  • 31. Data: 2019-02-05 19:08:40
    Temat: Re: 5'25 we współczesnym pc
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 05/02/2019 12:32, n wrote:
    > Mam wrażenie, że największym wrogiem jest kurz: przede wszystkim na głowicach
    stacji.
    > Ale zdobycie dyskietki czyszczącej 5 1/4'' (np. nasączanej alkoholem z buteleczki)
    może być trudne.
    > Macie jakiś spatent na czyszcenie głowic w starych stacjach dyskietek (w tym
    3,5'')?

    W 5.25 głowice nie dośc że są podnoszone to jeszcze czasem odchylane.
    Czyli wacik do uszu, izopropyl i jechane.

    Rzecz w tym że wcale u mnie brudne nie były. U mnie uwalona była
    elektronika. Niby działała a nie czytała. Okazało się że nie tylko muszę
    wymienić kondensatory elektrolityczne ale dodatkowo zwarte były dwa
    ceramiczne w torze analogowym.

    W 3.5 należy udać się na allegro i kupić nową.

  • 32. Data: 2019-02-05 19:09:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 04/02/2019 23:49, Animka wrote:
    > Możesz sobie kupić tu zewnętrzną na USB. Potem możesz sprzedać jak nie
    > będzie już potrzebna.
    > https://pl.aliexpress.com/item/Zewn-trzna-5-25-cala-
    Nap-d-USB-3-0-Panel-Przedni-Dyskietka-Bay-sk-adowani
    a/32852545756.html

    Dzięki, to zamyka temat.

  • 33. Data: 2019-02-05 19:11:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 05/02/2019 00:05, sirapacz wrote:
    > myślałem, że tylko ja mam takie dewiacje ;P

    Na Youtubie jest dużo więcej takich dewiantów. I kasę na tym robią. U
    nas niestety problem głównie w tym że z kultowego złomu to może Mazovia
    i może Elwro Junior. I tyle :/ Nawet nie ma jak być patriotycznym dewiantem.

  • 34. Data: 2019-02-05 19:44:13
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > nas niestety problem głównie w tym że z kultowego złomu to może Mazovia
    > i może Elwro Junior. I tyle :/ Nawet nie ma jak być patriotycznym

    nie muszę być patriotycznym dewiantem:) sama flopofilia mi wystarczy:)

  • 35. Data: 2019-02-05 21:12:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Nap-d-USB-3-0-Panel-Przedni-Dyskietka-Bay-sk-adowani
    a/32852545756.html

    > Dzięki, to zamyka temat.

    Absolutnie :)
    Po raz kolejny zresztą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2019-02-05 21:16:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-05 o 19:44, sirapacz pisze:

    > nie muszę być patriotycznym dewiantem:) sama flopofilia mi wystarczy:)

    Napisz jeszcze, że masz kolekcję dyskietek Stilon Gorzów :)

    Miałem trochę taśm magnetofonowych szpulowych Stilon. Niektóre miały
    ciekawą cechę: po przejściu przez tor odczytu na szpulę odbiorczą szła
    sama taśma, już prawie przezroczysta.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 37. Data: 2019-02-05 21:45:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 05/02/2019 21:16, Adam wrote:
    > Napisz jeszcze, że masz kolekcję dyskietek Stilon Gorzów :)

    Miałem kiedyś kilka sztuk dyskietek bułgarskich, ale zagineły, dzisiaj
    pewne warte majątek, ze 20zł jak nic. Dyskietki były, już niespotykanego
    typu, WO. Miały też większą pojemnośc bo koperta była szersza o milimetr
    od tych imperialistycznych, a i ilość materiału magnetycznego enkodowała
    datę produkcji, minutę w zasadzie.

    > Miałem trochę taśm magnetofonowych szpulowych Stilon. Niektóre miały
    > ciekawą cechę: po przejściu przez tor odczytu na szpulę odbiorczą szła
    > sama taśma, już prawie przezroczysta.

    Miałem kasety "tej marki" i nagrywałem na nich programy Atari. W
    normalnej prędkości jako tako dawało rady, ale Bizzard na nich się
    wykładał. Po latach zrozumiałem dlaczego: po kilku odtworzeniach z
    kasety 60min robiło się prawie 90min. Dodatkowo po kilku przelotach
    taśmy przez magnetofon miałem czyszczenie głowicy z brązowego nalotu. I
    jakim cudem to padło ja się pytam? Imperialiści i odwetowcy z Bonn
    doprowadzili do upadku nasz rodzimy przemysł i polską myśl techniczną?

  • 38. Data: 2019-02-05 22:42:33
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 3 Feb 2019 14:26:18 +0100
    doszła do mnie wiadomość <q36q5p$2hp$1@node1.news.atman.pl>
    od Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> :

    To widziałeś?
    http://www.deviceside.com/fc5025.html
    Niestety, tylko read only.

  • 39. Data: 2019-02-05 23:21:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykładał. Po latach zrozumiałem dlaczego: po kilku odtworzeniach z
    > kasety 60min robiło się prawie 90min. (...)

    No jednym słowem genialne :)
    Taki analogowy ZIP ;)

    Aż mi się przypomniało, jak w czasach gdzieś tak pomiędzy AT a 386
    niektóre firmy wrednie oszukiwały klientów, sprzedając dyski 40MB
    "napompowane" Stackerem jako 60MB albo i jeszcze większe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2019-02-06 02:32:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-02-05 o 23:21, Adam pisze:

    > No jednym słowem genialne :)
    > Taki analogowy ZIP ;)

    Na C64 to nawet był "programowy streamer" do archiwizowania dyskietek
    na kasetach.
    Na Amidze stworzyli VBS czyli za streamer robił magnetowid.
    Było to na tyle popularne że powstała wersja do PC.
    Aż staniały nagrywarki CD i wykosiły wynalazki jak i te profesjonalne
    na SCSI.