  • 61. Data: 2018-02-01 20:48:11
    Temat: Re: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce.
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-01 o 17:38, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > A na gniazdku elektrycznym nie bedziesz mial takiego napisu ?
    > Tylko w Norwegii nie :-)

    Już tłumaczyłem, ale trzeba to powtarzać:
    1 kWh wygenerowana w elektrowni węglowej daje wielokrotnie mniejsze
    zanieczyszczenie, niż taka sama 1 kWh wygenerowana w samochodowym
    silniku spalinowym. Do tego dochodzi fakt, że spaliny z diezela są
    emitowane tuż przy ludziach.

  • 62. Data: 2018-02-01 21:02:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/1/2018 12:30 PM, T. wrote:
    > Realy? Minister Grad już od 2012 buduje taką elektrownię. Jakieś efekty?

    Na praktycznie wszystkich stanowiskach ministerialnych od 20 paru lat
    umieszcza się coraz bardziej niekompetentnych idiotów, bez znaczenia z
    jakiej partii. Ich podstawowym celem jest *NIE* podejmowanie
    jakichkolwiek kluczowych decyzji, poza populistycznymi zgodnymi z
    ideologią. Innymi słowy nic się tutaj nie zmieni, dalej będziemy dotować
    wegiel a o atomie będzie tylko duzo piepszenia, gdania o planach,
    wybierania, konsultowania, konfernecji, protestów, poparć, ekspertyz
    itd. Wszystko aby nie podjąć decyzji. Nikt nie chce się podłożyć pod te
    miliardy i dwugłowe dzieci z Czarnobyla.

  • 63. Data: 2018-02-01 21:48:55
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 1 Feb 2018 17:44:21 +0100, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:

    >Cała Warszawa jest ogrzewana węglem spalanym w EC Żerań i EC Siekierki.

    Nie cała.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 64. Data: 2018-02-01 22:07:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 15:51, elmer radi radisson pisze:
    > No, ile gramow uranu a ile gramow wegla potrzeba do wyprodukowania
    > przykladowej kWh? Jest chyba roznica w sprawnosci/efektywnosci,
    > nie?

    Mylisz sprawność z efektywnością. Tą pierwszą to faktycznie węglowe
    elektrociepłownie mają większą :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 65. Data: 2018-02-01 22:19:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-01 o 17:20, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > Przy prędkości 70km/h ma ok. 300km zasięgu. Nie jest w stanie dojechać
    > DC-Poznań bez ładowania. Do miasta to się nadaje, szczególnie do DC, bo
    > tu żeby zdążyć na zielne, trzeba ruszyć i rozpędzić się do 100 w 3 s
    > spod poprzednich świateł;-)

    Można tak - i heblować, aż wióry lecą.
    Albo można 55 i wtedy jedzie się płynnie.

  • 66. Data: 2018-02-01 22:22:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-01 o 17:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > raczej znacznie mniej, bo by sie te elektrownie atomowe nie oplacaly.

    Elektrownie atomowe opłacają się głównie firmom typu Westinghouse, GE,
    Rosatom itp. Decyzją rządu za miliardy dol. wdraża się program atomowy,
    którego skutkiem ubocznym jest paliwo do elektrowni.

    > Poza tym to w Australii, tam mozna syfic :-)

    Ale zbyty.

  • 67. Data: 2018-02-01 22:26:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > W elektrowniach filtry nie wylapuja stu procent zanieczyszczen ale sa bardzo
    blisko. Piece i kotly w domach nie maja zadnych filtrow.

    I dlatego właśnie trzeba stawiać na elektryki.
    Przy rozproszonym spalaniu paliw, bardzo trudno jest utrzymać reżim dot.
    kontroli emisji trujących zanieczyszczeń. Dotyczy to spalania paliw
    kopalnych w samochodach (vide warsztaty reklamujące się, że za pieniądze
    usuwają DPFy, palenie w domowych piecach butelkami PET i płytami
    paździerzowymi z lakierami i klejami). W modelu ze scentralizowanym
    spalaniem bardzo dobrze można kontrolować emisję trujących zanieczyszczeń.

