  • 11. Data: 2020-01-13 19:57:39
    Temat: Re: Antena dvb+t
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-01-13 o 13:53, Kris pisze:
    > Zapytam tutaj bo na grupa telewizja chyba umarła
    > https://allegro.pl/oferta/najmocniejsza-antena-panel
    owa-dvb-t-duo-45dbi-2tv-7888441909?item=7888441909,
    > Używa ktoś tego typu ustrojstwo?
    > Odbierze to programy w odległości ok 40km od nadajnika?

    Śmieć. Mam po prostej ze 30km do Raszyna, gdzie jest jeden z
    mocniejszych nadajników i te pokojowe na zewnątrz jeszcze ok ale w
    środku tylko jeśli jest ponad budynkami i drzewami. U ciebie byłaby
    pewnie cisza.

    Za to siatkowa ustawiona na odwal się (na zewnątrz) mniej więcej w
    kierunku warszawy ;) zbierała całość.

  • 12. Data: 2020-01-13 20:54:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-13 o 18:08, Irokez pisze:
> [...]
    cja-v-h

> [...]
    > potrójne, potem firma założyła takiego rekina potężnego i też kupa
    > wielka. Z 3 muxów są dwa a jak mrozy przychodzą to jeden.
    >
    > Finalnie kupiłem zwykłą DIPOL 19/21-60 rurka i wsadziłem do tego
    > wzmacniacz LNA-177 (wcześniej próbowałem z LNA-169 i LNA-101 aby nie
    > przesadzić ze wzmocnieniem bo też źle). Antena podniesiona o kilka
    > stopni do góry aby brać sygnał z nad niej (niby rozchodzi się prosto, a
    > jednak...) i 2 lata już zapinkala aż miło.
    >
    > Kris niech wejdzie jeszcze na map terrain i zobaczy od siebie do anteny
    > profil terenu czy nie ma właśnie jakiegoś zasłaniającego wzniesienia.

    IMO od map terrain lepszy (w tym przypadku) jest dedykowany program.
    Polecam DVB-T finder

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.es
    ys.polishdvbt

    Tam jest kilka różnych ekranów, do niektórych niezbyt intuicyjnie się
    wchodzi. Bardzo dobre jest pozycjonowanie anteny wg zdjęć satelitarnych.

    Przydaje się lista MUX-ów - wiadomo, z jakiego nadajnika zbierać i na
    jakich czestotliwościach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2020-01-14 10:43:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 19:07:20 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Jeśli by Ci zależało to mogę pstryknąć zdjęcie mojej anteny z leżącą
    > obok miarką i wysłać na priv.

    Dzięki. Nie będę Ciebie fatygował, w linku który podałeś są wymiary więc sobie
    poradzę. Zrobię i przetestuję w wolnej chwili.

  • 14. Data: 2020-01-14 14:19:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-01-14 o 10:43, Kris pisze:

    > Dzięki. Nie będę Ciebie fatygował, w linku który podałeś są wymiary więc sobie
    poradzę. Zrobię i przetestuję w wolnej chwili.

    Napisałem warunkowo bo napisałeś, że się nie znasz więc nie wiedziałem,
    czy w ogóle będziesz brał pod uwagę samoróbkę.
    Możliwe, że ta moja ma inne wymiary (brat coś tam przeliczał dopasowując
    się do średniej częstotliwości MUXów z Chwaszczyna). Ale inność zapewne
    minimalna bo częstotliwości bardzo zbliżone.
    Jak dostałem w prezencie i zadziałała to podwiesiłem pod karniszem i
    tyle. Nie mierzyłem jej ani miarką, ani analizatorem widma.

    Aby się nie deformowała zmontowana jest na typowej listwie do kładzenia
    kabli natynkowo.
    P.G.

  • 15. Data: 2020-01-14 14:19:54
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    > W Polsce, raczej nie. Ale zaperwne można coś odbierać z Ukrainy czy
    > Białorusi.

    Na Białorusi została wyłączona.
    Na Ukrainie w zależności od regionu jeszcze nie, głównie ze względu na
    sytuację na wschodzi tego kraju i chęć uniknięcia pozostawienia ludności
    na pastwę telewizji rosyjskiej. Podobne obawy ukraińskie korporacje
    medialne mają z zakodowaniem telewizji satelitarnej, przez co wiele
    kanałów leci FTA (niekodowanych) lub "kodowanych" w BISS.
    Ogólnie, w Europie telewizja analogowa rzadko gdzie jest jeszcze nadawana.