  • 1. Data: 2014-01-21 12:23:51
    Temat: Przetarg na samochody egzaminacyjne :)
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,14691757,
    Samochod_za_48_groszy__Tyle_placi_za_egzaminacyjne.h
    tml#TRrelSST

    Tak przypadkiem trafiłem - fajnie :) Sprawa miała jakiś
    ciekawszy finał?

    Naprawdę nie można dopuścić zdawania egzaminu na samochodzie
    własnym, czy tym, którym się jeździło w czasie nauki?
    Proste i skuteczne rozwiązanie, które by wyeliminowało
    różną patologię w tej materii:>

  • 2. Data: 2014-01-21 12:52:36
    Temat: Re: Przetarg na samochody egzaminacyjne :)
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Naprawdę nie można dopuścić zdawania egzaminu na samochodzie
    > własnym, czy tym, którym się jeździło w czasie nauki?
    > Proste i skuteczne rozwiązanie, które by wyeliminowało
    > różną patologię w tej materii:>

    A gdzie masz patologię? Wolisz by Państwowy urząd wybierał markę i model na
    podstawie kopert pod stołem i w dodatku później z naszych podatków za te
    auta płacił? Szkoły jazdy i tak co kilka lat zmieniają auta bo te się po
    prostu zużywają, więc z ich punktu widzenia to żadna różnica czy kupią nowe
    Clio czy i20, a urząd sporo zaoszczędził.

    Ps. Wbrew pozorom diler nie liczy na to że zarobi na szkołach (te też mają
    zniżki) diler liczy na to że młode kierowniczki przyzwyczają się do
    samochodów ich marki i później głównym kryterium wyboru pierwszego auta
    będzie marka. I to się sprawdza w praktyce. Sam znam dwie żony znajomych
    które jak zrobiły prawo jazdy w wieku ok. 30 to pierwsze auto jakie chciały
    to było to na którym uczyły się jeździć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-01-21 14:34:18
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-21 12:52, Ergie pisze:

    > A gdzie masz patologię?

    Widzę, że jesteś ślepy:>

    > Wolisz by Państwowy urząd wybierał markę i model
    > na podstawie kopert pod stołem i w dodatku później z naszych podatków za
    > te auta płacił?

    Może się zastanów nad powyższym, skoro egzamin dziwnym trafem
    zdaje się na konkretnym samochodzie i taki jest obowiązek...

    > Szkoły jazdy i tak co kilka lat zmieniają auta bo te się
    > po prostu zużywają, więc z ich punktu widzenia to żadna różnica czy
    > kupią nowe Clio czy i20,

    Szkoły powinny móc wybrać sobie to co chcą, a nie to co urząd wybrał.

    >a urząd sporo zaoszczędził.

    A szkoły niekoniecznie i za to co jest w szkole będzie musiał
    zapłacić właściciel i kursanci. On takich fajnych warunków
    już nie dostanie.

> [...]
    > samochodów ich marki i później głównym kryterium wyboru pierwszego auta
    > będzie marka. I to się sprawdza w praktyce.

    Kolejna patologia - wykorzystywanie sytuacji wymuszanej przez urząd.
    A Ty jeszcze piszesz, że się sprawdza w praktyce, czym potwierdzasz
    kolejną patologię.

    > Sam znam dwie żony znajomych
    > które jak zrobiły prawo jazdy w wieku ok. 30 to pierwsze auto jakie
    > chciały to było to na którym uczyły się jeździć.

    Wykorzystywanie WORD do promocji sprzedaży konkretnego modelu pojazdu
    (konkretnej marki) jest doskonałym pomysłem:>

  • 4. Data: 2014-01-21 14:54:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    [ciach brak argumentów]

    > Wykorzystywanie WORD do promocji sprzedaży konkretnego modelu pojazdu
    > (konkretnej marki) jest doskonałym pomysłem:>

    Sytuacja wygląda tak:
    - WORDY dostają auta w promocji -> podatnik oszczędza
    - szkoły za auta płacą (ale i tak za jakieś zapłacić muszą) -> szkoły nie
    tracą ani nie zyskują
    - kursanci i tak musza się na jakiś autach uczyć więc też nie tracą ani nie
    zyskują

