  • 31. Data: 2018-02-01 15:23:43
    Temat: Re: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce.
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-02-01 o 13:20, Shrek pisze:

    > Teorię spiskowe uprawiasz. Akurat przez to że mamy energetykę opartą o
    > węgiel i elektrownie biorą każdą ilość są problemy z węglem na rampie
    > dla odbiorców indywidualnych.
    >
    > Zresztą - tak naprawdę mało kto pali zwykłym węglem. Raczej ekogroszki,
    > pelety (to akurat podobno jest ekologiczne;) lub po prostu śmieciami.
    >

    > Shrek

    Węgiel będzie zgazowywany w celu uzyskania gazu lub wodoru. Wsadzi się
    rurę i załatwione. Nawet nie trzeba będzie kopać.
    T.

  • 32. Data: 2018-02-01 15:25:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-02-01 o 12:40, Shrek pisze:

    > A w co proponujesz? Wiatraki i stopnie zasilania?
    >
    > Shrek

    Nie, to była tylko moja kąśliwość mająca zwrócić uwagę, że tu wszędzie
    jest miejsce na politykę. Zwłaszcza w energii (dopłaty do OZE).
    T.

  • 33. Data: 2018-02-01 15:25:36
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości

    > Ale zapachu fiolkow i swiezego powietrza elektrownie weglowe nie
    > produkuja, filtry nie maja tez 100% skutecznosci.
    >
    > Poza tym maja slaba sprawnosc, a policz sobie tez ze na wyprodukowanie
    > tego calego wegla ktory pojdzie do pieca, i jego przetransportowanie,
    > tez trzeba spozytkowac jakas energie.
    >
    > takze ciesze sie ze obaj zgadzamy sie co do tego ze sa lepsze
    > alternatywy ;)

    jak napisałeś o tym transporcie i energii na to potrzebnej to mi się
    przypomniało...
    "Zrobił wilk elektrownię, lecz by prąd uzyskać
    Spalał w niej cały węgiel z kopalni od liska.
    Kopalnia z elektrowni cały prąd zżerała,
    Stąd brak światła i węgla. Ale system działa! "

    :)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 34. Data: 2018-02-01 15:31:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 15:25, tck pisze:

> [...]
    > Spalał w niej cały węgiel z kopalni od liska.
    > Kopalnia z elektrowni cały prąd zżerała,
    > Stąd brak światła i węgla. Ale system działa! "

    Ja jak się zastanawiałem to za komuny tak działało;

    Górnicy kopali węgiel. Węgiel szedł do elektrowni i huty. Huta robiła
    stal na tory dla PKP i stęple do kopalń, elektrownie robiły prad dla PKP
    i kopalń, a PKP woziła wegiel do elektrowni i hut. Obieg zamknięty.

    Przy okazji wunga i pradu starczało dla ludności ale odnosze wrażenie że
    to był skutek uboczny wożenia wegla przez PKP;)

    Shrek

  • 35. Data: 2018-02-01 15:33:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 15:23, T. pisze:

    > Węgiel będzie zgazowywany w celu uzyskania gazu lub wodoru. Wsadzi się
    > rurę i załatwione. Nawet nie trzeba będzie kopać.

    A to spoko. Ale dalej zapominasz, ze wszyscy walczymy z CO2 bo globciao
    i się tu stystem nie spina, bo ekologiczne elektryki produkują więcej
    globcia niż brzydkie spalinki;)

    Shrek

  • 36. Data: 2018-02-01 15:37:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 15:25, T. pisze:

    > Nie, to była tylko moja kąśliwość mająca zwrócić uwagę, że tu wszędzie
    > jest miejsce na politykę. Zwłaszcza w energii (dopłaty do OZE).

    W drugą stronę też działa (KOBIZE) nawet nie wiesz ile wysokiej klasy (a
    więc i drogich) specjalistów tam kwity przewala:P

    Ogólnie - to już wiele z ekonomią i ekologia klasyczną nie ma wspólnego.
    Niedługo fizykę alternatywną wymyślą;)

    Shrek

  • 37. Data: 2018-02-01 15:40:11
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Do każdego elektryka będą generator spalinowy dodawać w ramach gratisu...
    > T.

    ale to już było... tylko trzeba uważać, żeby 'komin' nie odpadł;)
    https://www.youtube.com/watch?v=9WWbd6gB_wc

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 38. Data: 2018-02-01 15:51:17
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 13:18, Shrek wrote:

    > Atomówka to działa za zupełnie innej zasadzie, a nie wróc...

