  • 11. Data: 2017-08-16 11:39:40
    Temat: Re: Baltrade oszukuje? - Powerbank
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Aug 2017 18:15:08 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
> [...]
    000mah,p13134.html

    > Ejże. No właśnie z grubsza. Mniejszego. Mam powerbanka na 2 aku. Ma
    > on długość 97mm. Bo elektronika też się musi zmieścić. Czyli ten z
    > opisu zmieściłby ze 2 kawałki po 23mm trzeciego. Razem to daje 46mm
    > aku. Do 65 brak sporo.
    > Może nie są 18650 tylko jakieś wynalazki o długości 35mm zapakowane
    > w poprzek? Nie za bardzo mi się chce wierzyć. Przy rażąco niskiej
    > cenie uzyskano pojemność powyżej wartości "rynkowej"

    W srodku moze byc cokolwiek.
    Jedno duze ognniwo, kilka malych plaskich itd.
    Nie rozbierzesz, to sie nie dowiesz.
    Chyba, ze znajoma dentystka z rentgenem.

    Mozna tez zmierzyc pojemnosc.

    W kazdym badz razie wymiary nie zabraniaja takiej pojemnosci.

    J.

  • 12. Data: 2017-08-17 13:11:41
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 09:00:48 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Elo
    >
    > Zdawało mi się kiedyś że sprzedają dobry towar.
    > Jest sobie taki powerbank 10 000 mAh
    > www.hurt.com.pl/power-bank-extreme-style-epw10-10000
    mah,p13134.html
    > Wymiary 120 x 41 x 25.5
    > Cytat ze strony:
    > "parametry są realne, gwarantowane przez poważnego producenta."
    > Poważny producent to jakiś garaż pod Pekinem:-D Eextreme style to
    > poważny producent?
    >
    > Przełom w technologii czy po prostu oszustwo? Nawet jakby pokroić
    > 3-ci aku to nijak nie wychodzi mi z wymiarów by się tam zmieściło 10
> [...]

    Czytam tą dyskusję i nie za bardzo rozumiem co autor miał na myśli.
    W niektórych wpisach brakuje elementarnej wiedzy i znajomości tematu.

    1. Od kiedy w power bankach podaje się pojemność przy 5V - na wyjściu? Niektórzy ją
    podają równolegle, ale głównym parametrem jest zawsze pojemność zainstalowanych ogniw
    (najczęściej 3.7V) - tak też jest w tym wypadku zgodnie z opisem ze strony.
    Pojemność na wyjściu przy 5V będzie zawsze niższa, w każdym power banku - 26%
    mniejsza wartość będzie wynikać już z samej różnicy napięć, a do tego dochodzą zawsze
    jeszcze straty na przetwornicy step-up - w rezultacie z realnych 10000 mAh zostaje
    często do wykorzystania na wyjściu 5V nawet mniej jak 6500 mAh, nie ma w tym nic
    dziwnego ani niespotykanego.
    2. Nie wiem co autor chce kroić aby zmieścić w ten power bank odpowiednie
    akumulatory. Jest przecież wyraźnie napisane że ten power bank jest na ogniwach
    litowo-polimerowych - każdy lepszy Chińczyk przytnie dowolny placek w niemal dowolnym
    kształcie - przy tych wymiarach pojemność mogłaby być nawet powyżej 12000 mAh.

    Czy ktoś w ogóle moderuje te wpisy? Dla mnie całość do usunięcia.

  • 13. Data: 2017-08-17 15:23:56
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-17 o 13:11, s...@g...com pisze:
    > Czy ktoś w ogóle moderuje te wpisy?

    Piękne.
    Zapewne dziecko google nie mające pojęcia gdzie trafiło. :D

    Ale reszta wypowiedzi na szczęście merytorycznie ok.

    --
    AWa.

  • 14. Data: 2017-08-17 15:56:26
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Thu, 17 Aug 2017 15:23:56 +0200, Andrzej W. wrote:

    > Zapewne dziecko google nie mające pojęcia gdzie trafiło. :D

    "googlegroups". I wszystko jasne. :)

    Mateusz

  • 15. Data: 2017-08-17 16:38:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 13:11:42 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Czy ktoś w ogóle moderuje te wpisy? Dla mnie całość do usunięcia.

    Adminem na elektroda.pl jesteś?