  • 11. Data: 2019-03-12 15:32:14
    Temat: Re: Baterie do elektryków
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:73e5a684-6a20-4306-97b4-89fd41eb50f4@go
    oglegroups.com...
    >Teraz w plynie 100km daje sie zamknac w pojemniku trzy litrowym.

    No, raczej w 6 litrowym.
    Dyskusja zreszta bezprzedmiotowa, bo płyn sie skonczy, choc moze nie
    za naszego, staruszkow, zycia ...

    >W pakiecie ogrzewanie w zimie gratis bez zmniejszenia zasiegu.

    A w lecie globalne ocieplenie tez gratis :-(

    No i ten smrod z rury tez gratis ...

    J.

  • 12. Data: 2019-03-12 15:42:05
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Ludzie coraz bardziej sobie uświadamiają, że cena w pieniądzach nie
    > oddaje całokształtu kosztów - np. kosztów środowiskowych, pogorszenia
    > jakości życia.
    nie. dużo się o tym mówi, ale robi niewiele.
    > Pojazdy spalinowe to hałas i trujące powietrze w
    > miejscach gdzie są ludzie (głównie w miastach).
    nie. spalinowe mogą spalać wiele rodzajów paliwa. 30 lat temu udało się
    wyeliminować ołów bo nie było innego wyjścia. dzisiaj dało by się spalać
    efektywniej lpg, cng, olej jadalny, alkohole - ale ludzie chętniej
    zapłacą za "nowoczesne". więc głupim tłumokom poddaje się pod rozwagę
    jedną opcję. koniec.

    > Pojazdy elektryczne, to
    > znacznie niższy poziom hałasu i znacznie czyściejsze powietrze,
    > szczególnie w miejscach,
    nie. hałas jest niższy. zanieczyszczenia też w elektrowniach łatwiej
    wychwytywać. ale nikt absolutnie nikt nie uświadamia ludzi, ze z 1
    litra/kilograma paliw kopalnych spalonych w samochodzie "uzyskasz"
    więcej kilometrów niż z prądu z tego samego paliwa

    > Nawet jeżeli prąd jest
    > wytwarzany w Bełchatowie, to znacznie łatwiej panować nad stanem
    > elektrofiltrów w wielkiej elektrowni i kontrolować ich rzeczywistą
    > skuteczność, niż kontrolować miliony samochodów, w których połowa ma
    > niesprawne katalizatory, wycięte DPFy i zamontowane głośne wydechy.

    popatrz na mój drugi akapit. To co napisałeś jest prawdą, ale w
    ograniczonych warunkach. Inaczej mówiąc czym lepiej wbijać gwoździe
    śrubokrętem czy kluczem nastawnym? Nastawnym! ale jeszcze lepiej
    młotkiem! Gdzie w Twoim rozumowaniu jest mołotek? Czyli silnik spalinowy
    wyprodukowany tak aby spalał efektywnie lpg, alkohol, olej kujawski?

    ToMasz

  • 13. Data: 2019-03-12 15:51:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-12 o 15:28, J.F. pisze:

    > W kazdmym badz razie modny ped na ekologie jakos sie zatrzymal/skonczyl
    > w biopaliwach.
    > Spisek koncernow naftowych z producentami samochodow ?

    W praktyce okazało się, że biopaliwa są mniej ekologiczne, niż benzyna z
    ropy. Po pierwsze nadal jest to silnik spalinowy, który generuje tak
    samo trujące spaliny, jak benzynowy i taki sam uciążliwy hałas do
    otoczenia. Druga sprawa, żeby produkować biopaliwa w sensownych, czyli
    masowych ilościach okazało się, że są wycinane lasy, puszcze amazońskie
    itp. pod uprawę roślin do produkcji biopaliw. W efekcie przyspieszenie
    zmian klimatycznych. Zamieniano również pola uprawne, na których
    wcześniej uprawiane były rośliny na żywność na uprawy roślin na
    biopaliwa. Ceny żywności poszły do góry i zrobiło politycznie nieciekawie.
    https://ziemianarozdrozu.pl/encyklopedia/49/niszczen
    ie-lasow-tropikalnych
    Skończyło się lansowanie biopaliw, które było też w jakimś stopniu
    efektem lobbingu branży, która planowała zarobić na przetwarzaniu i w
    tym celu podbijała piłeczkę o rzekomej ekologiczności biopaliw.

  • 14. Data: 2019-03-12 16:03:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >benzyna z ropy. Po pierwsze nadal jest to silnik spalinowy, który
    >generuje tak samo trujące spaliny, jak benzynowy i taki sam uciążliwy

    W przypadku diesli poszlo chyba o to, ze te rzepakowe klajstruja DPF

    Ale etanol czy metanol ... wydaje mi sie spalac w miare czysto ...

> [...]
    >wcześniej uprawiane były rośliny na żywność na uprawy roślin na
    >biopaliwa. Ceny żywności poszły do góry i zrobiło politycznie

    Czyli na biopaliwa nas nie stac. Na razie.

    >Skończyło się lansowanie biopaliw, które było też w jakimś stopniu
    >efektem lobbingu branży, która planowała zarobić na przetwarzaniu i w
    >tym celu podbijała piłeczkę o rzekomej ekologiczności biopaliw.

    Czy jednak przemysl naftowy zalobbowal lepiej ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-03-12 16:05:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Mar 2019 12:59:49 +0100, Jacek Maciejewski

    > Kapelinder, nie błaźnij się.
    > Amortyzacja typowej węglówki to 20-50 lat.

