrote:

> [...]

    nóżki i próba wsiąścia na motocykl. Wiele osób, które nigdy wcześniej
    tego nie robiły, polegnie już na tym etapie.

    Egzaminator podczas egzaminu odpowiada w jakimś tam stopniu za życie i
    zdrowie egzaminowanego. Zanim wypuści więc delikwenta - którego przecież
    pierwszy raz widzi na oczy - zanim pozwoli takiemu wyjechać motocyklem
    na miasto, gdzie odbywa się normalny ruch pojazdów, to musi wiedzieć czy
    ten człowiek w ogóle umie się nie przewrócić jadąc po płaskim.

  • 25. Data: 2014-09-20 21:28:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-20 19:51, Poldek wrote:

> [...]
    > nóżki i próba wsiąścia na motocykl. Wiele osób, które nigdy wcześniej
    > tego nie robiły, polegnie już na tym etapie.

    Krótkie pytania?

    1 - Robiłeś nowe prawko na A?
    2 - czy uważasz, że umiejętność wywijania slalomów bez podpórek jest
    ważniejsza niż opanowanie moto przy ~70km/h i ogólne ogarnięcie w
    jeżdzie miejskiej?

> [...]
    > na miasto, gdzie odbywa się normalny ruch pojazdów, to musi wiedzieć czy
    > ten człowiek w ogóle umie się nie przewrócić jadąc po płaskim.

    A widzisz różnicę między jazdą po płaskim, a wywijaniem 650 slalomu
    który przewidziano dla 250? Slalom wolny to jest symulacja jazdy w korku
    - ino przymusowej i z absurdalnym zakazem podpierania się i minimalnej
    prędkości 8km/h (to już na półsprzęgle) bo inaczej się wypierdolisz. A w
    realnym życiu jak widzisz, że się nie zmieścisz, to się po prostu nie
    tam nie wpieprzasz. I nauka tej popieprzonej i nieprzydatnej sztuczki
    zajmuje większość czasu na kursie.

    Shrek.

  • 26. Data: 2014-09-21 00:38:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Shrek wrote:

    > Krótkie pytania?
    >
    > 1 - Robiłeś nowe prawko na A?

    Zależy co znaczy "nowe". Robiłem 10 lat temu :-)

    > 2 - czy uważasz, że umiejętność wywijania slalomów bez podpórek jest
    > ważniejsza niż opanowanie moto przy ~70km/h i ogólne ogarnięcie w
    > jeżdzie miejskiej?

    Jak już pisałem wcześniej - zanim delikwenta można wypuścić z placu
    manewrowego, trzeba się przekonać, czy się nie wypierdoli na etapie
    zrzucania motoru z podnóżka. Jak już wsiadł i jedzie do przodu, to
    jeszcze trzeba sprawdzić, czy umie skręcać i czy nie boi się obejrzeć
    podczas jazdy. Takiego, co nie umie jechać po placu, nie wypuściłbym na
    ulicę, gdzie jest normalny ruch.
    Ogarnięcie w jeździe miejskiej sprawdza się nie na placu, tylko właśnie
    w jeździe miejskiej, która jest drugą częścią egzaminu.

> [...]
    > realnym życiu jak widzisz, że się nie zmieścisz, to się po prostu nie
    > tam nie wpieprzasz. I nauka tej popieprzonej i nieprzydatnej sztuczki

    To nie jest żadna symulacja. Jazda na półsprzęgle, wolna jazda itp. są
    elementarne umiejętności, które trzeba sprawdzić, zanim pozwoli się
    wyjechać na ulicę między ludzi.

  • 27. Data: 2014-09-21 07:49:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-21 00:38, Poldek wrote:

    > Zależy co znaczy "nowe". Robiłem 10 lat temu :-)

    Czyli nie robiłeś. Weź sobie jakąś 650 rozstaw pachołki i wrzuć na
    jutube. Tylko nie oszukuj - bez rozgrzewki (wszak nie wolno). Sprawdzimy
    twoje opanowanie moto - wszak masz prawko, czyli powinieneś to z palcem
    w nosie zrobić;)

    > Jak już pisałem wcześniej - zanim delikwenta można wypuścić z placu
    > manewrowego, trzeba się przekonać, czy się nie wypierdoli na etapie
    > zrzucania motoru z podnóżka.

    Na placu manewrowym robisz również osemki (10 km/h), slalom szybki
    (30km/h) i ominięcie przeszkody (50km/h), więc jest co oceniać, ale
    większość odpada na slalomie wolnym i tego uczysz się przez większość
    czasu. Odpadają na tym zwłaszcza ci, co jeżdzą na codzień bez prawka (a
    im raczej ciężko zarzucić, że się wypierdolą po wyjeżdzie z placu, skoro
    przyjechali i się nie wypierdolili).

    > Ogarnięcie w jeździe miejskiej sprawdza się nie na placu, tylko właśnie
    > w jeździe miejskiej, która jest drugą częścią egzaminu.

    I z tym jest ciężko właśnie dlatego, że na jazdę po mieście masz na
    kursie jak dobrze pójdzie to 4 godziny - więcej nie ma, bo trzeba się
    sztuczek na placu uczyć. PJ uczy zupełnie nie tego czego trzeba.

    > To nie jest żadna symulacja. Jazda na półsprzęgle, wolna jazda itp. są
    > elementarne umiejętności, które trzeba sprawdzić, zanim pozwoli się
    > wyjechać na ulicę między ludzi.

    Powiadasz, że to podstawowa umiejętność, że nie wolno an się zatrzymać,
    ani podeprzeć? A gdzie taka sztuczka jest potrzebna?

    Shrek.

  • 28. Data: 2014-09-21 18:31:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-21 07:49, Shrek pisze:

> [...]
    > jutube. Tylko nie oszukuj - bez rozgrzewki (wszak nie wolno). Sprawdzimy
    > twoje opanowanie moto - wszak masz prawko, czyli powinieneś to z palcem

    Potwierdzam.

    Razem z kumplami, z którymi ćwiczyliśmy gymkhanę (jazdę między
    pachołkami) przetestowaliśmy rok temu te nowe elementy egzaminu.

    Wolny slalom okazał się trudnym elementem. Trudnym nawet dla nas - o
    ponadprzeciętnych umiejętnościach jazdy precyzyjnej.

    --
    MN

  • 29. Data: 2014-09-21 21:00:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-21 18:31, Marcin N wrote:

> [...]
    >
    > Wolny slalom okazał się trudnym elementem. Trudnym nawet dla nas - o
    > ponadprzeciętnych umiejętnościach jazdy precyzyjnej.

    No to teraz już nie jesteście ponadprzeciętni, gdyż przeciętny absolwent
    prawka robi to w miarę pewnie - inaczej prawka nie zrobi:P Za to poza
    tym... różnie bywa.

    Shrek.