    No, ile gramow uranu a ile gramow wegla potrzeba do wyprodukowania
    przykladowej kWh? Jest chyba roznica w sprawnosci/efektywnosci,
    nie?

    > Ale też nie dramatyzujmy. Albo idziemy w atom, albo zostajemy przy
    > węglu. Z innych alternetyw to jest gaz i olej, ale to bez sensu, bo
    > filtry robią robotę, więc wszystko sprowadza siędo CO2 i globcia.

    Panstwowy Instytut Geologiczny szacuje ze wegla wystarczy u nas na 40
    lat, wiec chyba pora sie przestawiac na ten atom...

    Do tego krajowy wegiel jest coraz gorszej jakosci i koszty wydobycia
    potrafia przekroczyc wartosc wydobycia. takze wlasciwie system zasilania
    ta energia jest oparty na dotowaniu przez wszystkich nas. Fajnie?
    Tak, mozna powiedziec ze strategiczne rzeczy trzeba dotowac, ale chyba
    efektywniejszych zrodel energii dotowac nie trzeba, jedynie zainwestowac
    w ich uruchomienie.

    > Wiatraki _nie_są_ alternetywą dla węgla i mogą powiedzmy stanowić 1/4
    > mocy, a i to już przypomina bardziej zakłady (będzie nie będzie wiać)
    > niż zawodową energetykę.

    Nie wiem jak inni ale ja tam o wiatrakach nic nie pisalem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 39. Data: 2018-02-01 16:08:55
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 13:20, Shrek wrote:

    > Teorię spiskowe uprawiasz. Akurat przez to że mamy energetykę opartą o
    > węgiel i elektrownie biorą każdą ilość są problemy z węglem na rampie
    > dla odbiorców indywidualnych.

    Nie, po prostu polski wegiel wydobywany obecnie jest zbyt kiepski do
    domu (i stad sie biora owe problemy), idzie glownie do elektrowni,
    gdzie kotly pala ów miał. Wegiel ktory ludzie kupuja do domu, pochodzi
    akurat czesto.... z Rosji. Albo Czech.

    Tyle, ze dla ludzi jest to przezroczyste, nawet tego nie musza wiedziec.
    Pala weglem, dopoki sie da i jest to wzglednie tanie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 40. Data: 2018-02-01 16:13:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 15:51, elmer radi radisson pisze:

    > No, ile gramow uranu a ile gramow wegla potrzeba do wyprodukowania
    > przykladowej kWh? Jest chyba roznica w sprawnosci/efektywnosci,
    > nie?

    A ten uran to leży pod ziemią jak nieprzymierzając węgiel i trzeba go
    tylko spastylkować, żeby ładnie w prętach siedział, czy może w postaci
    rud i trzeba tysiące metrów sześciennych przewalić, żeby go uzyskać?

    Weź też pod uwagę, że węgla brunatnego się na ten przykład nie wozi
    daleko, tylko elektrownie buduje na miejscu.

    > Panstwowy Instytut Geologiczny szacuje ze wegla wystarczy u nas na 40
    > lat, wiec chyba pora sie przestawiac na ten atom...

    Tak - ropa też się kończyła już parę razy. Ale masz rację - IMHO po
    prostu nalezy zacząć przechodzić powoli na atom. W sensie - atomówka ma
    zastępować bloki kończące ekspoatację.

    > Do tego krajowy wegiel jest coraz gorszej jakosci i koszty wydobycia
    > potrafia przekroczyc wartosc wydobycia.

    Jak pisałem. Tam gdzie zaczyna się polityka to wszystko da się policzyć
    tak jak komu pasuje. Koszty zależą od polityków.

    > Nie wiem jak inni ale ja tam o wiatrakach nic nie pisalem.

    No ale pisałeś przeciw węglowi (zresztą straszliwie dramatyzując). A z
    alternatyw to zostaje atom, albo wiartaki. Wiatraki nie nadają się na
    woła roboczego energetyki, więc zostaje atom. Inne OZE nie mają
    specjalnie sensu, a gaz/olej jest bez żadnych specjalnych zalet w
    stosunku do węglą (emituje CO2)

    Shrek