  • 21. Data: 2010-02-09 22:34:47
    Temat: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Jędrzej Dudkiewicz" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hkslcc$goi$1@news.onet.pl...

    > Ze 3, 4 lata temu napisałem parsowanie struktur SMBIOSowych przy kombinacją: dd
    if=/dev/mem ... | od ... | awk ...
    > Ale napisałem to tylko dlatego, że nie było innej możliwości. Pisanie takich rzeczy
    jak wyżej to jak używanie do wszystkiego
    > słowników string -> string.
    Podaj konrety.Albo lepiej podaj kod, ktory lepiej
    opisuje, rzeczywistosc.

  • 22. Data: 2010-02-10 09:48:59
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Bastion pisze:
> [...]

    if=/dev/mem ... | od ... | awk ...
    rzeczy jak wyżej to jak używanie do wszystkiego
    > Podaj konrety.Albo lepiej podaj kod, ktory lepiej

    kolego, obudź się, rzeczywistością są liczby. Grid to tylko ich
    prezentacja. Nie będę się znęcał skrótami w rodzaju MVC bo na designerze
    pod F11 nigdy ich nie widziałeś.

    Fajne jest, że bronisz swojego kręćka jak lew. To naprawdę ma swój folklor.

    WRonX pisze:

    > Obudz sie dzialam na tablicy (dokladnie to na 2 wymiarowej tablicy
    > dynamicznej)
    Obudź się i naucz się czytać.

    > Dodatkowo tablica jest komponentem w postaci Grida
    > gdzie indeks 1 ma inne znaczenie niz indeks 0
    naprawdę? nie wiedziałem .... ;)

> [...]
    autor nigdy nie wykształcił się w C, kopiował z Pascala. Fragment
    > Jacku slyszalesz o pseudokodzie?
    > Traktuj ta petle jak przekaz formalny a nie merytoryczny
    Chciałes powiedziec że taka pętla ma zalety formalne a wady
    merytoryczne czy na odwrót? Zgubiłem się.

    > BCB i Delphi powstal jako opozycja do MS VB
    To sprawdź w kalendarzu bo błądzisz bracie.

    > i jako taki spelnil swoje zadanie.
    > Napisz ta funkcje/procedure lepiej to podyskutujemy.

    Po hu...gona mam pisać.
    Już Ci koledzy napisali lepiej.

    gratuluję pancernego nicka, pasuje bardzo.

  • 23. Data: 2010-02-10 10:14:54
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Jacek Czerwinski pisze:
    > To sprawdź w kalendarzu bo błądzisz bracie.

    Cos na rzeczy jest, VB na jakims niepewnym artykule znalazłem wskazania
    na 1991 ????? a VB3 (pierwszy rzeczywiście istniejący na rynku, sam go
    kiedyś legala kupiłem) na 1994
    a Delphi na 1995, kojarzyłem wcześniej.

  • 24. Data: 2010-02-10 19:29:01
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

> [...]
    > wg mnie najgorszy sposób napisania że chodzi o 20x. Dla mnie ten autor
    > nigdy nie wykształcił się w C, kopiował z Pascala.

    To jest jakiś koszmarny mit, który słyszę tu po raz n-ty. Piszę w Delphi od
    przeszło dziesięciu lat i od samego początku, od banałów rozwiązujących
    równania kwadratowe przez myśl mi nie przeszło, żeby trzymać przetwarzane
    właśnie dane w jakimkolwiek komponencie.

    Jeśli ktoś pisze kod w taki sposób, to nie tyle uczył się od kogoś piszącego
    w Pascalu, co od kogoś, kto również nie umie projektować programów.

    > W sumie, dzięki że bronisz czegoś co nie do obronienia, bo pokazuje że
    > "subkultura BCB" nie przyśniła nam się ale istnieje.

