  • 81. Data: 2010-02-14 22:25:30
    Temat: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    news:hkneu1$1se$1@mx1.internetia.pl...

    > Nie. Podsumowalem dyskusje z dosc malo kompetentnymi
    > krzykaczami, ktorzy programiowania nauczyli sie dopiero na studiach
    > Bardzo fajnie myj sie regularnie:)
    > EOT
    Moze przesadzilem...
    ale sforumowanie "My Ci"
    znaczy tyle co... jezeli miliony much jedza gowno to musi byc dobre?
    W sensie logicznym i sofistycznym taka wypowiedz jest conajmniej smieszna
    i bezwartosciowa.

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2010-02-15 08:26:55
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Bastion pisze:
    > Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    wiadomości news:hl8mjr$mkk$2@news.onet.pl...

    Pisałem programy znacznie wcześniej, ale programować nauczyłem się
    dopiero w pracy. Po jakichś 5 latach.

    > Moze przesadzilem...
    > ale sforumowanie "My Ci"
    > znaczy tyle co... jezeli miliony much jedza gowno to musi byc dobre?

    Miliony much piszą tak jak Ty, w PHP i BCB. Zero separacji, rzutowania
    tu i tam, klasy robiące tysiąc rzeczy, nienazwane stałe liczbowe,
    niesprawdzanie danych wejściowych, alokacja pamięci "na zapas" i zapis
    tam na pałę itd. To, o czym pisaliśmy, to praktyki stosowane przy
    udanych projektach.

    JD

  • 83. Data: 2010-02-15 10:46:14
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@s...soft-system.tnij.pl>

    Bastion pisze:
    > Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <w...@s...medi.com.pl>
    napisał w wiadomości

    dynamicznej (i nie tylko). Dla Twojej wiadomości,
    surowym wskaźniku. Miło byłoby, żebyś poprał
    (dynamicznej i przynajmniej dwuwymiarowej), bo

    > //==============
    > Gdzie widzisz bzdure? Wojtku w VCL istnieje subtelna roznica pomiedzy
    > kontrolka a komponentem, obiekt klasy TStringGrid jest kontrolka.

    ???

    Komponent? Kontrolka?
    Panie kolego, po pierwsze to jest tylko gadanie, bo wszystko jest
    obiektem :)

    W Delphi stosuje się nazwę komponenty
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Komponent_(informatyka.
    Kontrolki to mogą być ActiveX.

    Poza tym nazwa kontrolka to niby skąd się wziela? Od tego że dziedziczy
    po TControl? A komponent dziedziczy po TComponent? To może zaraz jeszcze
    sobie zaczniemy używać nazwy WinKontrolki? I Persistentki np. dla TStrings?

    Tak więc nie ma _żadnej_ różnicy, czy to subtelnej czy nie.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    www.soft-system.pl

  • 84. Data: 2010-02-15 13:30:14
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 12 Feb 2010 21:57:32 +0100,
    Bastion <b...@m...pl> screamed:

    > Zacznijmy od tego, ze w
    > 1) temat watku jest wyraznie zartobliwy i zawiera emotikon ";)":

    Temat może jest, ale stosowanie takich reguł woła o pomstę.

    > 2) Nikt nie odgadl, czemu ma sluzyc zaprezentowany kod.

    Zrobieniu z C++ perla na poziomie składni.

    > 3) Jak mam powaznie traktowac argumentacje ludzi
    > ktorzy nie rozumieja o czym pisza?

    Tak: <hl71s3$j4r$1@news.onet.pl>
    O ile tylko do Ciebie w końcu to dotrze.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 14:29:00 user up 12349 days, 2:24, 1 user, load average: 0.24, 0.61, 0.98 ]

    Bad command or file name. Go stand in the corner.

  • 85. Data: 2010-02-15 14:35:00
    Temat: Re: [OT] BCB Moj ulubiony kod;)
    Od: wloochacz <w...@n...dgbit.spameromnie.pl>

    > Dragi ? To jakas odmiana Trigerra?
    Tak - widzę Bastion na newsach to znaczy, że muszę coś wziąć bo mnie
    rzuca... Wiesz, taki trigger.

    --
    wloochacz

  • 86. Data: 2010-02-15 23:02:40
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@s...soft-system.tnij.pl> napisał w
    wiadomości news:4b792611$1@news.home.net.pl...

> [...]
    TControl? A komponent dziedziczy po TComponent? To może
    > zaraz jeszcze sobie zaczniemy używać nazwy WinKontrolki? I Persistentki np. dla

    Witam stara gwardie z grupy pl..comp.lang.delphi:)

    Z tego co sobie przypominam, to (pisze z glowy nie pamietam dokladnych definicji)...
    W VCL komponenty dzielimy na wizualne i nie wizualne
    - komponentami wizualnymi nazywamy kontolki poniewaz mozemy je zobaczyc na
    formie po uruchomieniu programu: Button, StringGrid, Edit, Memo.
    (czyli mozemy kontrolowac za ich pomoca dzialanie aplikacji)

    Natomiast przykladem komponentu jest np.
    DataSet, DataSource, ktory kladziesz na formie/formatce ale
    nie widac ich podczas dzialania programu i nie moze bezposrednio sterowac aplikacja.
    Czy kontrolka zawsze dziedziczy po TControl?
    Dobre pytanie. Mysle, ze na poziomie WinApi kontrolka bedzie zawsze miala dostep
    do komunikatow (message) ,natomiast komponent nie.

  • 87. Data: 2010-02-15 23:07:45
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "wloochacz" <w...@n...dgbit.spameromnie.pl> napisał w wiadomości
    > Tak - widzę Bastion na newsach to znaczy, że muszę coś wziąć bo mnie rzuca...
    Wiesz, taki trigger.

    Tak, chyba troche musze odpuscic z browcem
    bo widze, ze faktycznie robie literowki.

    Pozdrawiam

  • 88. Data: 2010-02-15 23:35:42
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > O ile tylko do Ciebie w końcu to dotrze.

    Do minie nic nie dociera... Kod ktory napisalem
    jest fajny, optymistyczny i poprawny:

    void __fastcall TForm1::BitBtn1Click(TObject *Sender)
    {
    StringGrid1->Cells[1][0]=FloatToStr(4000);
    for(int i=1; i<21;i++)
    {
    StringGrid1->Cells[0][i]=FloatToStr(2010+i);
    StringGrid1->Cells[1][i]=FloatToStr
    (
    StrToFloat(StringGrid1->Cells[1][i-1])
    +StrToFloat(StringGrid1->Cells[1][i-1])*0.1
    );
    }
    }

    Jezeli potrafisz napisac to lepiej to jestem bardzo ciekawy, Twojego rozwiazania.

  • 89. Data: 2010-02-16 05:59:04
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 16 Lut, 00:35, "Bastion" <b...@m...pl> wrote:
    > Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomościnews:slrnhnij36.82i.milusi.pysiaczek@buzia
    czek.pl...

    > Do minie nic nie dociera... Kod ktory napisalem
    > jest fajny, optymistyczny i poprawny:

    >    StrToFloat(StringGrid1->Cells[1][i-1])
    dopisujemy *1.1

    >   +StrToFloat(StringGrid1->Cells[1][i-1])*0.1
    a ta linijka sru w niebyt

    I juz o jakies 30% lepiej,

    > Jezeli potrafisz napisac to lepiej to jestem bardzo ciekawy, Twojego rozwiazania.

    Podawalem juz kod ktory wypelnia ta tabelke tak samo
    a nie mazga bez sensu strtofloat. Uzywa az jednej zmiennej
    dla dowolnie dlugiej tabeli (a mimo to zapewne takze zuzywa
    mniej pamieci bo ine ma tylu tymczasowego smiecia).

    Kazdy grupowicz ma Ci napisac lepszy kod?

    pzdr
    bartekltg

  • 90. Data: 2010-02-16 08:17:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    bartekltg pisze:
> [...]
    > mniej pamieci bo ine ma tylu tymczasowego smiecia).
    >
    > Kazdy grupowicz ma Ci napisac lepszy kod?

    Ten pajac chwali się ile to będzie zarabiał jako klepacz_w_bcb i miał
    nadzieję, że wszyscy zaczną mu zazdrościć... Nie dociera, że tylko dał o
    sobie świetne świadectwo, a jego zarobki wszyscy mają gdzieś.

    Proponuję olać - na początku był zabawny, ale każdy wioskowy głupek po
    dłuższym czasie nuży.

    Michoo