  • 51. Data: 2018-02-01 17:38:34
    Temat: Re: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-02-01 o 13:46, RadoslawF pisze:

    >Dizle to już wtedy będą mogły jeździć tylko oklejone nalepkami ze
    >zdjęciami ludzi zmarłych na raka i wołami wypisanymi ostrzeżeniami
    >DIZEL POWODUJE RAKA i CHOROBY SERCA.

    A na gniazdku elektrycznym nie bedziesz mial takiego napisu ?
    Tylko w Norwegii nie :-)

    J.

  • 52. Data: 2018-02-01 17:40:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-01 o 13:13, elmer radi radisson pisze:

    > Ale zapachu fiolkow i swiezego powietrza elektrownie weglowe nie
    > produkuja, filtry nie maja tez 100% skutecznosci.
    >
    > Poza tym maja slaba sprawnosc, a policz sobie tez ze na wyprodukowanie
    > tego calego wegla ktory pojdzie do pieca, i jego przetransportowanie,
    > tez trzeba spozytkowac jakas energie.

    To pikuś w porównaniu z tym ile energii trzeba zużyć i jest zasyfienia
    środowiska przy produkcji paliwa jądrowego.

  • 53. Data: 2018-02-01 17:44:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >To pikuś w porównaniu z tym ile energii trzeba zużyć i jest
    >zasyfienia środowiska przy produkcji paliwa jądrowego.

    raczej znacznie mniej, bo by sie te elektrownie atomowe nie oplacaly.

    Poza tym to w Australii, tam mozna syfic :-)

    J.

  • 54. Data: 2018-02-01 17:44:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-01 o 12:30, elmer radi radisson pisze:

    > A to sie zgadza, co do elektrowni. Bardziej mi chodzilo po calosci
    > o opieranie calej gospodarki na weglu, bo to na samym koncu tez
    > oznacza status quo w postaci szufli ladowanych do domowych piecow,

    Cała Warszawa jest ogrzewana węglem spalanym w EC Żerań i EC Siekierki.
    Węgiel jest tam spalany bardzo czysto. Nie wciskaj ciemnoty, że
    opieranie gospodarki na węglu, to są piece węglowe w każdym domu. Nie
    jesteśmy w XIX wieku. Od dawna działa centralne ogrzewanie.

  • 55. Data: 2018-02-01 17:53:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Cała Warszawa jest ogrzewana węglem spalanym w EC Żerań i EC
    >Siekierki. Węgiel jest tam spalany bardzo czysto.

    A ten smog to skad :-P

    >Nie wciskaj ciemnoty, że opieranie gospodarki na węglu, to są piece
    >węglowe w każdym domu. Nie jesteśmy w XIX wieku. Od dawna działa
    >centralne ogrzewanie.

    Zobacz moc tych EC i moc Belchatowa.

    Owszem, w miastach elektrownie cieplne pasuja, bo jest co zrobic z tym
    cieplem.

    Pod Turoszowem szklarnie stawiaja, ale zdaje sie ze teraz nie o cieplo
    chodzi, tylko o tani prad.
    Szklarnie co kawalek stawiaja lampe 1000W, to im cieplo chyba juz
    niepotrzebne :-)

    J.

  • 56. Data: 2018-02-01 18:02:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 17:53, J.F. pisze:

    > A ten smog to skad :-P

    Z powarszawskich miejscowości. I uwierz, że bylibyśmy zadowoleni, gdyby
    oni tylko węglem palili:P

    A co to ma do rzeczy?

    Shrek

  • 57. Data: 2018-02-01 18:06:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-01 o 17:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > A ten smog to skad :-P

    Z diezeli.

  • 58. Data: 2018-02-01 18:22:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W elektrowniach filtry nie wylapuja stu procent zanieczyszczen ale sa bardzo blisko.
    Piece i kotly w domach nie maja zadnych filtrow.

  • 59. Data: 2018-02-01 18:24:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 17:13, elmer radi radisson pisze:

    > 1kg węgla wytworzy 8kWh
    > 1kg U235 wytworzy 24 miliony kWh

    Przestań uprawiać demagogię - już zgodziliśmy się, że uran występuje w
    postaci rudy i tzrba przewalić zapewne setki ton ziemi, żeby uzyskać 1
    kg uranu. Jednym słowem nisko cenisz dyskutanta...

    > Ile elektrowni w PL ma wlasna kopalnie odkrywkowa?

    Każda na węgiel brunatny. Czyli sporo.

    > W okolicy,
    > w ktorej jest kilka elektrowni zasilajacych ponad milionowe miasto,
    > napewno nie zauwazylem ani jednej, za to pelno wagonow na bocznicy ;)

    Zapewne dlatego, że rozglądasz się po... elektrociepłowniach. Wbrew
    nazwie - służą one głównie do produkcji ciepła. Prad da się dowieźć z
    Kozienic czy Bełchatowa, ciepełka nie.

    > Co Ty z tym "tylko CO2"? Elektrofiltry nie usuwaja 100% zanieczyszczen
    > zanieczyszczen i maja np. problem z PM2,5.

    Problem z pm2,5 to jest w niskiej emisji. Dopóki tego nie uporządkujemy
    inne źródla są praktycznie bez znaczenia.

    > Nie tylko.

    Tak wiem. Jednak jest to naprawdę mało. 97% to jest co2.

    > Ja tez napisalem. 8kWh ile to razy mniej od 24 milionow kWh?

    Przestań uprawiać demagogię.

    > A kto mowi ze musimy miec uran. Uran sie po prostu kupuje, po prostu
    > z importu. Wiesz, zupelnie jak teraz sporo wegla ;)

    I sądzisz, że ci do których kupujemy dopłacają do interesu?

    > O taaak ;)

    No niestety tak.

    Shrek

  • 60. Data: 2018-02-01 20:34:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-02-01 o 17:13, elmer radi radisson pisze:

    > 1kg węgla wytworzy 8kWh
    > 1kg U235 wytworzy 24 miliony kWh

    Żeby to cokolwiek mówiło, to wypadałoby jeszcze podać ile kWh energii
    potrzeba do wytworzenia 1kg węgla i 1 kg uranu?