    Zgoda.

    > Amotryzacja fotowoltaiki - 20-25 lat typowo.

    Typowo to 12-15 lat przy cenie 4500zł/kWp. i ogrzewaniu domu w G12. W g11
    szybciej. A wiadomo że panele na dachu to nie tylko dla EV, tylko do
    grzania głównie i na byt. EV to tylko dodatek który z tego skorzysta w
    nadwyżkach (letnich głównie).

    > Za kilka - kilkanaście lat rozpocznie sie zjawisko budowania domów bez
    > przyłącza elektrycznego w ogóle, jak tylko ceny banków energii spadną do
    > rozsądnej wartości i/oraz rozpowszechnią się samochody elektryczne które
    > również mogą służyć jako banki energii.

    Jak planujesz zgromadzić na zimę, bez przyłącza sieciowego, te 3-4MWh na
    grzanie domu i CWU? Kilkanaście lat to za mało aby dotrzeć do standardu
    domów pasywnych przeciętnych polskich domów o pow. 120-160m2.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2019-03-12 16:54:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zostalem cwierc wieku temu szczesliwym posiadaczem dwoch dwustu litrowych beczek
    skazonego etanolu 96%. Ktos mi dlug w naturze oddal. Mialem wtedy poldka z gaznikiem.
    Pojechalem do zaprzyjaznionego gaznikowca i pozmienial dysze na wieksze. Wtedy po
    1,80 litr mnie wyszedl i byla to normala hurtowa cena etanolu.rok na tym jezdzilem.
    Silnik elastyczny jak by z gumy modelarskiej byl zrobiony. Mocniejszy. Cichy tak ze
    na poczatku na pracujacym zdarzalo mi sie potraktowac go rozrusznikiem bo mialem
    wrazenie ze zgasl. Palil ze 20-25% wiecej niz benzyny. Jak sie spiryt skonczyl i
    zatankowalem benzyne to mialem wrazenie za zaraz mu kopyto wyjdzie taki byl glosny.
    Dzisiaj jak sa silniki z wtryskiem wystarczy sie pod gniazdo podlaczyc i ustawic
    wieksza dawke. Dlaczego nie mozna tankowac samego etanolu nie wiem. A jak nie wiadomo
    o co chodzi to znaczy ze jakies ludki robiace przy imporcie ropy przytulaja kase i im
    by sie nie oplacalo.

  • 17. Data: 2019-03-12 16:55:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z zajebistej strony masz informacje. Nizej w wiarygodnisci sa tylko plaskoziemcy.

  • 18. Data: 2019-03-12 17:15:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Mocniejszy. Cichy tak ze na poczatku na pracujacym zdarzalo mi sie
    >potraktowac go rozrusznikiem bo mialem wrazenie ze zgasl.

    Tak w ogole, to etanol ma cieplo spalania ze dwa razy mniejsze od
    benzyny.
    Cos tu nie tak ... poldek byl zle wyregulowany ... na benzynie ?

    Czy po prostu moc ucierpiala ... bo chyba poldek nie wykorzystal
    wiekszej liczby oktanowej ?

    A jak w zimie ? Ponoc na zimno gorzej zapala.

> [...]
    >dawke.
    >Dlaczego nie mozna tankowac samego etanolu nie wiem.

    Niby jest E85 i E100 ... ale nie u nas.

    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/tanie-
    paliwo-na-orlenie-wyjasniamy-kto-moze-tankowac-e85/r
    v0q2r1

    >A jak nie wiadomo o co chodzi to znaczy ze jakies ludki robiace przy
    >imporcie ropy przytulaja kase i im by sie nie oplacalo.

    Benzyna w Rotterdamie kosztuje jakies 700$/tone, jesli dobrze widze.
    0.52$/litr, 2zl/litr.
    Te twoje 3zl to z VAT czy bez ?

    A przeciez trzeba doliczyc te 20-100%, no i akcyze ...

    Co chyba wystarczajaca tlumaczy "zmowe" :-)

    J.

  • 19. Data: 2019-03-12 17:51:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Mar 2019 15:42:05 +0100, ToMasz napisał(a):

    > nie. dużo się o tym mówi, ale robi niewiele.
    Powiedzmy sporo ale wciąż zbyt mało. Jest szansa że zdążymy przed opcją
    Wenus ale tym z Bangladeszu zamoczą się nogi.

    > nie. spalinowe mogą spalać wiele rodzajów paliwa.
    Tak. Jak cokolwiek spalasz, powstają spaliny. Nawet jak spalasz wodór (w
    silniku) to dostaniesz oprócz wody gamę tlenków azotu. Jak spalasz
    cokolwiek innego, to dostajesz uczciwy dym.

> [...]
    > litra/kilograma paliw kopalnych spalonych w samochodzie "uzyskasz"
    > więcej kilometrów niż z prądu z tego samego paliwa
    Dlatego nikt nie zamierza docelowo spalać czegokolwiek w czymkolwiek.

    >Czyli silnik spalinowy
    >wyprodukowany tak aby spalał efektywnie lpg, alkohol, olej kujawski?
    Czegoś takiego nie ma i nie będzie z prostego powodu co się nazywa
    termodynamika.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2019-03-12 17:52:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Mar 2019 08:55:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Z zajebistej strony masz informacje. Nizej w wiarygodnisci sa tylko plaskoziemcy.

    Najpierw się pochwal skąd pochodzą twoje informacje.
    --
    Jacek
    I hate haters.