    Sprecyzuj co nazywasz patologią? To że nie ma wyboru, czy może uważasz, ze
    WORD powinien te same auta kupić drożej?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-01-21 15:03:37
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-21 14:54, Ergie pisze:
    > "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    >
    > [ciach brak argumentów]

    Dość brzydko manipulujesz, wycinając co niewygodne:>

    > Sytuacja wygląda tak:
    > - WORDY dostają auta w promocji -> podatnik oszczędza

    Ekhem - zdaje się, że na wstępie próbujesz przemycić pewną tezę,
    pomijając to co napisałem wcześniej, czyli:
    "Naprawdę nie można dopuścić zdawania egzaminu na samochodzie
    własnym, czy tym, którym się jeździło w czasie nauki? "

    Egzamin to weryfikacja umiejętności (obowiązek), a nie koncert
    życzeń u dealerów.

    > - szkoły za auta płacą (ale i tak za jakieś zapłacić muszą) -> szkoły
    > nie tracą ani nie zyskują

    Muszą kupić te, które są na egzaminach państwowych (ponieważ taka
    jest potrzeba) i sporym nadużyciem jest twierdzenie, że z tego
    tytułu nie tracą i nie zyskują.

    > - kursanci i tak musza się na jakiś autach uczyć więc też nie tracą ani
    > nie zyskują

    Kolejne nadużycie - uczyć się można na każdym samochodzie, ale
    tej sytuacji lepiej na tym, który ma WORD, więc taki trzeba kupić.
    Reszta jak wyżej.

    > Sprecyzuj co nazywasz patologią?

    Już napisałem - nawet wcześniej.

  • 6. Data: 2014-01-21 15:12:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Dość brzydko manipulujesz, wycinając co niewygodne:>

    Bynajmniej, po prostu nie podałeś ani jednego konkretu kto poniósł szkodę
    (poza innymi dilerami).

    > "Naprawdę nie można dopuścić zdawania egzaminu na samochodzie
    > własnym, czy tym, którym się jeździło w czasie nauki? "

    Ale ja jestem za tym całym sercem, ale nie o tym dyskutujemy tylko o tym czy
    to że WORD wynajął w przetargu tanio auta jest patologią.

    > Muszą kupić te, które są na egzaminach państwowych (ponieważ taka
    > jest potrzeba) i sporym nadużyciem jest twierdzenie, że z tego
    > tytułu nie tracą i nie zyskują.

    Czy jakby by WROD kupił/wynajął inne auta płacąc drożej to by w jakikolwiek
    sposób spowodowało że szkoły mogłyby te same auta kupić taniej ???

    > Kolejne nadużycie - uczyć się można na każdym samochodzie, ale
    > tej sytuacji lepiej na tym, który ma WORD, więc taki trzeba kupić.
    > Reszta jak wyżej.

    Ale czy ktoś ten model nagle szkołom sprzedaje drożej?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-01-21 16:07:09
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 21 Jan 2014 15:03:37 +0100, Artur Maśląg wrote:
> [...]
    > "Naprawdę nie można dopuścić zdawania egzaminu na samochodzie własnym,
    > czy tym, którym się jeździło w czasie nauki? "

    Zapominasz, że samochody do egzaminu są dodatkowo specjalnie przygotowane
    - mają zainstalowane kamery i rejestratory, których w zwykłych L-kach nie
    ma. Kto miałby zapłacić za przystosowanie wszystkich? Szkoły jazdy? *ORD?
    Państwo?

    > Muszą kupić te, które są na egzaminach państwowych (ponieważ taka jest
    > potrzeba) i sporym nadużyciem jest twierdzenie, że z tego tytułu nie
    > tracą i nie zyskują.

    Bzdura. Nie muszą. Mogą kupić dowolny samochód i przystosować go na
    potrzeby nauki. To szkołom jazdy zależy, żeby na tym, żeby mieć samochody
    takie jak w *ORD, żeby kursantom łatwiej się zdawało egzamin. Wymogu
    takiego nie ma i nigdy nie było.

