  • 21. Data: 2018-09-19 07:04:21
    Temat: Re: Auto Świat popiera blokowanie samochodów przez rowery.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2018 o 22:48, Akarm pisze:

    > Nie, to już byłby wyjątkowy idiotyzm! Autobus nie dałby rady wyprzedzić
    > rowerzysty. Z prostego powodu: lewy pas jest zajęty przez sznur samochodów.
    > Za to rowerzystę jadącego prawidłowo, czyli przy lewej krawędzi lewego
    > pasa, wyprzedzi swobodnie każdy pojazd jadący szybciej.

    To akurat nie jest prawidłowo. Masz jechać możliwe blisko prawej, Pord
    nawet enumeruje wprost kiedy możesz jechać środkiem. Samochody też nie
    mają sobie prawa oficjalnie pożyczać buspasa.

    Mimo że rozwiązanie ciekawe i dobra dla profesjonalistów, to jednak
    ciężko wymagać tego od ludzi na mieszcuchach.

    Shrek.

  • 22. Data: 2018-09-19 09:05:58
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-19 o 07:04, Shrek pisze:

    > To akurat nie jest prawidłowo. Masz jechać możliwe blisko prawej, Pord

    To jest jak najbardziej prawidłowo. Przy czym Ty jeden piszesz, że
    pojazd ma jechać możliwie blisko prawej, znaczna część pozostałych,
    czyli tępe młoty, uważa (nie wiadomo dlaczego?) że należy jechać
    bezpośrednio przy prawej krawędzi. A w tym przypadku "możliwie blisko
    prawej" wychodzi przy lewej krawędzi lewego pasa. Bliżej się nie da!

    > nawet enumeruje wprost kiedy możesz jechać środkiem. Samochody też nie

    Za tą jazdą środkiem pasa lobbowały matoły rowerowe. Zdaje się, że z
    Krakowa. Nie wiedzieć czemu, uważają że rowerzystom powinny przysługiwać
    inne prawa na jezdni, niż samochodom. Czy samochody mają określane
    położenie na pasie ruchu? Nie, bo to nie jest potrzebne. Nie jest
    potrzebne w odniesieniu do żadnego pojazdu. Wszystkie mają jechać
    "możliwie blisko prawej krawędzi". A to oznacza "na prawym pasie", przy
    czym nie wyznacza się położenia na tym pasie. Większość samochodów
    jedzie środkiem pasa lub przy jego lewej krawędzi. I nie znaczy to, że
    jadą nieprawidłowo.

    > mają sobie prawa oficjalnie pożyczać buspasa.

    Mogą. Tam nie ma linii ciągłej.

    > Mimo że rozwiązanie ciekawe i dobra dla profesjonalistów, to jednak
    > ciężko wymagać tego od ludzi na mieszcuchach.

    Jazda mieszczuchem, nawet tym z wypożyczalni, jest wygodna. I tylko od
    kierownika zależy przestrzeganie prawa. To rowerzysta musi myśleć, a nie
    rower.
    A blokowanie wszystkich pojazdów na takich trasach, jak ta
    Poniatowskiego, powinno być karane surowo. W Warszawie jest kilka takich
    miejsc, teraz tylko jeszcze Królewska mi przyszła na myśl. Ja tam zawsze
    jadę przy lewej krawędzi lewego pasa. I nie ma w tym żadnej filozofii,
    nawet najbardziej zawzięty przeciwnik samochodów powinien tak jechać,
    chociażby ze względu na swoje bezpieczeństwo. Chyba lepiej mieć
    znienawidzone samochody tylko z jednej strony, niż być narażonym na
    wzięcie w kleszcze z obu stron, prawda?
    I na koniec: nie, ja nie jestem przeciwnikiem rowerzystów, nic mi się
    nie gotuje na samą myśl o rowerach. Byłem, jestem i chyba zawsze będę
    przeciwnikiem chamów oraz kretynów, nie tylko na drogach. Bez względu na
    środek lokomocji przez tych chamów i kretynów używany.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 23. Data: 2018-09-19 16:08:50
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-09-18 16:57, Akarm wrote:

    > Kurwa! Czego nie rozumiesz?
    > Debile na rowerach urządziły sobie blokowanie samochodów. A redakcja
    > jeszcze ich popiera pierdoląc głupoty, że przepisy nakazują rowerzystom
    > jechać przy prawej krawędzi lewego pasa.
    >
    > --
    > Akarm
    > Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

    comedy gold.

    --

    memento lorem ipsum

  • 24. Data: 2018-09-19 17:09:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > comedy gold.

    gdzie tu się okejki daje? ;)

  • 25. Data: 2018-09-19 17:13:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    <cut> a nie prościej byłoby wstawić tam zakaz ruchu rowerów? i problem z
    bańki. A jak chce się przeprawić przez wisłę przez ten most to do
    komunikacji miejskiej.

  • 26. Data: 2018-09-19 17:34:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2018 o 09:05, Akarm pisze:

    > A w tym przypadku "możliwie blisko
    > prawej" wychodzi przy lewej krawędzi lewego pasa. Bliżej się nie da!

    Przestań się rzucać jak wsza na grzebieniu. Skoro tamci jechali bliżej
    to znaczy że się da.

    > Mogą. Tam nie ma linii ciągłej.

    Bez znaczenia - nie mają prawa jechać po buspasie.

    > Jazda mieszczuchem, nawet tym z wypożyczalni, jest wygodna. I tylko od
    > kierownika zależy przestrzeganie prawa. To rowerzysta musi myśleć, a nie
    > rower.

    No i fajnie że myślisz. Tylko nie wmawiaj innym że tak nakazują
    przepisy, bo jest wręcz odwrotnie. Logika nie zawsze idzie po drodze z
    przepisami. Zresztą twój pomysł nie jest taki genialny jak ci się
    wydaje. Kiedyś za tobą dojedzie bus i zmieni w ostatniej chwili na
    buspas, a za nim będzie jechał szybki ale bezpieczny. Oczywiście ci tego
    nie życzę (szybkiemu też nie).

    Shrek

  • 27. Data: 2018-09-19 17:40:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2018 o 17:13, sirapacz pisze:
    > <cut> a nie prościej byłoby wstawić tam zakaz ruchu rowerów?

    Prościej. Tylko nie o to chodzi.

    Shrek

  • 28. Data: 2018-09-19 18:29:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-19 o 17:34, Shrek pisze:

    > Przestań się rzucać jak wsza na grzebieniu. Skoro tamci jechali bliżej
    > to znaczy że się da.

    Różnimy się tym, że według mnie drogi są dla wszystkich i wszyscy
    powinni jechać nie utrudniając ruchu pozostałym.
    Nie aprobuję zachowań takich, jak na prezentowanych filmach, czyli:
    - JA JADĘ I WSZYSTKICH MAM W DUDZIE!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 29. Data: 2018-09-19 19:40:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2018 o 18:29, Akarm pisze:

    > Różnimy się tym, że według mnie drogi są dla wszystkich i wszyscy
    > powinni jechać nie utrudniając ruchu pozostałym.

    Tu akurat się wiele nie różnimy. Natomiast różnimy się kulturą i
    tolerancją dla innych użytkowników.

    Shrek

  • 30. Data: 2018-09-19 19:46:46
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2018 17:13:32 +0200, sirapacz napisał(a):

    > <cut> a nie prościej byłoby wstawić tam zakaz ruchu rowerów? i problem z
    > bańki. A jak chce się przeprawić przez wisłę przez ten most to do
    > komunikacji miejskiej.

    Można też dać zakaz ruchu samochodów, też rozwiąże to problem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138