    W Visual Studio nie da się popełnić takiego potworka, który trzyma
    przetwarzane dane w komórkach tabelki? Da się? No to nie jest to "subkultura
    BCB", tylko subkultura "programistów", którzy nie wiedzą do czego służą
    komponenty i tyle. Dlaczego wszyscy programiści C tak bardzo jeżdżą po BCB?
    Żeby się dowartościować? Środowisko programistyczne jak każde inne.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 25. Data: 2010-02-10 19:31:57
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Obudz sie dzialam na tablicy (dokladnie to na 2 wymiarowej tablicy
    > dynamicznej)

    Bzdura.

    A mówi Ci to programista Delphi, żeby nie było. Polecam poczytać, co to jest
    tablica dynamiczna i dlaczego *nie* jest nią komponent służący do
    *wizualizacji* tablicy dynamicznej.

    > Dodatkowo tablica jest komponentem w postaci Grida gdzie indeks 1 ma inne
    > znaczenie niz indeks 0

    Tablica nie jest komponentem. Tablica jest tablicą. Komponent jest
    komponentem. Żeby było śmieszniej, elementy TStringGrida "można indeksować
    od zera", o ile wie się do czego służą własności FixedRows i FixedCols.
    Cudzysłów celowy.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 26. Data: 2010-02-10 19:35:31
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    Uzytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisal w wiadomosci
    > Cos jest w srodowiskach VCL (tzn BCB & D) ze ludzie zmiennych nie powoluja
    > tylko trzymaja niby-zmienne na kontrolkach GUI, spotykam to.
    > Skad taki zwyczaj moze pochodzic?

    Z tego samego powodu, z którego ktos przechowywalby dane w kontrolkach MFC,
    gdyby wpadl na taki durny pomysl. Z niewiedzy i braku doswiadczenia
    programistycznego.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 27. Data: 2010-02-10 22:33:10
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Żeby było śmieszniej, elementy TStringGrida "można
    > indeksować od zera", o ile wie się do czego służą własności FixedRows i FixedCols.
    "I ty Brutusie przeciwko mnie?":)
    1) StringGried jest tablica (dynamiczna i przynajmniej 2 wymiarowa)
    2) StringGrieda mozna ineksowac od 0 ale wtedy w naglowkach kolumn
    bedziesz mial dane zamiast opisu zwartosci kolumn.
    3) StringGrieda jest kontrolka sluzaca do wizualizacji danych.
    4) Czekam na kod z wykorzystaniem FixedRows i FixedCols.
    do zaprezentowania Twojego rozwiazania.

  • 28. Data: 2010-02-10 22:36:10
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Jeśli ktoś pisze kod w taki sposób, to nie tyle uczył się od kogoś piszącego w
    Pascalu, co od kogoś, kto również nie umie
    > projektować programów.

    Kolego, ja tak nie pisze tylko przedstawiam rozwiazanie pewnego problemu.
    Laskawie pochyl glowe i zastanow sie jak w 5 linijkach kodu
    lepiej mozna zwizualizowac rozwiazanie. Czekam na kod...

  • 29. Data: 2010-02-10 22:40:32
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Po trzecie jak już bronisz BCB to do pieniążków ma Currency (tu jest symulacja,
    więc 'chyba' nie dokładne obliczenie, ale
    > wspominam)

    Ciekawe?
    Jaka zakladasz precyzje obliczen(po przecinku i przy zaokraglaniu)
    dla typow Float i Currency w BCB?

  • 30. Data: 2010-02-10 22:51:29
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Uzytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisal w wiadomosci
    > Z tego samego powodu, z którego ktos przechowywalby dane w kontrolkach MFC, gdyby
    wpadl na taki durny pomysl. Z niewiedzy i braku
    > doswiadczenia programistycznego.

    Dlaczego?
    - czytelnosc kodu?
    - optymalizacja kodu?
    - akademicki puryzm?
    - akademicki ostracyzm wobec rozwiazam funkcjonalnych i
    pieknych w swojej prostocie?

    Podaj 1 albo 2 argumenty, dla ktorych nie powinno sie trzymac zmiennych
    w kontrolkach VCL:) Sam tego w praktycze nie stosuje ale jestem ciekawy co powiesz;)