  • 1. Data: 2019-04-09 21:45:06
    Temat: [elektrozawory] jak zmierzyć opóźnienie
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    czyli czas pomiędzy momentem podania napięcia na cewkę zaworu, a
    faktycznym momentem otwarcia zaworu?
    Dla utrudnienia: mając tylko komputer, multimetr, arduino i praktycznie
    żadnych doświadczeń w programowaniu.

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to LED i fototranzystor po obu końcach
    "toru wodnego" w zaworze i rejestracja momentu oświetlenia
    fototranzystora. Ale to chyba zadziała tylko wtedy, jeśli ten "tor
    wodny" będzie prosty, bez zakrętów. A co w sytuacji gdy jest załamany
    pod kątem prostym?

    A może są jakieś inne możliwości?

    I pytanie dodatkowe - czy to opóźnienie będzie dla danego układu stałe,
    czy trzeba się liczyć ze zmianami?

    Z góry dziękuję.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2019-04-09 22:27:49
    Temat: Re: [elektrozawory] jak zmierzyć opóźnienie
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-09 21:45, Michal M. Lechanski wrote:
> [...]
    > pod kątem prostym?
    >
    > A może są jakieś inne możliwości?
    >
    > I pytanie dodatkowe - czy to opóźnienie będzie dla danego układu stałe,

    Popatrz jakie zagadnienia rozpatrywali projektanci głowic do drukarek.
    https://www.imaging.org/site/IST/Resources/Imaging_T
    utorials/Progress_and_Trends_in_Ink-Jet_Printing_Tec
    hnology/IST/Resources/Tutorials/Inkjet.aspx?hkey=4af
    47800-9584-4480-be8d-45fc3ee53e86

    Może zamiast zaworu, zainteresuj się techniką formowania kropli?
    https://www.imaging.org/site/images/IST_Images/Resou
    rces_Tutorials/inkjet_fig10.JPG

  • 3. Data: 2019-04-09 22:36:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze Ty wiesz co to jest twoj tor wodny nic nie znaczy bo inni nie wiedza i moga
    sobie wyobrazic kanal ktorym plyna barki z ruda i weglem. Czas o jaki pytasz bedzie
    staly dla takiego samego czynnika. Ale dla powietrza i gestego oleju przekladniowego
    do lokomotyw bedzie rozny. Dalej sie bujasz z kroplami do zdjec?

  • 4. Data: 2019-04-09 22:46:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przeczytaj ze dwa razy poprzedni jego temat. Tam jest napisane co chce zrobic. Pomysl
    jaki dajesz jest z czapy. On chce zrobic cos realnego a nie pogadac. To ze
    niepotrzebnie komplikuje swiadzy ze nie ma pojecia jak to zrobic. Mozliwe rowniez ze
    to troll i bawi go jak inni beda nadwyrezali dupy zeby mial zabawe.

  • 5. Data: 2019-04-09 23:12:45
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-09 22:46, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    to troll i bawi go jak inni beda nadwyrezali dupy zeby mial zabawe.

    Ładne i foremne krople robią też pompki do akwarium :)

  • 6. Data: 2019-04-09 23:36:23
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    > To ze Ty wiesz co to jest twoj tor wodny nic nie znaczy
    > bo inni nie wiedza i moga sobie wyobrazic kanal ktorym plyna
    > barki z ruda i weglem.

    Jak wiadomo barki zazwyczaj przepływają przez zawory. Wszyscy, w końcu,
    to wiedzą.

    A poważnie - nie wiem jak się fachowo nazywa rurka którą przepływa woda
    w zaworze sterowanym elektromagnesem. Obrazowo nazwałem to torem wodnym.
    Myślę, że w kontekście w któ(R)ym to opisałem, to dość zrozumiałe porównanie.
    A że są zawory gdzie ta rurka jest prosta lub załamana pod kątem 90
    stopni, więc pytam.

    > Czas o jaki pytasz bedzie staly dla takiego samego czynnika.
    > Ale dla powietrza i gestego oleju przekladniowego> do lokomotyw bedzie rozny.

    Mam wrażenie że źle zadałem pytanie. Chodziło mi o czas jaki upłynie od
    momentu podania napięcia na cewkę zaworu do momentu otwarcia zaworu. To,
    co będzie przepływać przez zawór nie ma tu raczej większego znaczenia.

    > Dalej sie bujasz z kroplami do zdjec?

    Krople do zdjęć w zasadzie są tematem zakończonym, ale faktem jest że od
    tego się zaczęło. Teraz interesuje mnie sterowanie przepływem w sensie,
    że się tak górnolotnie wyrażę, ogólnym.

    Dziękuję za odpowiedzi.

    P.S. Choć może Ci to trudno pojąć, nie jestem trollem, tylko chcę się
    dowiedzieć czegoś czego nie wiem.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2019-04-09 23:42:23
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 09.04.2019 o 21:27, Ilona pisze:

> [...]
    47800-9584-4480-be8d-45fc3ee53e86

    > Może zamiast zaworu, zainteresuj się techniką formowania kropli?

    Dziękuję za odpowiedź.

    Po pierwsze, w amatorskich warunkach to jest praktycznie niemożliwe do
    zrobienia, a po drugie nawet gdyby się jakoś udało zastosować głowicę z
    drukarki to do fotografii wielkość tych kropelek będzie dużo za mała.

    --
    Michał

  • 8. Data: 2019-04-09 23:48:05
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-09 23:42, Michal M. Lechanski wrote:

> [...]
    > zrobienia, a po drugie nawet gdyby się jakoś udało zastosować głowicę z
    > drukarki to do fotografii wielkość tych kropelek będzie dużo za mała.

    Nie w tym rzecz aby stosować głowice od drukarki, ale zaworem otwierać
    spreżone powietrze, które wypycha krople.

  • 9. Data: 2019-04-09 23:57:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrobiles jakies zdjecia ze zakonczyles temat?

  • 10. Data: 2019-04-10 10:05:48
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    > Zrobiles jakies zdjecia ze zakonczyles temat?

    Tak, jakies parasolki, fiutki z malymi kropelkami wokol i takie tam...
    nic rewelacyjnego, w zasadzie tylko potwierdzenie ze MIOPS dziala
    poprawnie i da sie wywolac kolizje dwoch kropel i sfotografowac efekt.
    Teraz urzadzenie wraca do mojego kolegi i On bedzie sie bawil probujac
    sfotografowac kolizje trzech i czterech kropelek.

    --
    Michal