  • 1. Data: 2017-11-16 19:46:07
    Temat: Aż tyle meandrów??
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/ywewix7DlpI?t=12m12s

    Przecież to niemożliwe by różnice w długości lini były aż takie by
    stosować tyle i takiej długości meandry.
    Czy jednak one tutaj pełnią inną funkcję niż tylko wyrównanie
    długości? Szeregowa indukcyjność ale po co?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-11-16 20:05:00
    Temat: Re: Aż tyle meandrów??
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 19:46, Marek pisze:
> [...]
    > stosować tyle i takiej długości meandry.
    > Czy jednak one tutaj pełnią inną funkcję niż tylko wyrównanie długości?

    Zaoszczędzili na kondensatorach.

  • 3. Data: 2017-11-16 20:27:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >https://youtu.be/ywewix7DlpI?t=12m12s
    >Przecież to niemożliwe by różnice w długości lini były aż takie by
    >stosować tyle i takiej długości meandry.

    To jednak szybkie urzadzenie, to moze i istotne.
    Przy czym ... tak na oko to wydaja mi sie podobnej dlugosci, wiec co
    oni kompensuja ?
    Jakies niewidoczne sciezki, ktore biegna miedzy dalszymi bokami
    scalakow ?

    Czy moze potrzebowali opoznienie np o 0.5ns :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-11-16 21:07:37
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 16.11.2017 o 19:46, Marek pisze:
> [...]
    > stosować tyle i takiej długości meandry.
    > Czy jednak one tutaj pełnią inną funkcję niż tylko wyrównanie
    > długości? Szeregowa indukcyjność ale po co?

    Spójrz na datasheet pamięci:
    http://www.mouser.com/ds/2/100/38-05540_CY7C1360C_CY
    7C1362C_9_MBIT_256K_X_36_512K-253826.pdf
    Na wideo nie widać drugiej połowy linii (DQc, DQb) które idą w warstwach
    wewnętrznych pcb i są pewnie dłuższe.