    Tomek

  • 8. Data: 2014-01-21 16:54:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-21 16:07, Tomasz Stiller pisze:

    > Zapominasz, że samochody do egzaminu są dodatkowo specjalnie przygotowane

    Nie, nie zapominam.

    > - mają zainstalowane kamery i rejestratory, których w zwykłych L-kach nie
    > ma. Kto miałby zapłacić za przystosowanie wszystkich? Szkoły jazdy? *ORD?
    > Państwo?

    LOL - a w czym problem instalować na czas egzaminu? A te kamery to się
    wzięły z przypadku, czy innych patologii? Zresztą w 'zwykłych' L-kach
    też są, tylko nie z obowiązku itd.

    > Bzdura.

    Chciałbyś.

    > Nie muszą.

    Oczywiście że muszą, ponieważ takie są na egzaminie państwowym.
    Obowiązku explicite oczywiście nie ma, ale szkoły muszą je kupować
    by mieć klientów.

    > Mogą kupić dowolny samochód i przystosować go na
    > potrzeby nauki.

    Prezentujesz zadziwiający relatywizm.

    > To szkołom jazdy zależy, żeby na tym, żeby mieć samochody
    > takie jak w *ORD, żeby kursantom łatwiej się zdawało egzamin.

    No proszę, czyli egzamin państwowy na konkretnym modelu jednak
    wymusza jego obecność w szkołach.

    > Wymogu
    > takiego nie ma i nigdy nie było.

    Nie pisałem o wymogu sensu stricte, a o wymuszeniu na szkołach
    posiadania takich pojazdów.

  • 9. Data: 2014-01-21 17:07:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-21 15:12, Ergie pisze:

    > Bynajmniej,po prostu nie podałeś ani jednego konkretu kto poniósł
    > szkodę (poza innymi dilerami).

    Nie wiem czy zauważyłeś, ale ja pisałem o patologii w zakresie
    wyboru samochodów egzaminacyjnych i konsekwencji z tym związanych.

    > Ale ja jestem za tym całym sercem, ale nie o tym dyskutujemy tylko

    Może mów za siebie...

    > o tym
    > czy to że WORD wynajął w przetargu tanio auta jest patologią.

    Nie, to Ty sobie temat zawęziłeś do tego prostego zdania, a
    przetarg na użytkowanie 19 samochodów za 9,12zł nazywasz
    'wynajęciem w przetargu tanio auta'. No, przy ofertach
    innych dealerów o parę rzędów wielkości więcej to chyba to
    nie wygląda zbyt dobrze...

    Co do reszty napiszę jeszcze raz:

  • 10. Data: 2014-01-21 17:14:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie wiem czy zauważyłeś, ale ja pisałem o patologii w zakresie
    > wyboru samochodów egzaminacyjnych i konsekwencji z tym związanych.

    A to przepraszam. Podlinkowałeś materiał o tym że WORD tanio wynajmuje
    samochody a nie o tym, że nie można zdawać własnym autem.

> [...]
    > 'wynajęciem w przetargu tanio auta'. No, przy ofertach
    > innych dealerów o parę rzędów wielkości więcej to chyba to

    Ta sytuacja ma miejsce od lat (w zasadzie od kiedy WORDY zaczęły co kilka
    lat organizować przetargi). Od kiedy pamiętam ceny jakie dilerzy oferowali
    WORD'om były znacznie poniżej rynkowych. Po prostu tym razem Hyundai
    postanowił nie ryzykować z ofertą 50% ceny rynkowej tylko od razu dał
    minimalną.

    > Co do reszty napiszę jeszcze raz:
    > "Wykorzystywanie WORD do promocji sprzedaży konkretnego modelu pojazdu
    > (konkretnej marki) jest doskonałym pomysłem:>"

    Masz rację - lepiej aby minister wziął w łapę i w rozporządzeniu napisał że
    ma to być model X kupiony na wolnym rynku - tak to jest ironia, bo poza tym
    że WORDy wydadzą więcej kasy to nic się nie zmieni, szkoły i tak co kilka
    lat będą kupować nowe auta a kursanci płacić tyle samo za kurs.

    Pozdrawiam
    Ergie