  • 31. Data: 2019-01-10 10:05:46
    Temat: Re: Akumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V kontra 16,2V [OT]
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak swoja droga - jak Zagórski jeszcze organizowal we Wrocku imprezy, to
    > bylo stoisko z jakimis mineralami, kamieniami, odpromiennikami. I tam
    > obsluga fachowo opowiadala, doradzala i dobierala ... i az mnie
    > ciekawilo - wierza w to, co sprzedaja, czy tak mistrzowsko opanowali
    > naciaganie klienta ...

    Jak obsługa, to pewnie opanowali naciąganie.

    Kiedyś podjechałem do jakiegoś Euro czy innego elektromarketu po telewizor
    (był już zamówiony i opłacony, miałem go tylko przywieźć samochodem).
    Sprzedawca bardzo przekonująco doradzał mi jeszcze jakiś super kabel HDMI
    za 100 zł, bo lepsza jakość obrazu, bo mniejsze straty sygnału, bo
    mniejsze szumy, bo ostrzejszy obraz, bo żywsze kolory itd. itp.

    Na koniec stwierdził z rozbrajającą szczerością "cholera, nie udało się".
    No nie, tym razem się nie udało, a jak przyjdzie ktoś, kto się nie zna, to
    się uda.

    Tzn. nie mówię, że warto kupować tanie badziewie, które rozpada się od
    patrzenia, ale z tymi kolorami i ostrością obrazu... no cóż.

    --
    http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 32. Data: 2019-01-10 10:08:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 10 Jan 2019 09:05:46 +0000, Queequeg wrote:
    > Tzn. nie mówię, że warto kupować tanie badziewie, które rozpada się od
    > patrzenia, ale z tymi kolorami i ostrością obrazu... no cóż.

    Na to ponoć najlepsza jest marchew.

    Mateusz

  • 33. Data: 2019-01-10 10:21:24
    Temat: Re: Akumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V kontra 16,2V
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Ciekawe, że głosy nie namawiają do rzeczy dobrych. Czyli destrukcyjna
    > natura człowieka jest defaultowa? z czasów gdy naparzali się maczugami.

    Niekoniecznie. Głosy mogą też recenzować rzeczywistość lub mówić złe
    rzeczy, ale o chorym.

    Zastanawiam się, na ile głosy namawiające do złych rzeczy w schizofrenii
    mają związek z natręctwami (nerwica natręctw, OCD), gdzie pojawiają się
    natrętne myśli sprzeczne z systemem wartości chorego.

    Zastanawiam się też, na ile ma to związek z zespołem Tourrette'a, gdzie
    człowiek nie czuje przecież przymusu wypowiadania przypadkowych słów,
    tylko przekleństw (choć może to mit?).

    O schizofrenii tak naprawdę niewiele wiem (i niewiele wiadomo w ogóle). W
    przypadku DID natomiast (często mylnie diagnozowanego jako schizofrenia)
    jeśli już pojawiają się głosy, to z tego co wiem najczęściej są skierowane
    przeciwko choremu.

    Kiedyś mocno mnie ten temat zainteresował (trochę z filozoficznego punktu
    widzenia -- co właściwie składa się na naszą tożsamość, co sprawia, że my
    to my) i trochę o tym poczytałem. Cała koncepcja integracji tożsamości (i
    to, co się dzieje, gdy coś ten proces zaburzy) jest tak naprawdę cholernie
    ciekawa.

    --
    http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 34. Data: 2019-01-10 10:24:09
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Za PRL, w wiadomym okresie trudności, trafił mi się taki sucharek, zresztą,
    > nie znałem jego poprzednich losów, trafił do mnie suchy jak wiór.

    Też taki mam. Zalałem kwasem akumulatorowym i o dziwo działa, chociaż nie
    wiem, ile ma pojemności. Nie używam do niczego, stoi razem z innymi, które
    co parę miesięcy doładowuję :)

    --
    http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 35. Data: 2019-01-10 12:55:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello HF5BS,

> [...]
    > jak zjechałem UPC za opieszałość.
    > Każda normalna medycyna zeznaje, od chińskiej o ziołach i akupunkturze, po
    > tradycyjną, o lekarstwach z apteki, że kto późno przyzchodzi, sam sobie
    > szkodzi.
    > Więc lepiej raz na jakiś czas się sprawdzić, czy wszystko gra. Ile to czasu
    > zajmie? Jeden dzień na wizytę wstępną, jeden na siku i krew do labu, jeden
    > na wizytę z interpretacją wyników. Trzy dni w roku, a można uniknąć
    > nieszczęścia, pamiętajmy o bliskich, którzy przegapioną chorobę osoby
    > bliskiej będą przeżywać, niczym borowanie zęba bez znieczulenia.

