  • 21. Data: 2018-02-01 13:06:43
    Temat: Re: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 13:03, elmer radi radisson pisze:

    > Przeciez nikt tu nie napisal, ze to jedyna alternatywa, przeciwstawna
    > weglowi.

    Ale nie róbmy pewexu - rozmawiamy o elektromobilności, a ty wyjeżdzasz
    tu że janusz węglem pali (jakby węglem to nawet nie byłoby tak źle).

    Shrek

  • 22. Data: 2018-02-01 13:13:21
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 12:56, Shrek wrote:

    > Ale z elektrowni węglowej też wypada głównie Co2, wiec nei srajmy żarem.
    > On nie jest trujący, wbrew temu co wielu sądzi;_

    Ale zapachu fiolkow i swiezego powietrza elektrownie weglowe nie
    produkuja, filtry nie maja tez 100% skutecznosci.

    Poza tym maja slaba sprawnosc, a policz sobie tez ze na wyprodukowanie
    tego calego wegla ktory pojdzie do pieca, i jego przetransportowanie,
    tez trzeba spozytkowac jakas energie.

    takze ciesze sie ze obaj zgadzamy sie co do tego ze sa lepsze
    alternatywy ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 23. Data: 2018-02-01 13:16:48
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 13:06, Shrek wrote:

    > Ale nie róbmy pewexu - rozmawiamy o elektromobilności, a ty wyjeżdzasz
    > tu że janusz węglem pali (jakby węglem to nawet nie byłoby tak źle).

    Przeciez powyzej napisalem ze to sa naczynia polaczone - sztuczne
    podtrzymywanie przy zyciu wydobycia wegla na potrzeby wytwarzania
    energii elektrycznej jest wymowka dla utrzymywania go w uzytku jako
    zrodla do innych zastosowan, ktorych skutki akurat sa dosc bezposrednio
    odczuwalne.

    --

    memento lorem ipsum

  • 24. Data: 2018-02-01 13:18:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 13:13, elmer radi radisson pisze:

    > Ale zapachu fiolkow i swiezego powietrza elektrownie weglowe nie
    > produkuja, filtry nie maja tez 100% skutecznosci.

    Ale mają na tyle wysoką, że w zasadzie problemem jest tylko CO2. Jak
    chcesz zapach fiołków to da się dołożyć, tylko po co?

    > Poza tym maja slaba sprawnosc, a policz sobie tez ze na wyprodukowanie
    > tego calego wegla ktory pojdzie do pieca, i jego przetransportowanie,
    > tez trzeba spozytkowac jakas energie.

    Atomówka to działa za zupełnie innej zasadzie, a nie wróc...

    > takze ciesze sie ze obaj zgadzamy sie co do tego ze sa lepsze
    > alternatywy ;)

    Ale też nie dramatyzujmy. Albo idziemy w atom, albo zostajemy przy
    węglu. Z innych alternetyw to jest gaz i olej, ale to bez sensu, bo
    filtry robią robotę, więc wszystko sprowadza siędo CO2 i globcia.

    Wiatraki _nie_są_ alternetywą dla węgla i mogą powiedzmy stanowić 1/4
    mocy, a i to już przypomina bardziej zakłady (będzie nie będzie wiać)
    niż zawodową energetykę.

    Shrek

  • 25. Data: 2018-02-01 13:20:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 13:16, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > energii elektrycznej jest wymowka dla utrzymywania go w uzytku jako
    > zrodla do innych zastosowan, ktorych skutki akurat sa dosc bezposrednio

    Teorię spiskowe uprawiasz. Akurat przez to że mamy energetykę opartą o
    węgiel i elektrownie biorą każdą ilość są problemy z węglem na rampie
    dla odbiorców indywidualnych.

    Zresztą - tak naprawdę mało kto pali zwykłym węglem. Raczej ekogroszki,
    pelety (to akurat podobno jest ekologiczne;) lub po prostu śmieciami.

    Shrek

  • 26. Data: 2018-02-01 13:36:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    Powitanko,

    >Jeśli Niemiec wybierze się "elektrykiem" do Polski, to już chyba
    >bardziej mu się opłaca konno - będzie szybciej i przy okazji eko.
    >No chyba, że mieszka tuż przy granicy i jeździ do sklepu tuż przy
    >drugiej stronie granicy.

    No wiesz, Tesla ma ok 500km zasiegu, a jak przyjedzie, to przeciez nie
    po to, zeby sie przejechac, wiec i czas podladowac bedzie.

    J.

  • 27. Data: 2018-02-01 13:39:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 01.02.2018 o 12:30, elmer radi radisson pisze:

    >Ale to się nijak nie ma do ogrzewania.
    >Oficjanie ogrzewanie elektryczne jest nieekologiczne i nie uda ci się
    >uzyskać certyfikatu energetycznego.

    No i slusznie, skoro w elektrowni trzeba spalic trzy szufle.

    Ale ...
    -jak ocieplisz dobrze, to sie uda,
    -mozna pompa ciepla,
    -jak sie nam jeszcze troche klimat ociepli, to spadnie zapotrzebowanie
    na ogrzewanie, i powinni normy do certyfikatow obnizyc :-)

    J.

  • 28. Data: 2018-02-01 13:46:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-01 o 11:42, Poldek pisze:

    > Robienie biznesu nie polega na tym, co jest dziś.
    > W biznesie "dziś" to jest już przeszłość.
    > Robienie biznesu polega na "robieniu przyszłości".

    A w przyszłości się okaże że elektryki to była ślepa ścieżka bo biznes
    jest na stacjach z wodorem.

    > Szybko/wolno - tak, czy inaczej - zmieni się.
    > Kto pierwszy zajmie miejsce na rynku, ten będzie miał przewagę.

    Albo straty.

    > Biznes na ładowarkach nie polega na zarabianiu 5 groszy na sprzedawanym
    > prądzie, tylko na złapaniu klienta, który przez kilkadziesiąt minut nie
    > ma co robić, więc można go "zagospodarować" na wszelkie sposoby. Manie
    > takiego klienta, to jest wartość, którą można po prostu odsprzedać
    > dalej. Już to pisałem, powstaną TK Maxxy przy ładowarkach i ludzie będą
    > w czasie ładowania przeglądać buciki i szmatki.

    Albo będą jeździć dizlami zamiast tracić życie na oczekiwaniu
    na naładowanie akumulatorów.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2018-02-01 14:29:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 13:39, J.F. pisze:

    > No i slusznie, skoro w elektrowni trzeba spalic trzy szufle.

    Popatrz to zypełnie jak z elektycznym samochodem. Oh wait..

    > Ale ...
    > -jak ocieplisz dobrze, to sie uda,

    NIe uda się.

    > -mozna pompa ciepla,

    Tak. Wtedy wychodzi dokładnie tak jakbyś grzal węglem;)

    > -jak sie nam jeszcze troche klimat ociepli, to spadnie zapotrzebowanie
    > na ogrzewanie, i powinni normy do certyfikatow obnizyc :-)

    Przede wszystkim jak już stosują jakieś lewackie współczynniki, robiące
    kurwę z logiki (i fizyki), to powinni je robić tak, żeby spalanie smieci
    w kominku nie było 15 razy bardzie ekologiczne niż grzanie prądem.

    Shrek

  • 30. Data: 2018-02-01 15:21:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Albo będą jeździć dizlami zamiast tracić życie na oczekiwaniu
    > na naładowanie akumulatorów.
    >

    > Pozdrawiam

    Do każdego elektryka będą generator spalinowy dodawać w ramach gratisu...
    T.