  • 21. Data: 2016-10-02 17:05:50
    Temat: Re: AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:

    > Jak to jest realizowane wewnetrznie nie odpowiem Ci; guzik zowie sie
    > Wyłącz a przed wylaczeniem pyta jeszcze o usuniecie aktualizacji. Faktem
    > jest, ze po tym zabiegu nie siedzi w RAMie.

    Ale również apki systemowe?

    > Chocby test na Stagefright wykazywal wiele podatnosci, bez szansy na
    > aktualizacje.

    Powtarzam: jak masz root'a wówczas instalujesz sobie parę
    solidnych kombajnów do zarządzania, kontroli i bezpieczeństwa,
    np. 3C-tools, lub wspomniany LBE i wtedy żaden StageFright nie ma
    szans! (Rzecz jasna po właściwym skonfigurowaniu)

    > No coz, mozemy sobie zyczyc wiele ale to chyba producent ustala warunki
    > gwarancji. Ostatnio wlasnie anulowano mi gwarancje z powodu roota.

    Ale na szczęście RYNEK pozwala nam WYBIERAĆ producenta,
    akurat w dziedzinie komórek rynek jest naprawdę wolny (nie jak w
    dziedzinie PC i monopolu M$) i panuje na nim ostra konkurencja,
    za wielkimi koncertami często wstawiają się rządy państw z
    których pochodzą, np. Samsung vs Sony vs Huawei,
    i na poziomie polityki międzynarodowej drą koty między sobą,
    ciągle ciągają się po sądach np. o kradzieże technologii itp.,
    więc nie ma mowy o jakiejś zmowie cenowej itp.

    > Zgadzam sie, choc czasami te elementy ida w parze jak chocby
    > przetaktowywanie procesora

    Już mało gdzie zostało to umożliwione, a poza tym można to
    sprawdzić czy procesor bywał przetaktowany, ma tam swój rejestr
    przechowujący takie info

    > czy uceglenie przez usuniecie kluczowych
    > plikow lub partycji.

    Ale to już SOFTWARE i w lepszym warsztacie za przysłowiowe piwo to
    postawią

    > Poki co nieslyszalem, zeby z LG byly pod tym wzgledem problemy

    LG ma taką gwarancję że pozwala na root'a, czy na coś więcej?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 22. Data: 2016-10-02 17:19:59
    Od: atm <...@v...pl>

    On 02.10.2016 17:05, Yerine Ictimai wrote:

    > Ale również apki systemowe?

    Np Google Docs, Picassa, czy Chrome ktore sa zaszyte w ROMie?? Tak, bez
    problemu. Mozena tego wylaczyc od groma po wyjeciu z pudelka, oczywiscie
    nie mozna przesadzic bo wplynie to bezposrednio na funkcjonalnosc.

> [...]
    > np. 3C-tools, lub wspomniany LBE i wtedy żaden StageFright nie ma
    > szans! (Rzecz jasna po właściwym skonfigurowaniu)

    Juz sie znudzielm grzebaniem, chyba ze cos jest mocno irytujace i nie da
    sie tego zalatwic bez roota. Takich elementow jest jednak coraz mniej
    (przynajmniej z mojego punktu widzenia).

> [...]
    > ciągle ciągają się po sądach np. o kradzieże technologii itp.,
    > więc nie ma mowy o jakiejś zmowie cenowej itp.

    Ok, zaproponuj mi zatem wodoszczelny telefon z SAMOLEDem.
    Pomimo konkurencji lepsze telefony nie chca byc "darmo".
    W zasadzie wszystkie flagowce kosztuja nieprzyzwoite pieniadze na
    starcie. Niby chinczyki sa tanie ale po oficjalnym wejsciu na PL rynek,
    po doliczeniu wszystkich podatkow i marzy telefony Xiaomi wcale juz nie
    sa tanie.

> [...]
    > przechowujący takie info

    > Ale to już SOFTWARE i w lepszym warsztacie za przysłowiowe piwo to

    Serwis danej firmy nie bedzie sie w to bawil. Grzebales - tracisz
    gwarancje. Taka polityka, zreszta pewnie zdecydowanej wiekszosci
    producentow.

    > LG ma taką gwarancję że pozwala na root'a, czy na coś więcej?

    Mialem na mysli brak zabezpieczen, ktore nieodwaracalnie sie zmieniaja
    podczas grzebania. Ale moze i w LG to sie zmienilo.

