  • 21. Data: 2019-01-09 11:03:28
    Temat: Re: Akumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V kontra 16,2V [OT]
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > I mamy takie obrazki : spotkanie "elektromagnetycznie prześladowanych"
    > na którym pan opowiada, jak to wychodzi z domu, idzie po ulicy i widzi,
    > jak pracownicy budowlani naprawiający niby to drogę "dają sobie na jego
    > widok tajne znaki". Oczywiście on kiedyś u lekarza był, ale uciekł kiedy
    > zrozumiał, że lekarz chce mu założyć tajną sondę.
    >
    > Nikomu z tego towarzystwa brewka nie drgnęła.

    Najgorsze jest to, że dopóki taki osobnik nie zacznie odlatywać w swoją
    rzeczywistość, to nie odróżnisz. Mówi spójnie, logicznie, jest pewny tego,
    o czym mówi, jakby to było coś oczywistego (bo dla niego jest).

    http://szyk.free.of.pl/osobie.html

    > " dziś byłem w sklepie. ONI (te głosy) mówili do mnie "zabij tego w
    > pomarańczowej koszulce". Ale się powstrzymałem..."

    Z drugiej strony podobno schizofrenicy częściej padają ofiarą przemocy niż
    są jej sprawcami.

    Z trzeciej strony same głosy wcale nie muszą oznaczać schizofrenii. Objawy
    FRS (First-Rank Symptoms) występują także w niektórych formach zaburzeń
    dysocjacyjnych (które z kolei mogą powstawać po traumie, najczęściej
    wczesnodziecięcej, zanim osobowość się w pełni zintegruje).

  • 22. Data: 2019-01-09 14:35:25
    Temat: Re: Akumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V kontra 16,2V
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello gienek,

    > Są jak czytam dwa obozy wyznawców napięć końcowych ładowania ołowiowych
    > akumulatorów 12V z płynnym elektrolitem i odwieczna wojna, ile osób tyle
    > stanowisk.
    > Tu jest gość z obozu ładowania do napięcia 16,2V
    > https://www.youtube.com/watch?v=bQk-shVXWZc
    > Stwierdził, że jak nie dociągniemy w końcowym etapie ładowania napięcia do
    > 16,2V to elektrolit nie osiągnie oczekiwanej gęstości.

    Gorzej, gdy osiąga tą gęstość poprzez utratę wody z elektrolitu...

    Wysuszyć akumulator łatwo.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2019-01-09 16:58:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >tego,
    >o czym mówi, jakby to było coś oczywistego (bo dla niego jest).

    Tak swoja droga - jak Zagórski jeszcze organizowal we Wrocku imprezy,
    to bylo stoisko z jakimis mineralami, kamieniami, odpromiennikami.
    I tam obsluga fachowo opowiadala, doradzala i dobierala ... i az mnie
    ciekawilo -
    wierza w to, co sprzedaja, czy tak mistrzowsko opanowali naciaganie
    klienta ...

    J.

  • 24. Data: 2019-01-09 19:48:14
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..
    > Trochę przeraża mnie, że prędzej czy później przyjdzie etap życia, w
    > którym trzeba będzie chodzić po lekarzach. Póki co unikam jak ognia.

    Tego chodzenia? Moja Mama też unikała. Bywalcy p.m.t wiedzą co się stało,
    jak zjechałem UPC za opieszałość.

    Każda normalna medycyna zeznaje, od chińskiej o ziołach i akupunkturze, po
    tradycyjną, o lekarstwach z apteki, że kto późno przyzchodzi, sam sobie
    szkodzi.
    Więc lepiej raz na jakiś czas się sprawdzić, czy wszystko gra. Ile to czasu
    zajmie? Jeden dzień na wizytę wstępną, jeden na siku i krew do labu, jeden
    na wizytę z interpretacją wyników. Trzy dni w roku, a można uniknąć
    nieszczęścia, pamiętajmy o bliskich, którzy przegapioną chorobę osoby
    bliskiej będą przeżywać, niczym borowanie zęba bez znieczulenia.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 25. Data: 2019-01-09 19:58:24
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:8781971608$20190109143527@squadack.com...

