  • 21. Data: 2009-09-18 12:44:08
    Temat: Re: 14/2.8 - oficjalne info
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > 8mm na 50D okazal sie calkiem przyzwoitym szklem ale podpiety do 5D
    > zmiazdzyl mnie jakoscia obrazu. Wszystko wskazuje na to, ze im mniejsza
    > matryca tym wieksze hmm co ?

    Po prostu szkiełko ma cienką rozdzielczość.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2009-09-18 12:49:25
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Roger from Cracow napisał(a):

    > 8mm na 50D okazal sie calkiem przyzwoitym szklem ale podpiety do 5D
    > zmiazdzyl mnie jakoscia obrazu. Wszystko wskazuje na to, ze im mniejsza
    > matryca tym wieksze hmm co ?

    To zależy, co rozumiesz przez "zmiażdżył".

    --
    Mirek

  • 23. Data: 2009-09-18 17:23:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 14:08, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

    > 8mm na 50D okazal sie calkiem przyzwoitym szklem ale podpiety do 5D
    > zmiazdzyl mnie jakoscia obrazu. Wszystko wskazuje na to, ze im mniejsza
    > matryca tym wieksze hmm co ?
    >
    > Roger

    nie - jest inaczej

    im wieksza matryca tym mniejsze wymagania do rozdzielczosci obiektywu

    dlatego obiektywy swietnie wspolpracujace z FF nie koniecznie
    dorownuja jakoscia obrazu obiektywom do aps po podpieciu do tego
    formatu.

    i na odwrot -jesli na aps -c jest dobrze to poza winieta mozy byc w ff
    tylko lepiej.

    i dlatego obiektywy z czasow analogu - kiedys nie najgorsze w tym
    formacie dzisiaj dla aps c pracuja najczesciej tak sobie - mozna
    uzywac ale wspolczesnym konstrukcjom dedykowanym dla aps nie dorownuja.

  • 24. Data: 2009-09-18 17:23:26
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > 8mm na 50D okazal sie calkiem przyzwoitym szklem ale podpiety do 5D
    > zmiazdzyl mnie jakoscia obrazu. Wszystko wskazuje na to, ze im mniejsza
    > matryca tym wieksze hmm co ?

    Znaczy na APS-C jest lepszy niż na pełnej klatce?
    Zainteresowało mnie to szkło i jestem w problemie.

    P.

  • 25. Data: 2009-09-18 17:25:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 14:49, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > To zależy, co rozumiesz przez "zmiażdżył".
    >
    > --
    > Mirek

    z ocena rozdzielczosci takich super szerokich obiektywow to zupelnie
    inna historia.
    nie jest to tak oczywiste jak to jestesmy przyzwyczajeni w
    obiektywach o katach " normalnych".

  • 26. Data: 2009-09-18 18:52:46
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 18 Sep 2009 19:23:26 +0200, Pan Piskorz wrote:

    > Znaczy na APS-C jest lepszy niż na pełnej klatce?

    Mowa o Samyangu 8mm? To jest diagonal fisheye dedykowany do APS-C...

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 27. Data: 2009-09-18 19:02:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze adam:

    > Gówno jakie z tego wychodziło było wręcz niewiarygodne.

    A nie było tak że przeostrzałeś?

    U mnie na przejściówce nikon -> 4/3 nieskończoność jest gdzieś na 0.4m...

  • 28. Data: 2009-09-18 19:34:59
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Mowa o Samyangu 8mm? To jest diagonal fisheye dedykowany do APS-C...
    >
    > pozdrawiam,

    No i ?
    Obcinasz osłonę przeciwsłoneczną i masz szkło kryjące nieomal pełną klatkę.

    Roger

  • 29. Data: 2009-09-18 19:37:02
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > No i ?
    > Obcinasz osłonę przeciwsłoneczną i masz szkło kryjące nieomal pełną
    > klatkę.

    latwo to z resztą sprawdzić, zapinasz na FF i wsadzasz jakiś patyczek
    przed osłonę i wciskasz do rogu a w wizjerze a na matówce patrzysz dokąd
    dojdzie :)
    Można sięprzekonać bez obcinania iledaje rady pokryć to szkło.

    Roger

  • 30. Data: 2009-09-18 19:56:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 19:23, "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote:

    > Znaczy na APS-C jest lepszy niż na pełnej klatce?
    > Zainteresowało mnie to szkło i jestem w problemie.
    >
    > P.

    podchodzi pod FF z tym ze oslona przyciemnia -robi spora winiete
    jesli ja usunac - spilowac te dluzsze listki tulipana ta winieta staje
    sie akceprtowalna , mozna wykorzystac niemal caly format.