  • 100. Data: 2014-01-01 22:00:05
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Mówili przed chwilą w telewizji że w Polsce średnio co czterdziesty
    > kierowca ma mniejsze lub większe promile jak jedzie.

    Skąd takie dane?

  • 102. Data: 2014-01-01 22:02:49
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 01 Jan 2014 20:54:30 +0000, AZ wrote:

    > Jak sobie to wyobrazasz przy obecnym wymiarze sprawiedliwosci? Chcialbys
    > zeby Ci ucieli kutasa tylko dlatego, ze komus podpadles i znalazlo sie
    > paru swiadkow?

    Ale co to ma być za absurdalny argument? Jak niby chciałbyś kogoś wrobić
    w gwałt przy pomocy kilku świadków?

    Tomek

  • 103. Data: 2014-01-01 22:03:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości grup

    > Takie rodzinne przypadki są zawsze bardzo trudne. Jeśli wyczerpaliście
    > wszelkie znane Wam możliwości perswazji, to obawiam się, że faktycznie
    > nie pozostaje nic innego jak powiadomienie Policji - zanim delikwent
    > nawet nieumyślnie spowoduje tragedię.

    Konkretnie, jak to sobie wyobrażasz?

  • 104. Data: 2014-01-01 22:05:07
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 01 Jan 2014 21:58:57 +0100, Cavallino wrote:
    > Powiedz że żartujesz?
    > Albo mocno teoretyzujesz.
    > Akurat w tym przypadku to jest często słowo przeciwko słowu, nie każdy
    > gwałt to napad z zaciągnięciem w krzaki przypadkowej osoby.

    Cały wątek gwałtu w tej dyskusji jest bym powiedział mocno teoretyczny.
    Przypominam, że rozmawiamy o mordercy, który za pomocą samochodu zabił 6
    osób. Tutaj raczej nie ma wątpliwości co do jego winy, prawda?

    Tomek

  • 105. Data: 2014-01-01 22:07:50
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 01 Jan 2014 20:58:10 +0000, AZ wrote:

    > No albo tu w przyszlosci bylo by przedszkole... Takie samo gadanie jak w
    > kampaniach spolecznych.

    Tia, tak niewinnie zaczyna się wypaczanie rzeczywistości. Wg mnie osoba
    pod wpływem nie powinna prowadzić - bez żadnych ale. Dałbyś zawieść swoje
    dzieci do szkoły Wujkowi po jednym piwku latem? Ja absoutnie nie.

    Tomek

  • 106. Data: 2014-01-01 22:08:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Jan 2014 20:08:21 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
    > Niczego nie zmienia podejście, które mamy w tej chwili. Zabrali mu
    > świstek. Do tego dostał wyrok - pewnie w zawiasach. Podejście prewencyjne
    > jak cholera, konsekwencje są jak widać.

    No to dozywotnie pozbawienie tez nic nie da.

    > Bydlakom prowadzącym pod wpływem zabierał bym uprawnienia dożywotnio.
    > Bez dyskusji, że to jest jego jedyne źródło dochodu, bez dyskusji że
    > wczoraj miał imprezkę i nie pomyślał.

    Nawet morderce w koncu wypuszczaja.

    > Każdemu, który prowadzi samochód z orzeczonym dożywotnim zakazem
    > prowadzenia pojazdów zabierał bym prowadzony samochód. Bez względu na to,
    > czy należy do niego czy nie. Niech się martwi ten, który użycza temu z
    > zakazem. Do skutku, aż bydlak morderca zrozumie albo skończą mu się
    > pieniądze na nowe samochody i znajomi, którzy chcą go wspomagać.

    Przy obecnej dostepnosci tanich samochodow nic to nie da.
    Bedzie chcial to bedzie jezdzil. Do pierwszej kontroli, ale ze
    kontrole rzadkie to i sie nie wykosztuje.
    Tyle tylko ze moze go nie bedzie ciagnelo takim gruchotem pod
    dyskoteke.
    Wysoka grzywna, to moze mu nie starczy pieniedzy.

    > Uważam, że tylko absolutnie bezwzględne traktowanie takich kierowców może
    > cokolwiek zmienić w tej sprawie w tym kraju.

    Bedziesz bezwzglednie traktowal, a 97% wypadkow pozostanie.
    Bo ich nie powoduja pijani kierowcy.

    A czy w ogole cos zmieni - przestepcy z reguly mysla ze ich nie
    zlapia. Inaczej by nie popelniali.
    Jesli ten byl juz raz zlapany, to mu pewnie grozily dwa lata odsiadki
    - z odwieszenia. Nie wystraszylo.

    Albo wszystkie samochody z alkomatem. Ale 97% wypadkow pozostanie.
    Albo i 99.5%, bo sie nauczymy oszukiwac :-)

    J.

  • 107. Data: 2014-01-01 22:08:45
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 01 Jan 2014 22:03:47 +0100, Cavallino wrote:

    > Konkretnie, jak to sobie wyobrażasz?

    Normalnie, telefon na policje w momencie gdy gość wsiada pijany do auta.

    Tomek.

  • 108. Data: 2014-01-01 22:13:20
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 01 Jan 2014 22:08:21 +0100, J.F. wrote:

    > Bedziesz bezwzglednie traktowal, a 97% wypadkow pozostanie.
    > Bo ich nie powoduja pijani kierowcy.

    Ale tutaj nie rozmawiamy o ogóle wypadków drogowych, tylko o wypadkach
    spowodowanych przez pijanych kierowców. Skoro można wyeliminować pijanych
    z drogi, to należy to zrobić. Nie da się od razu wyeliminować wszystkich
    problemów.

    > Jesli ten byl juz raz zlapany, to mu pewnie grozily dwa lata odsiadki -
    > z odwieszenia. Nie wystraszylo.

    No ale z czego to wynika? Właśnie z przyzwolenia społecznego. Gdyby
    bandyta miał świadomość, że się nie wywinie to może by się zastanowił.
    Dlatego dziewuszka, która jechała z tym mordercą jednym samochodem -
    podobno zupełnie trzeźwa - powinna odpowiedzieć za współudział.

    Tomek

  • 109. Data: 2014-01-01 22:17:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości grup

    > Normalnie, telefon na policje w momencie gdy gość wsiada pijany do auta.

    I najpierw gość ma do mnie zadzwonić, żeby mi o tym zameldować?
    Przecież pisałem, że 24-h inwigilacja w rachubę nie wchodzi.

  • 110. Data: 2014-01-01 22:20:47
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 01 Jan 2014 22:17:44 +0100, Cavallino wrote:

    > I najpierw gość ma do mnie zadzwonić, żeby mi o tym zameldować? Przecież
    > pisałem, że 24-h inwigilacja w rachubę nie wchodzi.

    Myślałem, że oczywistym jest, że masz zadzwonić jak będziesz _świadkiem_
    takiego zachowania. Nikt przecież nie każde Ci śledzić delikwenta.

    Tomek