  • 11. Data: 2009-09-17 22:37:29
    Temat: Re: 14/2.8 - oficjalne info
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 18 Wrz, 00:04, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze Mateusz Ludwin:

    > http://img183.imageshack.us/img183/474/mydliny.jpg
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    Niebardzo -

    f/4:
    http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5.jpg

    środek:
    http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5a.jpg
    lewa:
    http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5b.jpg
    prawa:
    http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5c.jpg

  • 12. Data: 2009-09-18 06:02:04
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    Przeostrzone (za duży promień) nie wiem dlaczego, ale zdecydowanie częściej
    widać to na zdjęciach Nikona i Panasonica.

    Sy14 vs. 14-24: mógłbyś porównać zniekształcenia geometryczne; ~ jakieś meble -
    blat w poziomie, ksiązki w pionie, to strzelone z bliska; tu 14-24 jest czempionem.
    Powłoki: na Nikkorze najlepsze nie są, 14LII (chyba tylko tu) wygrywa
    zdecydowanie, mógłbyś więcej napisać o tej odporności lub nie na bliki, czy
    pojawiają się kolorowe małe (np. LX3) czy spada lub nie kontrast.
    Ostrość: krótko, f/5.6 są rogi ostre (14-24) czy nie.

    No i fajnie było by zobaczyć sample obok siebie FX i DX.

    To tyle :)

    pozdrawiam,
    gietrzy

    ps. oczywiście szkło rządzi bo cena czyni cuda.

  • 13. Data: 2009-09-18 07:27:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > f/4:http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5.jpg
    >
    > środek:http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5a.jpg
    > lewa:http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5b.jpg
    > prawa:http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5c.jpg

    jesli to sa zdjecia z tego obieklywu 14 mm to jest on nie do uzycia
    ale az nie chce mi sie wierzyc. na tych zdjeciach rysuje gorzej ni 8
    mm.

    jakis podstep tu wietrze albo inaczej mowiac cos sie tutaj nie zgadza.

  • 14. Data: 2009-09-18 08:20:16
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    XX YY wrote:

> [...]
    > mm.
    >
    > jakis podstep tu wietrze albo inaczej mowiac cos sie tutaj nie zgadza.

    Tak, zdecydowanie coś się nie zgadza w twojej głowie.

  • 15. Data: 2009-09-18 10:28:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Tak, zdecydowanie coś się nie zgadza w twojej głowie.
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    to jest odpowiedz generowana automatycznie przez system.
    prosze nie odpisywac .
    uzyles w dyskusji z partneren pojec znajdujacych sie w naszej bazie
    danych jako nieprzyzwoite pierwszego stopnia w skali trojstopniowej.
    Otrzymales ostrzezenie pierwszego stopnia - przez okres jednego
    miesiaca Twoj posting bedzie ignorowany.

    service @service.com

  • 16. Data: 2009-09-18 10:55:50
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 15:37:29 -0700 (PDT), Czornyj napisał(a):

    > lewa:
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5b.jpg

    Do krawędzi daleko, do rogów tym bardziej, ale i tak straszna kupa ukryta
    pod zbyt mocnym wyostrzeniem...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 17. Data: 2009-09-18 11:36:57
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Czornyj" napisał
    > http://optyczne.pl/?news=2235

    Testowałem dzisiaj, do porównania miałem 14-24 i koreaniec daje radę.
    Nikkor jest trochę ostrzejszy przy f/2.8, natomiast od f/4 wzwyż
    różnice są marginalne. Winietowanie i dystorsja b. przyzwoicie niskie,
    bardzo dobrze kontrolowane aberracje, trzeba tylko uważać ze światłem
    bocznym, co w szkle o tak wypukłej soczewie dziwnym nie jest.

    Biorąc pod uwagę śmieszną cenę - rewelacja.
    ===============================

    Szkoda, że 8mm na Panasonicu G1 okazał się dla mnie porażką roku...

    adam

  • 18. Data: 2009-09-18 12:08:11
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Szkoda, że 8mm na Panasonicu G1 okazał się dla mnie porażką roku...

    8mm na 50D okazal sie calkiem przyzwoitym szklem ale podpiety do 5D
    zmiazdzyl mnie jakoscia obrazu. Wszystko wskazuje na to, ze im mniejsza
    matryca tym wieksze hmm co ?

    Roger

  • 19. Data: 2009-09-18 12:13:04
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Roger from Cracow" napisał

    > 8mm na 50D okazal sie calkiem przyzwoitym szklem ale podpiety do 5D
    > zmiazdzyl mnie jakoscia obrazu. Wszystko wskazuje na to, ze im mniejsza
    > matryca tym wieksze hmm co ?

    Dokładnie na to wygląda.
    Gówno jakie z tego wychodziło było wręcz niewiarygodne.
    No, chyba, że trafił mi się jakiś szajt ale po sprzedaży nikt nie zgłaszał
    problemów na Nikonie.
    Dużo sobie po tym szkle obiecywałem ale wygląda, że do G1 nalezy pruć
    kieszeń na szeroki kąt.
    Choć z drugiej strony niespecjalnie mi ta ogniskowa przypadła do gustu.

    adam

  • 20. Data: 2009-09-18 12:42:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > Otrzymales ostrzezenie pierwszego stopnia - przez okres jednego
    > miesiaca Twoj posting bedzie ignorowany.

    Ja tak się bawiłem w epoce spectrumów :)
    No ale miałem wtedy kilkanaście lat...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl