  • 11. Data: 2018-09-18 21:03:55
    Temat: Re: Auto Świat popiera blokowanie samochodów przez rowery.
    Od: tom <t...@l...localdomain>

    Dnia 18.09.2018 Shrek <...@w...pl> napisał/a:
    > [...] Lokalnie autobys sobie pożyczy kawałek drugiego pasa. Kto
    > jeździł po Warszawie, ten wie, że w stosunku do autobusów panuje dość
    > duże zrozumienie i więcej jak dwa razy kierunkiem prosić nie trzeba (w
    > sensie jak nie jeden to następny wpuści).

    Poniższe zgaduję, bo dawno tamtędy nie jeżdziłem w godzinach szczytu/
    Ale jak tam obowiązuje buspas, to na lewym *stoi* korek. W takich warunkach
    autobusy jechałyby za rowerami.

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2018-09-18 21:11:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2018 o 21:03, tom pisze:

    > Poniższe zgaduję, bo dawno tamtędy nie jeżdziłem w godzinach szczytu/
    > Ale jak tam obowiązuje buspas, to na lewym *stoi* korek.

    Ostatnio też nie jechałem, ale zawsze jak żonę odwoziłem na ósmą, to
    korek był raczej z tych "jedziemy 30 na godzinę" więc tragedii by nie było.

    Shrek

  • 13. Data: 2018-09-18 21:27:03
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 17:59, Kaczin pisze:

    > Zdaje się, że ty czegoś nie rozumiesz. Może po prostu napisz, jak, na
    > opisywanym odcinku, mają jeździć rowerzyści?

    W przeciwieństwie do tępych chamów blokujących ruch wszystkim, ja jeżdżę
    na rowerze dość często tamtędy bez sprawiania trudności nikomu. I tylko
    przy samych torach tramwajowych, czyli przy lewej krawędzi lewego pasa.
    Po pierwsze: każdy samochód może mnie bez problemu wyprzedzić.
    Po drugie: nie przeszkadzam autobusom.
    Po trzecie: tak jest dla rowerzysty dużo bezpieczniej.

    Przeczytaj opis autora filmu na Youtube. Zarzuca autobusom jadącym
    buspasem niewłaściwe wyprzedzanie rowerzysty, zarzuca łamanie
    wyimaginowanych przepisów PoRD kierowcom, którzy go wyprzedzali. Trzeba
    być naprawdę wyjątkowym burakiem, żeby tak się zachowywać. :/
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 14. Data: 2018-09-18 22:00:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 18 Sep 2018 16:05:46 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
    moscie-poniatowskiego-wykazali-bezsensowna-organizac
    je-ruchu/dqs1rf

    > Zaraz - ale o co chodzi ?
    > Prawy pas jest buspasem ... i co wolno tam rowerzystom jechac ?
    >
    > Moze i wolno, ale to by byla glupota, gdyby rowerzysta spowalnial
    > autobus.

    No właśnie teraz blokuje.
    Rowerzysta jadąc "możliwie blisko prawej", uniemożliwia wyprzedzenie siebie
    przez autobus, który nie ma miejsce na zachowanie wymaganego odstępu.

    Nie mogą go również wyprzedzić samochody.

    Gdyby rowerzysta miał prawo jechać przy prawej krawędzi jezdni (buspasem),
    to zarówno osobówki by go wyprzedziły lewym pasem, a autobus również mógłby
    go wyprzedzić zmieniając na chwilę pas na lewy (autobus nie ma obowiązku
    trzymać się buspasa).

    > Patrzac na film i ilosc pieszych - wpuscic ich na chodnik.

    No właśnie cała akcja ma na celu zwrócenie uwagi na śmierć rowerzysty
    wynikającą z nielegalnej jazdy chodnikiem.