  • 23. Data: 2016-10-02 17:33:04
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > np. 3C-tools, lub wspomniany LBE i wtedy żaden StageFright nie ma
    > szans! (Rzecz jasna po właściwym skonfigurowaniu)

    Pewny jestes, ze dasz rade zabezpieczyc sie we wspomniany wyzej sposob
    przed Stagefright? W Googlach slabo z wynikami wyszukiwania.
    Jesli obecnie masz w ten sposob zabezpieczony telefon mozesz sprawdzic
    czy jestes bezpieczny:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zi
    mperium.stagefrightdetector

  • 24. Data: 2016-10-03 04:53:50
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:
    > Juz sie znudzielm grzebaniem, chyba ze cos jest mocno irytujace i nie da
    > sie tego zalatwic bez roota. Takich elementow jest jednak coraz mniej
    > (przynajmniej z mojego punktu widzenia).

    Chyba żartujesz, weź Xposed wraz z multum modułów, developerzy
    prześcigają się w naprawdę innowacyjnych funkcjonalnościach
    których na próżno szukać w stokowych rozwiązaniach

    > Ok, zaproponuj mi zatem wodoszczelny telefon z SAMOLEDem.
    > Pomimo konkurencji lepsze telefony nie chca byc "darmo".
    > W zasadzie wszystkie flagowce kosztuja nieprzyzwoite pieniadze na
    > starcie.

    Widocznie istnieje dolny jakiś próg opłacalności wyznaczony przez
    czynniki fizyczne.
    Ale takie coś jak rozdzielenie gwarancji na software i na hardware
    akurat jest sprawę wybitnie umowną

    > Niby chinczyki sa tanie ale po oficjalnym wejsciu na PL rynek,
    > po doliczeniu wszystkich podatkow i marzy telefony Xiaomi wcale juz nie
    > sa tanie.

    Wina po stronie dystrybucji tutejszej zbiurokratyzowanej i
    spolitycyzowanej, raczej niż producenta.

    A Xperia?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 25. Data: 2016-10-03 05:30:19
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Yerine Ictimai <i...@y...ru> Wrote in message:
    > Ale takie coś jak rozdzielenie gwarancji na software i na hardware
    > akurat jest sprawę wybitnie umowną

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=687
    84788

    In EU that's the 1999/44/CE directive that protect consumers in
    case of faults rendering the product unusable (definitely not the
    case everywhere in the rest of the world). And it's up to the
    manufacturer to prove that the fault is induced by a wrong
    software manipulation. In the case that this happens in the first
    6 months then it is assumed it's a manufacturing
    fault.
    Obviously it does not cover wrong hardware manipulations, water,
    etc.. which is not covered.
    It has been transposed to EU member states in 2014.
    Each case is different but generally, rooting, custom ROM,.. do
    not void your 2 years warranty in EU.

    -------------------------------

    Ładnie to tak dzieci straszyć? :P

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 26. Data: 2016-10-03 09:19:51
    Od: atm <...@v...pl>

    On 03.10.2016 04:53, Yerine Ictimai wrote:

    > Chyba żartujesz, weź Xposed wraz z multum modułów, developerzy
    > prześcigają się w naprawdę innowacyjnych funkcjonalnościach
    > których na próżno szukać w stokowych rozwiązaniach

    Swego czasu korzystalem z Xposed, jeden modul rozszerzajacy
    funkcjonalnosc LGG2 i drugi pozwalajacy kontrolowac uprawnienia
    aplikacji. Nie mialem zadnego problemu, zeby z tego zrezygnowac gdy
    system zaczal oferowac zblizona (gorsza) funkcjonalnosc w tym zakresie.

    Juz od dluzszego czasu odpuscilem sobie szukanie kazdej mozliwej
    funkcjonalnosci. Swego czasu walczylem o sensowna mozliwosc nagrywania
    rozmow. W praktyce okazalo sie, ze nagralem cos raz na rok i to
    wlasciwie dla testu. Uwierz, wiem co teoretycznie trace ale w praktyce
    to dla mnie zadna strata. Telefon wykorzystuje po prostu do czego jest
    mi potrzebny a nie sa to potrzeby jakos wyjatkowo nietypowe.

> [...]
    > akurat jest sprawę wybitnie umowną

    > Wina po stronie dystrybucji tutejszej zbiurokratyzowanej i
    > spolitycyzowanej, raczej niż producenta.

    Efekt jest taki, ze urzadzenie na polskim rynku kosztuje sporo
    pieniadze, dalekie od tego co oferuje bezposredni zakup (ale nie bierze
    sie to z powietrza).

    > A Xperia?

    Nie wiem, poszukaj info na wlasna reke. Jest tego sporo w sieci. Do tej
    pry unikalem Sony - wodoszczelnosc na zasadzie na dwoje babka wrozyla,
    jakosc zdjec (pomimo, ze Sony produkuje moduly dla wszystkich glownych
    producentow) jest mocno taka sobie, ekrany takie sobie, wczesniej
    problematyczne rootowanie serii Z. Po zapoznaniu sie z tymi cechami
    odpuscilem zakup.

  • 27. Data: 2016-10-03 09:21:47
    Od: atm <...@v...pl>

    On 03.10.2016 05:30, Yerine Ictimai wrote:

> [...]
    > It has been transposed to EU member states in 2014.
    > Each case is different but generally, rooting, custom ROM,.. do

    Brzmi fajnie ale moze masz z polskiego rynku jakies przypadki kiedy
    klientowi udalo sie wyegzekwowac to prawo?
    W kazdym razie dzieki za info, napisze do Samsung Polska.

  • 28. Data: 2016-10-03 10:29:48
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:
    > Nie wiem, poszukaj info na wlasna reke. Jest tego sporo w sieci. Do tej
    > pry unikalem Sony - wodoszczelnosc na zasadzie na dwoje babka wrozyla,

    Ponieważ tę ich wodoszczelność trzeba traktować na zasadzie
    wyjątkowych przypadków (np telefon wpadnie do kompotu ;) ) a nie
    jako ficzer do regularnego stosowania, ale jeżeli chcesz go
    przetransportować wpław to myślę że można zastosować takie etui
    wodoszczelne - podwójne protection powinno zdać egzamin, lepiej
    niż pojedyncze (czyli zwykły telefon w tym etui), tak
    myślę

    > jakosc zdjec (pomimo, ze Sony produkuje moduly dla wszystkich glownych
    > producentow) jest mocno taka sobie,

    Ale za to dźwięk jest fajny

    > ekrany takie sobie, wczesniej
    > problematyczne rootowanie serii Z.

    Akurat Aqua m4 ma spore wsparcie w xda-developers.

    Jednak odstrasza mnie przegrzewanie się ich mainboard'ów i w
    rezultacie ich spora awaryjność o której ludzie piszą że bywa iż
    telefon wymieniali w serwisie gwarancyjnym na nowy nawet i piec
    razy w okresie gwarancyjnym - za każdym razem tracąc szybkę z
    corning-glass kupioną na Ale... za wcale nie małe pieniążki
    ;)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 29. Data: 2016-10-03 10:35:40
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:
    > Brzmi fajnie ale moze masz z polskiego rynku jakies przypadki kiedy
    > klientowi udalo sie wyegzekwowac to prawo?

    Trzeba po prostu ŻĄDAĆ a nie poddawać się przy pierwszej odmowie,
    a wysłać listem poleconym z potwierdzeniem odbioru z tekstem
    rzeczonej ustawy,
    muszą pisemnie ustosunkować się, jeżeli odpowiedź jest absurdalna
    to do sądu administracyjnego!

    > W kazdym razie dzieki za info, napisze do Samsung Polska.

    Ale co napiszesz? ;)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 30. Data: 2016-10-03 10:46:21
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Yerine Ictimai <i...@y...ru> Wrote in message:
    > Trzeba po prostu ŻĄDAĆ a nie poddawać się przy pierwszej odmowie,
    > a wysłać listem poleconym z potwierdzeniem odbioru z tekstem
    > rzeczonej ustawy,

    Wiesz, wiadomo że business zawsze działał i działa na pograniczu
    prawa, a dla nich jest to niezwykle korzystne że mają PRETEKST
    żeby odrzucić połowę żądań gwarancyjnych które masowo napływają
    do obsługi ich BUBLA (psujące się mainboard'y z PRZEGRZANIA)

    Sony zawsze pakował procki bardzo szybkie do swych telefonów, miła
    tradycja :) ale bardzo kłopotliwa dla użytkownika jeżeli
    inżynierowie nie przemyśleli dokładnie konstrukcji i sposobu
    odprowadzania ciepła

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/