  • 21. Data: 2018-05-15 11:47:50
    Temat: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 15.05.2018 o 11:05, Adam pisze:

    > 2GB to było w starych wersjach.
    > v 2008 miała już 4GB, wersje wyższe 10GB.

    > Ja bym autorowi wątku zaproponował komercyjne rozwiązanie - CDN Optima -
    > gdzie za pomocą atrybutów, własnych widoków, dodatkowych raportów czy
    > analiz BI można zrobić "prawie wszystko".
    > A jak tego będzie za mało, to są API, można dodać własne formatki czy
    > nawet zewnętrzne programy.

    Tylko CDN Optima, to nie tylko jednorazowy koszt, lecz co roku trzeba
    płacić za oprogramowanie (około 20-30% ceny zakupu).

  • 22. Data: 2018-05-15 13:11:02
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Sun, 13 May 2018, Irek.N. wrote:

    > Litości. Nawet jak mi wszyscy ludzie zaczną bez sensu klikać, aby tylko
    > klikać, to może wygenerujemy jedno zapytanie na sekundę?

    Skorzystaj z chmury, np. AWS. Jak zrobisz aplikację na Lambdach, a jako
    bazę danych DynamoDB, to przy takim użytkowaniu jak opisujesz, to pewnie
    nigdy nie zapłacisz za utrzymanie tego więcej niż za piwo (większość
    rozwiązań ma pewne limity użycia poniżej których nie płacisz nic).

    Czyli uczysz się JavaScriptu, bo w jednym języku będziesz miał 'opędzony'
    frontend (www) jak i backend. I użycia chwmury.

    Gratis odpadnie Ci rachunek za prąd dla serwera, hałas, redundancja,
    backupy, skalowanie, opłata za łącze, czas poświęcony na instalację,
    pilnowanie i upgrade serwera, problem z wdrażaniem wersji testowych i
    mnóstwo rzeczy, które obecnie odchodzą do lamusa, a których chcesz się
    nauczyć praktycznie od zera. Poświęć ten czas na naukę rozwiązań
    chmurowych, to nie jest takie trudne.

    Przy swoich serwerach obecnie trzymają się dinozaury i ludzie, którzy
    dokładnie więdzą w jakich warunkach NIE opłaca się skorzystać z
    serverless-a.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 23. Data: 2018-05-15 16:54:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-15 o 11:47, BQB pisze:

    > Tylko CDN Optima, to nie tylko jednorazowy koszt, lecz co roku trzeba
    > płacić za oprogramowanie (około 20-30% ceny zakupu).

    Owszem, 20% ceny _ale_ jeżeli chce się m.in. korzystać z najnowszych
    (aktualnych) wersji. Czyli np. w przypadku zmiany przepisów (VAT, moduły
    płacowe, odwrotne obciążenie, itd) lub w przypadku zmiany formatów
    wysyłanych plików VAT-7, JPK, PIT. Albo przy współpracy z e-Sklepem.

    W innym przypadku można poczekać dowolnie dłużej, lecz później
    aktualizacja kosztuje więcej - 30 lub 40%.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2018-05-15 17:06:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/15/2018 11:05 AM, Adam wrote:
    > 2GB to było w starych wersjach.
    > v 2008 miała już 4GB, wersje wyższe 10GB.

    Tak to rzeczywiście robi różnicę :D Typowy profesjonalizm MS klase
    wyżej. Kiedyś robili takie numery nawet w komercji -> SourceSafe.

  • 25. Data: 2018-05-15 22:29:33
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    THX, ale chmura odpada.
    Nie zgadzam się aby ktokolwiek poza mną dysponował w jakikolwiek sposób
    moimi danymi. Dziwi mnie właśnie takie podejście o jakim piszesz.
    Pada łącze i co, mam zamknąć firmę?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 26. Data: 2018-05-15 22:30:59
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > W innym przypadku można poczekać dowolnie dłużej, lecz później
    > aktualizacja kosztuje więcej - 30 lub 40%.

    I to jest dobre rozwiązanie. Jak nie ma potrzeb, to nie ma opłat :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2018-05-15 22:47:51
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > No i uwaga na koniec - ja bym dorzucił parę złotych i zadbał jednak o
    > jakąś redundancję i zabezpieczenie danych, żeby nie było plucia w brodę
    > że kilka miesięcy pracy poszło w piach.

    No a niby dlaczego pisałem o serwerze Dell-a, przecież można to posadzić
    na lapku nawet :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. jutro ogarniamy przebieg dokumentów - zleciłem audyt, zobaczymy czy
    pisanie ma jakiś sens, czy lepiej kupić.

  • 28. Data: 2018-05-16 01:03:27
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 15 maja 2018 22:29:33 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
    > THX, ale chmura odpada.
    > Nie zgadzam się aby ktokolwiek poza mną dysponował w jakikolwiek sposób
    > moimi danymi. Dziwi mnie właśnie takie podejście o jakim piszesz.
    > Pada łącze i co, mam zamknąć firmę?
    Jak elektryczność wysiądzie, to też będziesz musiał zamknąć firmę;)
    Większa część świata biznesowego działa na AWSie i usługach pochodnych.
    Jeżeli uważasz, że zapewnisz lepsze bezpieczeństwo i dostępność danych
    za pomocą szafy rackowej w piwnicy i UPSa, to nikt Ci nie broni.

    PS, wszystkie chmury "biznesowe" oferują szyfrowanie.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 29. Data: 2018-05-16 07:25:18
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Jak elektryczność wysiądzie, to też będziesz musiał zamknąć firmę;)

    Nieprawda. Już to ćwiczyłem.

    > Większa część świata biznesowego działa na AWSie i usługach pochodnych.
    > Jeżeli uważasz, że zapewnisz lepsze bezpieczeństwo i dostępność danych
    > za pomocą szafy rackowej w piwnicy i UPSa, to nikt Ci nie broni.

    Nie wiem czy lepsze, ale na pewno wystarczające.

    > PS, wszystkie chmury "biznesowe" oferują szyfrowanie.

    Ależ wolność rządzi. Nikomu nie bronię, natomiast widzę że:
    - łącze może paść lub znacząco zwolnić, wtedy praca staje się wredna,
    - łącze może całkiem paść, wtedy pracy po prostu nie ma,
    - usługodawca chmury może dojść do wniosku, że się likwiduje w taki czy
    inny sposób, w każdym razie nie masz wpływu na to co będzie, musisz
    łykać co "chmurodawca" Ci dyktuje jak głodna gąska,
    - bazy mogą się rozrosnąć znacząco, wtedy zatęsknisz za szybkimi łączami
    (ktoś pisał o przechowywaniu zdjęć w bazie, życzę powodzenia przy pracy
    z taką ilością danych zdalnie).

    Co zyskuję...
    - nie muszę robić backupu... ale czy na pewno? Powierzył byś dorobek
    firmy komuś bez zabezpieczenia?
    - nie muszę niczego aktualizować, bo wszystko dzieje się automatem...
    tylko czy chcę być zawsze na szczycie aktualizacji, były przypadki gdy
    takie działanie szkodziło, może warto samemu decydować kiedy i co, a co
    najważniejsze czy się opłaca finansowo,
    - odpada rachunek za prąd, czyli jakieś 50PLN miesięcznie... ale muszę
    mieć szybsze łącze, a to też kosztuje. Pmyśl też, że to jest poniżej
    promila kosztów całego prądu. Mogę sumienniej gasić światło albo
    maszyny, wyjdzie lepiej.
    - dalej piszesz o hałasie, czasie na testowanie nowych wersji i inne
    takie. Widzę, że piszesz to z pozycji osoby siedzącej przy serwerze i
    bez zastanowienia, nie komentuję więc.

    Obserwuję zjawisko, w którym nikomu nie przeszkadza zależność od innego
    podmiotu. Ludzie chętnie wrzucają swoje wideo, zdjęcia, całe swoje
    prywatne życie w sieć. Jeżeli dodatkowo firmy akceptują swoją zależność
    od innych podmiotów, no to gratuluję rozsądku. Mnie jakoś nie kręci taki
    "ekshibicjonizm i outsorceing".

    Miłego.
    Irek.N.

  • 30. Data: 2018-05-16 08:12:47
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 15.05.2018 o 22:47, Irek.N. pisze:

> [...]
    > ps. jutro ogarniamy przebieg dokumentów - zleciłem audyt, zobaczymy czy
    > pisanie ma jakiś sens, czy lepiej kupić.

    Może zainteresuj się www.odoo.com, darmowe (można kupić płatne dodatki),
    tyle, że raczej trzeba zlecić komuś wdrożenie, ale można modyfikować
    chyba wszystko, potrzebna znajomość pythona i xml.