    Gdyby to było takie proste...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2019-01-10 12:56:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    > Akurat w sprawie szczepionek to ty jesteś kretynem.

    Opamiętaj się.

    > (Sprawa zasługuje przynajmniej na wysłuchanie argumentów, bardziej niż
    > 16,2V, gdzie piszesz, że możesz się mylić)

    Argumentacja antywacków nie zasługuje na wysłuchanie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2019-01-10 14:33:42
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Hello t-1,
    >
    > Opamiętaj się.

    > Argumentacja antywacków nie zasługuje na wysłuchanie.

    Życzę zdrowia potomkom.

  • 38. Data: 2019-01-10 23:29:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Jan 2019 09:05:46 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Jak obsługa, to pewnie opanowali naciąganie.

    Wygladalo mi to raczej na rodzinny sklepik obwozny ...

> [...]
    > No nie, tym razem się nie udało, a jak przyjdzie ktoś, kto się nie zna, to

    Hm, takie naciaganie w dobie internetu ? Niebezpieczne, bo kiedys
    pracownik ujawni.

    No chyba, ze sklep nic o tym nie wie, wy tu tylko fachowo doradzacie
    ... ale od telewizorow jest 1% prowizji, a akcesoriow z tej polki 20%.

    > Tzn. nie mówię, że warto kupować tanie badziewie, które rozpada się od
    > patrzenia, ale z tymi kolorami i ostrością obrazu... no cóż.

    No wiesz ... a dlugi ten kabelek ? W pewnym momencie znieksztalcenia
    biora gore i sie zaczyna :-)

    Ale
    https://pl.hama.com/440119640000/hama-kabel-hdmi-hdm
    i-15m-gold
    https://pl.hama.com/001222190000/hama-kabel-hdmi-hdm
    i-bia-y-15m-techline

    Czym sie te kabelki roznia poza cena i kolorem

    J.

  • 39. Data: 2019-01-11 11:28:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wygladalo mi to raczej na rodzinny sklepik obwozny ...

    Czyli wszystko w rodzinie :)

    > Hm, takie naciaganie w dobie internetu ? Niebezpieczne, bo kiedys
    > pracownik ujawni.

    W sumie to było z 8 lat temu, doba Internetu... niby już była, ale chyba
    nie aż tak, jak teraz.

    > No chyba, ze sklep nic o tym nie wie, wy tu tylko fachowo doradzacie
    > ... ale od telewizorow jest 1% prowizji, a akcesoriow z tej polki 20%.

    Może być.

    > No wiesz ... a dlugi ten kabelek ? W pewnym momencie znieksztalcenia
    > biora gore i sie zaczyna :-)

    Z metr, od TV do dekodera :)

    Natomiast z HDMI mam takie doświadczenia, że albo działa dobrze, albo nie
    działa wcale.

> [...]
    > https://pl.hama.com/001222190000/hama-kabel-hdmi-hdm
    i-bia-y-15m-techline

    > Czym sie te kabelki roznia poza cena i kolorem

    Drugi grubszy. Może ekranowanie lepsze?

    W danych technicznych jeden ma 10,2 Gbit/s a drugi 18.

    We właściwościach fizycznych jest też "Mozliwość pochyłu: Nie". W sumie
    słusznie, bo jeszcze elektrony pospadają, ale o co chodzi z "Chusteczka:
    Nie"? Nie dają chusteczki do otarcia łez?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 40. Data: 2019-01-11 11:28:47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Akurat w sprawie szczepionek to ty jesteś kretynem.
    > (Sprawa zasługuje przynajmniej na wysłuchanie argumentów, bardziej niż
    > 16,2V, gdzie piszesz, że możesz się mylić)

    No to daj argumenty. Z ciekawości. I tak w tym wątku jest duży offtop.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika