  • 31. Data: 2019-04-12 02:20:16
    Temat: Re: Ałdjowódó...
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-12 01:18, J.F. wrote:

    > A to jakas zaleta, ze KD503 ?
    > O ile pamietam, to te tranzystory czestotliwoscia maksymalna nie
    > grzeszyly, co stawia pod znakiem zapytania wysokie tony i niektore
    > znieksztalcenia.
    >
    > Swego czasu byl w Radioelektroniku schemat wzmaczniacza wysokiej
    > jakosci, i bylo tam pare rozwiazan ... ktorych w sprzecie Unitry nie
    > mozna sie doszukac.
    > Ale na ile te uproszczone rozwiazania istotne ...

    Bez przesady, taki przeciętny KD503, to czestotliwość graniczną pare MHz
    miał.
    Niektóre sztuki nadawały sie na wzmacniacze KF, na 7 [MHz].

    A Unitra musiała robić z tego co produkował przemysł RWPG.

  • 32. Data: 2019-04-12 04:56:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Apr 2019 02:20:16 +0200, Ilona napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Bez przesady, taki przeciętny KD503, to czestotliwość graniczną pare MHz
    > miał.
    > Niektóre sztuki nadawały sie na wzmacniacze KF, na 7 [MHz].

    Ale to czestotliwosc przy wzmocnieniu 1, wiec uzyteczna wielokrotnie
    mniejsza.
    Choc do KD502 mam szacunek - widzialem jak ktos wsadzil w odhylanie
    poziome telewizorka 14" ... i to dzialalo.

    > A Unitra musiała robić z tego co produkował przemysł RWPG.

    No nie tylko, bo wyjatki sie zdarzaly.

    J.

  • 33. Data: 2019-04-12 11:13:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Apr 2019 14:09:23 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Jaka zasade?

    Taką, że można sobie dowolnie wartość dzieła wycenić.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2019-04-12 11:56:43
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-04-12 11:13, Marek wrote:

    > Taką, że można sobie dowolnie wartość dzieła wycenić.

    Bowiem! Dzieła sztuki
    Powinna wyceniać:
    komisja złozona z zasłuzonych członków partii!

    W.

  • 35. Data: 2019-04-12 14:19:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, April 12, 2019, 1:18:25 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > mozna sie doszukac.
    > Ale na ile te uproszczone rozwiazania istotne ...

    Myślisz o wzmacniaczu o niskich zniekształceniach, opublikowanym przez
    jakąś dziewuchę? To żywcem skopiowany projekt z lat 70-tych :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2019-04-12 15:34:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
> [...]

    >przez
    >jakąś dziewuchę? To żywcem skopiowany projekt z lat 70-tych :)

    publikowany w latach 80-tych, bodajze "o niskich znieksztalceniach
    TIM", ale czy przez dziewuche ... nie pamietam.
    tranzystory komplementarne, wiec chyba nie taki stary

    o, faktycznie, to to
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic109074.html

    Komplementarne, ale 3055 ... jesli te TIP nie byly jakies szybsze, to
    moze i faktycznie z lat 70-tych.

    To skad skopiowano ?

    O ile pamietam mialo to miec bardzo niskie znieksztalcenia,
    ale popatrzcie na schemat
    https://static.elektroda.pl/attach/wzmacniacz_40w_sc
    hemat.jpg

    zrodla pradowe, lustra, kaskoda, komplementarna koncowka,
    a w WS503 polowe tranzystorow mniej.

    Czy to moglo byc rownie dobre ?

    J.

    P.S.
    https://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,wzmacniacz-40w-
    radioelektronik.html

  • 37. Data: 2019-04-12 15:44:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Jaka zasade?

    Ze towar jest tyle warty, ile ktos zechce za niego zaplacic :-)

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-09-20/obraz
    y-malowal-dekarz-kupowal-rzeznik-mialy-kosztowac-2-m
    ld-zl-wiezienie-za-probe-wyludzenia-vat/

    https://www.tvn24.pl/lodz,69/byly-wiezien-zostal-mal
    arzem-z-rzeznikiem-chcial-wyludzic-160-mln-zl,725774
    .html

    Ale tak swoja droga - malarze sa zwolnieni z VAT ?

    J.

  • 38. Data: 2019-04-12 15:45:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    ..

    > publikowany w latach 80-tych, bodajze "o niskich znieksztalceniach
    > TIM", ale czy przez dziewuche ... nie pamietam.

    mgr inż Urszula Klapczyńska. Ale to nie jest układ o którym myślałem -
    czyli jednak nie jest skopiowany ze wzmacniacza Otala.

> [...]
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic109074.html
    > Komplementarne, ale 3055 ... jesli te TIP nie byly jakies szybsze, to

    Pomyliłem z tym, co skopiował Feszczuk w pierwszym wydaniu swojej
    książki.

> [...]
    hemat.jpg
    > zrodla pradowe, lustra, kaskoda, komplementarna koncowka,

    Lepsza oryginalna konstrukcja z 1973 roku:
    https://linearaudio.nl/sites/linearaudio.net/files/o
    tala%20low%20tim%20amp.pdf

  • 39. Data: 2019-04-12 16:20:30
    Od: b...@g...com

    W dniu piątek, 12 kwietnia 2019 11:56:43 UTC+2 użytkownik n...@g...com
    napisał:

    > Bowiem! Dzieła sztuki
    > Powinna wyceniać:
    > komisja złozona z zasłuzonych członków partii!
    >
    > W.

    Była taka aferka i jak widać obraz wycenił tzw. ekspert:)
    https://dzienniklodzki.pl/20-obrazow-za-2-mld-zl-rze
    znik-z-pabianic-chcial-wyludzic-vat/ar/12833798

  • 40. Data: 2019-04-12 16:28:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Myk w tym ze rzeznik nie kupowal bo nie mial tyle pieniedzy. Ale jak by ktos na
    aukcji w Londynie czy innym Paryzu kupil obraz dekarza za pol miliarda ojro to nie
    bylo by oszustwa. Dekarz by zaplacil podatek dochodowy i wszyscy zyli by dlugo i
    szczesliwie.