    > Albo znaki dodac - na chodniku ograniczenie do 20, na jezdni minimalna
    > 40 :-)

    Tak na oko to ja bym tam zrobił na torowisku pas tramwajowo-autobusowy,
    obok pas dla samochodów, a na zaoszczędzonej powierzchni na wspólnym pasie
    dla autousów i tramwajów powinien się zmieścić przy krawędzi pas dla
    rowerów.

    Tyle że takie przebudowy mostu to może być drogo.

  • 15. Data: 2018-09-18 22:07:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2018 o 22:00, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > obok pas dla samochodów, a na zaoszczędzonej powierzchni na wspólnym pasie
    > dla autousów i tramwajów powinien się zmieścić przy krawędzi pas dla

    Tam się korki z tramwajów robią - po 22 tramwaje co minutę jeżdzą - jak
    będziesz chciał jeszcze wrzucić autobusy to kaszana.

    Shrek

  • 16. Data: 2018-09-18 22:45:14
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Tam się korki z tramwajów robią - po 22 tramwaje co minutę jeżdzą - jak
    > będziesz chciał jeszcze wrzucić autobusy to kaszana.

    to, że jest buspas nie oznacza, że innym pasem autobus pojechać nie może, a
    po 22 to chyba ruch jest już płynny na jezdni;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 17. Data: 2018-09-18 22:48:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 22:00, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > go wyprzedzić zmieniając na chwilę pas na lewy (autobus nie ma obowiązku

    Nie, to już byłby wyjątkowy idiotyzm! Autobus nie dałby rady wyprzedzić
    rowerzysty. Z prostego powodu: lewy pas jest zajęty przez sznur samochodów.
    Za to rowerzystę jadącego prawidłowo, czyli przy lewej krawędzi lewego
    pasa, wyprzedzi swobodnie każdy pojazd jadący szybciej. Autobus nie musi
    się niczym przejmować, jedzie swoim pasem, a że autobusy nie jadą
    ciągłym sznurem, to samochody bez problemy wyprzedzają rowerzystę
    zahaczając o buspas.
    Piszę to z własnych doświadczeń.
    Ja tamtędy na rowerze tak właśnie jeżdżę. I to dość często. Czasem nawet
    parę razy dziennie z Saskiej Kępy do centrum i z powrotem.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 18. Data: 2018-09-18 23:54:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Sep 2018 16:57:03 +0200, Akarm napisał(a):
    > O pierdolenie bzdur.
    > [...]
    > Kurwa! Czego nie rozumiesz?
    > Debile na rowerach urządziły sobie blokowanie samochodów. A redakcja
    > jeszcze ich popiera pierdoląc głupoty, że przepisy nakazują rowerzystom
    > jechać przy prawej krawędzi lewego pasa.

    Ale ja nadal nie rozumiem.
    Przeciez dobrze napisali.

    Chyba, ze uwazasz, ze w tym przypadku nalezalo nic nie pisac ... cos w
    tym jest.
    No i na filmie jeden rower ...

    A moze jednak redakcja dobrze zwraca uwage wladz na problem ...

    J.

  • 19. Data: 2018-09-19 00:27:00
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 23:54, J.F. pisze:

    > Ale ja nadal nie rozumiem.
    > Przeciez dobrze napisali.

    W takim razie to przytocz ten przepis.
    Bo ja takiego nie znam.
    Jeżdżę tamtędy rowerem dość często i nigdy nie blokuję innych pojazdów.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 20. Data: 2018-09-19 06:54:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2018 o 22:45, tck pisze:

    > to, że jest buspas nie oznacza, że innym pasem autobus pojechać nie
    > może, a po 22 to chyba ruch jest już płynny na jezdni;)

    Ale chodzi o to co w godzinach szczytu. Na troach jak podliczyłem przed
    chwilą tramwaj co 40 sekund (z ograniczeniem do 20 czy trzydziestu na
    godzine akurat na wiadukcie, gdzie jest buspas). Tam nie ma już miejsca
    na buspas na torach, tym bardziej że trzebaby się przewalać z e środka
    mostu do krawężnika i na odwrót.

    Shrek.