  • 68. Data: 2018-02-01 22:33:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 18:24, Shrek wrote:

    > Przestań uprawiać demagogię - już zgodziliśmy się, że uran występuje w
    > postaci rudy i tzrba przewalić zapewne setki ton ziemi, żeby uzyskać 1
    > kg uranu. Jednym słowem nisko cenisz dyskutanta...

    Oczywiście. Przecież to metal. Produkcję wszystkich metali też
    uważasz za nieefektywną, bo trzeba wydobyć i przetworzyć rudę?

    > Zapewne dlatego, że rozglądasz się po... elektrociepłowniach. Wbrew
    > nazwie - służą one głównie do produkcji ciepła. Prad da się dowieźć z
    > Kozienic czy Bełchatowa, ciepełka nie.

    Kozienice nie mają kopalni odkrywkowej. Do tego jest zasilana
    węglem kamiennym. Czyli druga pod względem wielkości produkcji
    energii elektrownia w PL wymaga transportu olbrzymiej ilości
    surowca.

    > Problem z pm2,5 to jest w niskiej emisji. Dopóki tego nie uporządkujemy
    > inne źródla są praktycznie bez znaczenia.

    Ach, czyli jednak jest emisja, a nie samo CO2 o ktorym pisales. I nie
    fiolki ;)
    Jeszcze zapomniałeś o emisji gazow cieplarnianych. Juz nawet nie chodzi
    o dyskusje o efekcie cieplarnianym, ale po prostu wowczas masz do tego
    emitowanych szereg innych zwiazkow chemicznych.

    > Przestań uprawiać demagogię.

    Teraz demagogia wykazujesz sie Ty. Nie musimy miec, mozemy kupic.

    Jakie państwa do niego dopłacaja - produkujac, badz uzytkujac?
    Chetnie zapoznam sie z przykladami. Narazie powszechnosc energetyki
    jadrowej w krajach rozwinietych temu przeczy.

    > I sądzisz, że ci do których kupujemy dopłacają do interesu?

    A co to ma do rzeczy? Zreszta, przeciez to Ty napisales, ze produkcja
    jest przeciez nieoplacalna /patrz powyzej na samym poczatku/. A widzisz,
    wychodzi na to ze robia to charytatywnie albo wbrew rachunkowi
    ekonomicznemu - przynajmniej myslac Twoja kategoria.

    Ale to chyba nie jest istotne - dopoki oplaca sie kupujacemu,
    ktory zasila tym swoje silownie jadrowe.

    To jak? Ktorym krajom sie nie oplaca energetyka jadrowa i przechodza
    na wegiel?

    --

    memento lorem ipsum

  • 69. Data: 2018-02-01 22:41:37
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 20:34, nadir wrote:

    > Żeby to cokolwiek mówiło, to wypadałoby jeszcze podać ile kWh energii
    > potrzeba do wytworzenia 1kg węgla i 1 kg uranu?

    Sama skala roznicy mowi wiele.
    Gdyby sie to nie oplacalo, to by tego nie robiono. Proces produkcji
    paliwa tego typu jest znany i unowoczesniany od wielu dziesiatek lat,
    skala jest tez wieksza, takze te koszty jednostkowo musza spadac.

    Poza tym zuzyty material daje sie czesciowo ponownie przetworzyc
    na paliwo, co jest dodatkowa korzyscia.

    Gdyby koszt energii czyli calego procesu produkcji bylby zbyt duzy,
    taka energetyka zwyczajnie nie mialaby racji bytu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 70. Data: 2018-02-01 22:49:58
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 22:07, Mateusz Bogusz wrote:

    > Mylisz sprawność z efektywnością. Tą pierwszą to faktycznie węglowe
    > elektrociepłownie mają większą :-)

    Jesli mowa stricte o elektrocieplowniach, to atomowa elektrocieplownia
    mialaby znacznie wieksza sprawnosc bo chlodziwo czyli woda zamiast
    oddawac "dobrowolnie" cieplo do otoczenia, sluzylaby do zasilania sieci
    cieplowniczej.

    W weglowej te straty wczesniej uciekaja inna droga - zaczynajac od
    kotla.

    --

    memento lorem ipsum