  • 31. Data: 2010-02-10 22:57:54
    Temat: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
    news:hktvec$mv7$1@news.onet.pl...
    > Po hu...gona mam pisać.
    > Już Ci koledzy napisali lepiej.
    > gratuluję pancernego nicka, pasuje bardzo.

    Chcesz pogadac o nicku czy programowaniu?
    Czekam na Twoj kod rozwiazujacy w/w problem.

  • 32. Data: 2010-02-10 22:59:06
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Cos na rzeczy jest, VB na jakims niepewnym artykule znalazłem wskazania na 1991
    ????? a VB3 (pierwszy rzeczywiście istniejący na
    > rynku, sam go kiedyś legala kupiłem) na 1994
    > a Delphi na 1995, kojarzyłem wcześniej.

    A co to wnosi do dyskusji?

  • 33. Data: 2010-02-10 23:08:21
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał w wiadomości

    > A mówi Ci to programista Delphi, żeby nie było.

    No to zastrzeliles mnie stalowa sila argumentow:)
    To, ze piszesz w Delphi ma oznaczac "wiem lepiej"?
    - Czekam na kod:)
    - Merytoryczna argumentacje:)

  • 34. Data: 2010-02-11 07:03:16
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    Bastion wrote:
    > Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał
    > w wiadomości news:hkv1jb$9lj$1@news.onet.pl...
    > "I ty Brutusie przeciwko mnie?":)

    Tak, ja przeciwko Tobie, bo chwalisz się czymś, co powinieneś schować
    głęboko do szuflady i najlepiej nie pokazywać nikomu.

    > 1) StringGried jest tablica (dynamiczna i przynajmniej 2 wymiarowa)

    Bzdura. TStringGrid jest komponentem służącym do *wizualizacji* tablicy
    dynamicznej (i nie tylko). Dla Twojej wiadomości, wewnętrzna implementacja
    nawet nie trzyma danych w tablicy dynamicznej, tylko na surowym wskaźniku.
    Miło byłoby, żebyś poprał powyższe stwierdzenie jakimś argumentem. Na
    przykład Twoją definicją tablicy (dynamicznej i przynajmniej dwuwymiarowej),
    bo StringGrid ma *zawsze* dwa wymiary.

    > 2) StringGrieda mozna ineksowac od 0 ale wtedy w naglowkach kolumn
    > bedziesz mial dane zamiast opisu zwartosci kolumn.

    Bzdura. FixedRows, FixedCols + F1. Poza tym to wcale nie oznacza, że trzeba
    iterować zmienną od 1.

    > 3) StringGrieda jest kontrolka sluzaca do wizualizacji danych.

    Brawo. Gdybyś tylko napisał "StringGrid".

    > 4) Czekam na kod z wykorzystaniem FixedRows i FixedCols.
    > do zaprezentowania Twojego rozwiazania.

    var i, j : integer;

    begin
    sgData.FixedRows := 0;
    sgData.FixedCols := 0;
    sgData.RowCount := 10;
    sgData.ColCount := 10;
    for i:=0 to 9 do
    for j := 0 to 9 do
    sgData.Cells[i, j] := IntToStr((i+1)*(j+1));
    end;

    Łał. Można indeksować od zera i dane nie wyświetlają się w nagłówkach.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 35. Data: 2010-02-11 07:47:30
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    Bastion wrote:
    > Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał
    > w wiadomości news:hkv1jb$9lj$1@news.onet.pl...
    >
    > No to zastrzeliles mnie stalowa sila argumentow:)
    > To, ze piszesz w Delphi ma oznaczac "wiem lepiej"?

    Nie; to, że piszę w Delphi oznacza, że nie mam uprzedzeń dotyczących
    programowania w BCB.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 36. Data: 2010-02-11 07:55:28
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    Bastion wrote:
    > Uzytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisal
    > w wiadomosci news:hkv1q2$abp$1@news.onet.pl...
    >
    > Dlaczego?
    > - czytelnosc kodu?

    Zerowa. Żaden normalny programista nie korzysta z własności komponentów w
    charakterze zmiennych.

    > - optymalizacja kodu?

    Zerowa. Zastanów się chwilę, jaka jest złożoność obliczeniowa FloatToStr i
    StrToFloat. A potem zapuść Twój algorytm dla 1000000 lat i podaj czas jego
    działania (tak, wiem, że to nie ma rozsądnego sensu, ale skoro rozmawiamy o
    optymalizacji - proszę bardzo)

    > - akademicki puryzm?

    Nie, zdrowy rozsądek.

    > Podaj 1 albo 2 argumenty, dla ktorych nie powinno sie trzymac
    > zmiennych w kontrolkach VCL:) Sam tego w praktycze nie stosuje ale jestem
    > ciekawy co powiesz;)

    Piekielnie nieczytelny kod (nie wyobrażam sobie poprawiania programu
    napisanego w ten sposób), niewydajny, bez sensownego modelu aplikacji, bez
    rozdzielenia warstwy danych i prezentacji, wymusza stosowanie konkretnych
    kontrolek (przerób potem *łatwo* program tak, żeby korzystał z
    TVirtualTreeView zamiast TStringGrid szczególnie, gdy zastosujesz taki
    "sprytny pomysł" w większej liczbie miejsc w programie - powodzenia).

    Nawiasem, pójdź do pierwszego lepszego pracodawcy i pochwal się takim
    programem. Ciekawe, czy ktokolwiek pomyśli o Tobie jak o potencjalnym
    pracowniku.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 37. Data: 2010-02-11 07:57:32
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    Bastion wrote:
    > Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał
    > w wiadomości news:hkv1ds$91t$1@news.onet.pl...
    >
    > Kolego, ja tak nie pisze tylko przedstawiam rozwiazanie pewnego
    > problemu. Laskawie pochyl glowe i zastanow sie jak w 5 linijkach kodu
    > lepiej mozna zwizualizowac rozwiazanie. Czekam na kod...

    Zacznijmy od tego, że nawet nie zabierałbym się do projektowania aplikacji
    myśląc panicznie, żeby zmieścić się w n linijkach. Płacisz podatek od każdej
    napisanej linii kodu? Jeśli radość sprawia Ci upychanie programu w
    niewielkiej przestrzeni, to raczej wyślij Twój pomysł na IOCCC niż chwal się
    na grupach.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 38. Data: 2010-02-11 08:05:13
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 8 Lut, 21:50, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Co to moze robic.. z odpowiednimi danymi moze nawet cos madrego,
    > ale bez sugestii co jest w danych trudno powiedziec.

    Ostatnio mam lenia, ale moze to dokoncze. Co to ma robic? Uwazam ze
    ten 5-liniowy algorytm moze rozwiazac zupelnie kazdy problem. Dane
    moga
    reprezentowac dowolne dane uczace, a pozostale tablice moga byc
    dobrane przez algorytm genetyczny.

    Najbardziej ciekawi mnie jak wyglada najszybszy algorytm, który
    dobierze
    optymalne tablice dla tamtego algorytmu i dla dowolnych danych
    uczacych :)

    Pozdrawiam serdecznie

  • 39. Data: 2010-02-11 08:37:38
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 11 Feb 2010 08:57:32 +0100,
    Wojciech "Spook" Sura <w...@s...medi.com.pl> screamed:

    > Zacznijmy od tego, ?e nawet nie zabiera?bym sie do projektowania aplikacji
    > my?l?c panicznie, ?eby zmie?ciae sie w n linijkach. P?acisz podatek od ka?dej
    > napisanej linii kodu? Je?li rado?ae sprawia Ci upychanie programu w
    > niewielkiej przestrzeni, to raczej wy?lij Twój pomys? na IOCCC ni? chwal sie
    > na grupach.

    Tamtego potworka to raczej do The Daily WTF.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 09:37:13 user up 12345 days, 21:32, 1 user, load average: 0.00, 0.18, 0.77 ]

    Always go to other people's funerals, otherwise they won't come to yours.

  • 40. Data: 2010-02-11 09:22:00
    Od: WRonX <w...@-...wronx.net>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > obudź się o 3 w nocy i powiedz ile razy pętla się wykona
    >
    > dla mnie tę oczywistość ma (o ile musi od jedynki):
    > for(int i=1; i<=20;i++)
    >
    > gdyby nie musiało od jedynki
    > for(int i=0; i<20;i++)
    >
    > z cyklu "mała rzecz a cieszy"

    OK, myslalem, ze mowimy o czyms istotnym z punktu widzenia wydajnosci,
    poprawnosci programowania w C pod Win32 etc. A Ty mowisz o wygodzie :)

    Osobiscie musze przyznac, ze rzeczywiscie tworze takie petle, jak
    podales, ale nigdy nie zastanawialem sie, dlaczego. Po prostu tak mi
    bylo wygodniej. Wydaje mi sie, ze to kwestia subiektywna.

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]