  • 11. Data: 2016-10-01 13:50:32
    Temat: Re: AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
    Od: atm <...@v...pl>

    On 01.10.2016 13:04, Yerine Ictimai wrote:

    > Jasne tylko czy kąty widzenia to rzeczywiście priorytet w takim
    > czymś jak telefon, rzeczywiście chcesz aby ludzie Ci patrzyli z
    > boku o czym piszesz na Facebooku?
    >

    > ----Android NewsGroup Reader----
    > http://usenet.sinaapp.com/

    W takim razie polecam najtansza chinszczyzne, w pakiecie bedziesz mial
    ficzer "secret writing" ;)
    Wyobraz sobie inna sytuacje: czytasz ksiazke na lezaco a telefon lezy
    przed Toba bez podparcia. Na gorszych telefonach w takiej sytuacji
    zamiast czarnego pojawia sie bardziej szary.

    Tak czy siak, w lepszych urzadzeniach nie jest to cos za co warto
    zginac. Wg mnie SAMOLED jest lepszy, inni powiedza ze gorszy lub po
    prostu inny. Gdyby nie szklo z tylu S7 bylby to dla mnie telefon
    "idealny" uwzgledniajac obecna sytuacje na rynku. M in. ze wzgledu na
    ekran. Jednak z ewentualnym zakupem poczekam do momentu premiery
    Daydream Googla. Obawiam sie, ze obecne modele Samsunga nie beda
    wspieraly tej technologii a chcialbym sie przekonac/dowiedziec czy warto
    o to kruszyc kopie.

  • 12. Data: 2016-10-01 17:42:33
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:

    > Pewnie cos na zasadzie transflective, bylo kiedys w Nokiach teraz jest w
    > Garminach ale cena za to jest chyba przecietna jakosc obrazu bo
    > widocznosc w sloncu to nie wszystko.

    Ale ten laptop Samsung np-20, wyjątkowo mnie zaskakuje, a
    właściwie jego ekran, przecież sprzed dekady a zapewnia lepszą
    jakość niż w obecnie kupowanych, naprawdę tak trudno zrobić
    lustro pod matrycą we współczesnych modelach?

    W każdym razie Samsung ten zabieram chętnie w podróż
    pociągiem,
    autobusem, po dokupieniu do niego super pojemnej baterii na ebay,
    dysku ssd, chodzi długo i nawet szybciej niż laptopy ze
    współczesnej niższej półki cenowej.

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 13. Data: 2016-10-01 18:05:32
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:
    > ksiazki czyta sie bez problemu w calkowitej ciemnosci bo
    > ekran moocno obniza jasnosc. Tapete wymieniasz na mniej zarowiasta niz
    > ta ktora oferuje Samsung na dziendobry i jest ok.

    Jednak polecacie bardziej AMOLED niż IPS, jednak ma więcej zalet i
    warto w niego doinwestować?

    Poradźcie plz konkretnie, konsultant ma dzwonić ;)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 14. Data: 2016-10-01 18:40:29
    Od: atm <...@v...pl>

    On 01.10.2016 18:05, Yerine Ictimai wrote:

    > Jednak polecacie bardziej AMOLED niż IPS, jednak ma więcej zalet i
    > warto w niego doinwestować?
    >
    > Poradźcie plz konkretnie, konsultant ma dzwonić ;)

    Idz do MM i osobiscie sie przekonaj telefon do telefonu.
    Odnosze wrazenie, ze poki co Twoje doswiadczenie z SAMOLEDem sprowadza
    sie do Internetu. Zobaczysz na zywo i od razu bedziesz wiedzial :)

  • 15. Data: 2016-10-01 22:51:56
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:
    > Idz do MM i osobiscie sie przekonaj telefon do telefonu.
    > Odnosze wrazenie, ze poki co Twoje doswiadczenie z SAMOLEDem sprowadza
    > sie do Internetu.

    Wiesz, właśnie w galerii dopiero co przypadła mi możliwość
    zobaczenia tego ale nie w MM lecz w EAGD, rzeczywiście ładnie
    biją w oczy ekrany Samsung'ów, ale akurat J3 wyglądał jakoś
    mizerne, może dlatego że długo już tak świecił na
    ekspozycji?