    Nie widziałem... ale musi być z tych, co polskiego PRL-owskiego "Lelka"
    mieli, a tam w instrukcji był błąd, w którym końcowe napięcie miało mieć
    16.4, zamiast oczywistych 14.4... Tak zapamiętałem z jej przeczytania.

    > Gorzej, gdy osiąga tą gęstość poprzez utratę wody z elektrolitu...

    Coś, jak zalanie silnika motodoktorami...

    > Wysuszyć akumulator łatwo.

    A przywrócić do życia trudniej. Chociaż...
    Za PRL, w wiadomym okresie trudności, trafił mi się taki sucharek, zresztą,
    nie znałem jego poprzednich losów, trafił do mnie suchy jak wiór. Nie miałem
    elektrolitu, sucho było, aku wiele nie wart, więc cokolwiek by nalać,
    wielkiej straty nie będzie. Udestylowałem chałupniczo odpowiednią ilość wody
    (kupę czasu to zajęło, ale w końcu się udało), zalałem, a ten zamiast paść,
    o dziwo, odpalił starter w Skarpecie (oczywiście, po naładowaniu pod
    prostownikiem). Przebadany przeze mnie później wyjawił, że ma ok. 10 Ah,
    więc sporo IMHO, jak na zalanie suchara samą wodą. Wytrzymał ok. 2 lat,
    potem kupiło się nowy.

  • 26. Data: 2019-01-09 20:03:22
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 17:23, sirapacz pisze:
    > <cut> nie wszystko co czytasz w sieci to prawda:)
    > nie odnoszę się do tego ladowania 16,2V (co uważam za bzdurę, choć
    > oczywiście mogę się mylić) ale zobacz ilu kretynów biega po świecie:
    > antyszczepionkowcy, płaskoziemcy,fani perpetuum mobile, wyznawcy teorii
    > chemitrails :D, albo ci:

    Akurat w sprawie szczepionek to ty jesteś kretynem.
    (Sprawa zasługuje przynajmniej na wysłuchanie argumentów, bardziej niż
    16,2V, gdzie piszesz, że możesz się mylić)

  • 27. Data: 2019-01-09 21:39:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Queequeg pisze tak:

    > Trochę przeraża mnie, że prędzej czy później przyjdzie etap życia,
    > w którym trzeba będzie chodzić po lekarzach. Póki co unikam jak
    > ognia.

    Bogaci ludzie idą do lekarza co roku. Biedni jak coś boli.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 28. Data: 2019-01-09 21:45:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sundayman pisze tak:

> [...]
    > " dziś byłem w sklepie. ONI (te głosy) mówili do mnie "zabij tego w
    > pomarańczowej koszulce". Ale się powstrzymałem..."

    Ciekawe, że głosy nie namawiają do rzeczy dobrych. Czyli destrukcyjna
    natura człowieka jest defaultowa? z czasów gdy naparzali się maczugami.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 29. Data: 2019-01-10 06:58:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Jan 2019 21:05:18 +0100, J.F. napisał(a):
    >[...]
    > A wczoraj doladowywalem akumulator ... przy 5A nie chcial przekroczyc
    > 15.2V.
    > No ale ja tez tez nie chcialem przekraczac 3h.
    >
    > Wiec cos mi sie tu nie zgadza.
    > Moze Pan Akumulator ma uszkodzony woltomierz ? Albo ja mam uszkodzony
    > :-)

    A dzisiaj - napiecie na aku 10.66V.
    Chyba zwarcie w jednej celi.

    Fakt, ze to uzywany akumulator w podejrzanym stanie, ale wczesniej
    zwarcia nie bylo.

    J.

  • 30. Data: 2019-01-10 10:00:46
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Tego chodzenia? Moja Mama też unikała. Bywalcy p.m.t wiedzą co się stało,
    > jak zjechałem UPC za opieszałość.

    Unikam, bo nic nie boli ani nic się nie dzieje. No, do dentysty tylko
    chodzę na przeglądy.

> [...]
    > nieszczęścia, pamiętajmy o bliskich, którzy przegapioną chorobę osoby
    > bliskiej będą przeżywać, niczym borowanie zęba bez znieczulenia.

    To prawda. Warto się profilaktycznie badać. Ja chyba nadal jestem
    mentalnie w trybie "młody, zdrowy" :)

    --
    http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika