  • 71. Data: 2010-02-13 22:02:20
    Temat: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <w...@s...medi.com.pl> napisał
    w wiadomości
    news:hl0a3l$l9r$1@inews.gazeta.pl...

    > Bzdura. TStringGrid jest komponentem służącym do *wizualizacji* tablicy dynamicznej
    (i nie tylko). Dla Twojej wiadomości,
    > wewnętrzna implementacja nawet nie trzyma danych w tablicy dynamicznej, tylko na
    surowym wskaźniku. Miło byłoby, żebyś poprał
    > powyższe stwierdzenie jakimś argumentem. Na przykład Twoją definicją tablicy
    (dynamicznej i przynajmniej dwuwymiarowej), bo
    > StringGrid ma *zawsze* dwa wymiary.

    //==============
    Gdzie widzisz bzdure? Wojtku w VCL istnieje subtelna roznica pomiedzy
    kontrolka a komponentem, obiekt klasy TStringGrid jest kontrolka.
    //==============

    > Bzdura. FixedRows, FixedCols + F1. Poza tym to wcale nie oznacza, że trzeba
    iterować zmienną od 1.

    Przyczepiles sie do tego FixedRows i FixedCols jak neofita do bibli.
    co chcesz osiagnac wykorzystujac wlasciwosc FixedRows+FixedCols?

    > Brawo. Gdybyś tylko napisał "StringGrid".

    Zawsze poprawiam mnie kompilator.

    > var i, j : integer;
    >
    > begin
    > sgData.FixedRows := 0;
    > sgData.FixedCols := 0;
    > sgData.RowCount := 10;
    > sgData.ColCount := 10;
    > for i:=0 to 9 do
    > for j := 0 to 9 do
    > sgData.Cells[i, j] := IntToStr((i+1)*(j+1));
    > end;
    >
    > Łał. Można indeksować od zera i dane nie wyświetlają się w nagłówkach.

    W naglowkach kolumn powinny sie wyswietlac
    nazwy kolumn a nie dane w nich zawarte?

    Co robi ten kod ponad to ze wypelnia grida bezsensownymi danymi?

  • 72. Data: 2010-02-13 22:14:39
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <w...@s...medi.com.pl> napisał
    w wiadomości

    > bo StringGrid ma *zawsze* dwa wymiary.
    Jestes w mylnym bledzie:)

    Popatrz, w rzeczywistosci, kazda linia StringGrida
    to StringLista. Fajna cecha StringListy jest to ze moze
    zawierac w sobie wskazniki do innych obiektow.
    W ten jakze prosty sposob, kazda komorka StringGrida
    moze posiadac wskaznik do nastepnej StringListy czyli nastepny wymiar?

  • 73. Data: 2010-02-13 22:45:24
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

> [...]
    wykształcił się w C, kopiował z Pascala.

    > To jest jakiś koszmarny mit, który słyszę tu po raz n-ty. Piszę w Delphi od
    przeszło dziesięciu lat i od samego początku, od
    > banałów rozwiązujących równania kwadratowe przez myśl mi nie przeszło, żeby trzymać
    przetwarzane właśnie dane w jakimkolwiek
    > komponencie.

    P: "Huston mamy PROBLEM, programisci wydziwiaja na kontrolki"
    O: "Wiemy i badamy to zagadnienie...."
    P: "Dodatkowo, zdaje sie ze robia to od dluzszego czasu"
    P: "bez odioru..5432"¤#%344235¤#%¤#"
    O: "#%344235¤#%¤#"

  • 74. Data: 2010-02-13 22:55:16
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > P: "Huston mamy PROBLEM, programisci wydziwiaja na kontrolki"
    > O: "Wiemy i badamy to zagadnienie...."
    > P: "Dodatkowo, zdaje sie ze robia to od dluzszego czasu"
    > P: "bez odioru..5432"¤#%344235¤#%¤#"
    > O: "#%344235¤#%¤#"
    > O: Apollo, apollo jak mnie slyszysz?
    > O: Czy mozemy zmienic wam oprogramowanie?
    > P "432"¤#%344235¤#%¤#" jasne dawaj.... SPADAMY....
    > O: Wytrzymajcie jeszcze chwile, wyslalismy to w XML
    .... pierdut.

  • 75. Data: 2010-02-13 23:26:59
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Ciekawe czy ktos zgadnie co oblicza ta prosta procedura:

    Reasumujac dosc ciekawa dyskusje.
    Jest takie stare chinskie powiedznie/przypowiastka/przyslowie:
    Kiedy medrzec pokazuje palcem ksiezyc- glupiec patrzy na palec.
    ;)
    Pozdrawiam

  • 76. Data: 2010-02-14 02:25:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Bardzo akademickie, niemniej bledne.
    > Robisz jakis smieszne zalozenia.
    > Dlaczego mam odzielac warstwe logiczna
    > od biznesowej obliczajac w 5 linijkach kodu, zarobki programisty?
    > Bo co bo nie wolno?
    Mylisz programistów z klepaczami kodu. Programista to ktoś, kto umie
    programować a nie każdy czyj kod się skompiluje.
    Programista by takiego kodu nie napisał, bo nawet pisząc hack'a czy inne
    kludge oszczędza się znaczki, żeby łatwiej było
    przerobić/poprawić/wykorzystać ponownie (a masa konwersji temu nie służy).

    Michoo

  • 77. Data: 2010-02-14 11:24:08
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    wiadomości news:hl0kss$u05$1@news.onet.pl...

    celu do osiągnięcia innego celu. I to używasz

    > Bardzo akademickie, niemniej bledne.
    > Robisz jakis smieszne zalozenia.

    Słuchaj, jeżeli płacą Ci za wkręcanie śrub widelcem, to nie ma problemu,
    wkręcaj, na zdrowie, może masz rodzinę do wyżywienia. Ale ja bym Ci za
    taki kod nie zapłacił. To tyle.

    JD

  • 78. Data: 2010-02-14 11:25:50
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Bastion pisze:
> [...]
    > Jest takie stare chinskie powiedznie/przypowiastka/przyslowie:
    > Kiedy medrzec pokazuje palcem ksiezyc- glupiec patrzy na palec.

    Bardzo ładnie się podsumowałeś. My Ci pokazujemy MVC, konwersje i złe
    praktyki, a Ty mówisz o palcu, że "przecież to jednorazowy kod, który
    nigdy nie będzie zmieniany".

    To policz to w Excelu.

    JD

  • 79. Data: 2010-02-14 21:39:20
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Bardzo ładnie się podsumowałeś.
    Nie. Podsumowalem dyskusje z dosc malo kompetentnymi
    krzykaczami, ktorzy programiowania nauczyli sie dopiero na studiach
    > My Ci
    Bardzo fajnie myj sie regularnie:)
    EOT

  • 80. Data: 2010-02-14 21:46:54
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Słuchaj, jeżeli płacą Ci za wkręcanie śrub widelcem, to nie ma problemu, wkręcaj,
    na zdrowie, może masz rodzinę do wyżywienia. Ale
    > ja bym Ci za taki kod nie zapłacił. To tyle.

    Jedrzeju, kod ktory podalem w dniu 2010-02-07 jest juz nie aktualny,
    bedzie lepiej o jakies 50%:)
    Tym optymistycznym akcentem... zakonczmy