    Poza tym z półek wyższych ciut nieco produkty innych producentów
    też mają ładny ekran i żwawe kolory, pomimo że prawdopodobnie to
    tylko IPS, np Huawei, Sony, LG

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 16. Data: 2016-10-01 23:07:09
    Od: atm <...@v...pl>

    > Poza tym z półek wyższych ciut nieco produkty innych producentów
    > też mają ładny ekran i żwawe kolory, pomimo że prawdopodobnie to
    > tylko IPS, np Huawei, Sony, LG

    Dlatego wg mnie nie ma co traktowac rodzaju wyswietlacza jako jedynego
    kryterium. Oczywiscie jest to wazny parametr, ale dla wielu osob moze
    sie okazac, ze wazniejszy bedzie slot SD, wymienna bateria, pojemnosc
    baterii, wodoszczelnosc, dual SIM, lepszy aparat, itd.
    Ostatnio jednym z atutow flagowcow m.in. Samsunga sa aktualizacje
    bezpieczenstwa niezalezne od aktualizacji systemu. Ten "straszliwy"
    Stagefright juz dosc dawno temu przestal robic wraznie na S5.

    Ba, wychodza jeszcze inne ciekawe kwiatki, niestety czesto juz po
    zakupie: niby S5 i S5 neo sa do siebie bardzo podobne ale:
    -S5 neo jest wyraznie wolniejszy, wychodzi to m.in. w korzystaniu z
    Cardboard
    -aparat nie ma trybu nocnego, co znaczaco wplywa na jakosc zdjec w
    trudnych warunkach
    -nie ma opcji roaming krajowy niezaleznie od roamingu zagranicznego
    -nie ma funkcji screen mirroring

    Ile chcesz wydac na telefon?

  • 17. Data: 2016-10-02 10:43:47
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:
    > Ile chcesz wydac na telefon?

    Wziąć zwyczajnie od operatora w ramach abo, jakiegokolwiek, który
    da najtaniej :) jak dotąd korzystam jedynie z prepaid'ów ale
    ponieważ i tak trzeba zarejestrować więc jaka różnica,
    przynajmniej aparat dorzucą na raty ;)

    Widzę że przykładowo Orange proponuje
    takie ciekawe modele (i w tym segmencie cenowym chcę wybierać):

    LG Xpower
    Orange (ZTE) Neva 80
    Xperia X4 Aqua
    Xperia XA

    polecisz któryś?

    Jeszcze wyznam że telefon po zakupie chcę poddać
    intensywnej obróbce: root, TWRP, custom ROMy z XDA-developers i
    takie kwiatki ;)

    A znaczy to że można mieć problem z gwarancją, więc który z modeli
    najrzadziej ląduje w serwisach gwarancyjnych?
    Wiadomo że najlepsze wsparcie od xda-developers ma Xperia m4, ale
    także jak ludzie piszą jest NIEZWYKLE AWARYJNA i podczas
    gwarancji kilka dobrych razy bywa wymieniana albo płyta główna
    albo cały aparat, słowem SYF (i jeszcze dochodzi intensywne
    sprawdzanie czy kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej, ze
    względu na rzekomą "wodoszczelność")

    Jeszcze kryterium są SPRZĘTOWE przyciski pod ekranem, wiem ze
    sprawa gustu ale ja osobiście wolę mieć ekran przeznaczony
    jedynie do kontentu i nie ciągle łapać wysuwający się (albo i nie
    ;P jak ma fochy) software'owy navigation bar,
    i niestety chyba tylko Neva80 je ma z powyższych, ale najgorsze że
    nie ma jak tego sprawdzić bo serwisy internetowe skrzętnie
    pomijają taką informację a ze zdjęć trudno ocenić gdyż
    współczesny trend w design jest taki że nie widać przycisków
    sprzętowych dopóki się nie zaświecą :)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 18. Data: 2016-10-02 13:49:45
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    >
    > Jeszcze wyznam że telefon po zakupie chcę poddać
    > intensywnej obróbce: root, TWRP, custom ROMy z XDA-developers i

    Niestety nie mialem kontaktu z wymienionymi przez Ciebie telefonami.
    Co do rootowania itd. ostatnio coraz czesciej odpuszczam grzebanie pod
    maska. Znika potrzeba. Niechciane aplikacje siedzace w ROMie mozna
    trwale wylaczyc, system w wersji 6.0 ma wbudowana kontrole uprawnien.
    Dzieki temu, ze system jest w wersji stockowej otrzymuje aktualizacje
    bezpieczenstwa (jeden z wylajtowanych custom ROMow dla SGS5 jest owszem
    bardzo lekki ale za to dziurawy jak sito).
    Nie wiem czy wszystkie Samsungi maja KNOXa czy tylko wyzsza półka, jesli
    wszystkie to przy grzebaniu jest baaardzo duza szansa, ze nabijeszflage
    i pozegnasz sie z gwarancja. Wczesniej byly tez podobne problemy z seria
    Z Sony ale moze cos sie tu zmienilo.

  • 19. Data: 2016-10-02 15:47:24
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:
    > Co do rootowania itd. ostatnio coraz czesciej odpuszczam grzebanie pod
    > maska. Znika potrzeba. Niechciane aplikacje siedzace w ROMie mozna
    > trwale wylaczyc, system w wersji 6.0 ma wbudowana kontrole uprawnien.

    Rzeczywiście możesz wyłączać aplikacje systemowe także (masz na
    myśli że zamrozić)?

    > Dzieki temu, ze system jest w wersji stockowej otrzymuje aktualizacje
    > bezpieczenstwa (jeden z wylajtowanych custom ROMow dla SGS5 jest owszem
    > bardzo lekki ale za to dziurawy jak sito).

    W jakim sensie Android może okazać się dziurawy??
    Jakiś program typu LBE i telefon je Ci z ręki!!! :)

> [...]
    > wszystkie to przy grzebaniu jest baaardzo duza szansa, ze nabijeszflage
    > i pozegnasz sie z gwarancja. Wczesniej byly tez podobne problemy z seria

    Właśnie TAKICH szukam informacji,
    proszę o więcej: co, w jakich modelach jakich producentów można
    zrobić przy zatrzymaniu gwarancji, przepraszam bardzo
    ale
    przynajmniej ROOT należy się KAŻDEMU, połowa apek na PlayStore
    wymaga jego do poprawnego działania,
    jeżeli producent twierdzi że ROOT łamie gwarancję to NIECH SPADA
    NA DRZEWO!!!

    Powinno być zresztą rozróżnienie gwarancji
    - na software, i
    - na hardware,
    niech potem serwis gwarancyjny nie wlepia ciemnoty
    że zrobienie root'a popsuło luty na płycie głównej (najczęściej z
    przegrzania jak właśnie u Xperii m4 najczęściej bywa ale to z
    powodu wadliwej konstrukcji)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 20. Data: 2016-10-02 16:18:47
    Od: atm <...@v...pl>

    On 02.10.2016 15:47, Yerine Ictimai wrote:

    > Rzeczywiście możesz wyłączać aplikacje systemowe także (masz na
    > myśli że zamrozić)?

    Jak to jest realizowane wewnetrznie nie odpowiem Ci; guzik zowie sie
    Wyłącz a przed wylaczeniem pyta jeszcze o usuniecie aktualizacji. Faktem
    jest, ze po tym zabiegu nie siedzi w RAMie.

    > W jakim sensie Android może okazać się dziurawy??
    > Jakiś program typu LBE i telefon je Ci z ręki!!! :)

    Chocby test na Stagefright wykazywal wiele podatnosci, bez szansy na
    aktualizacje.

> [...]
    > wymaga jego do poprawnego działania,

    > jeżeli producent twierdzi że ROOT łamie gwarancję to NIECH SPADA

    No coz, mozemy sobie zyczyc wiele ale to chyba producent ustala warunki
    gwarancji. Ostatnio wlasnie anulowano mi gwarancje z powodu roota.

> [...]
    > że zrobienie root'a popsuło luty na płycie głównej (najczęściej z
    > przegrzania jak właśnie u Xperii m4 najczęściej bywa ale to z

    Zgadzam sie, choc czasami te elementy ida w parze jak chocby
    przetaktowywanie procesora czy uceglenie przez usuniecie kluczowych
    plikow lub partycji.

    Poki co nieslyszalem, zeby z LG byly pod tym wzgledem problemy, ale
    zbadanie sprawy pozostawiam juz Tobie ;)