  • 11. Data: 2018-05-22 13:47:35
    Temat: Re: Biało-czerwona drużyna chce mnie wybzykać
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pe0si9$q61$...@n...news.atman.pl...
    Janusz wrote:
> [...]
    przechodzą przez cło.

    >Ale ma znaczenie, jak przechodzą. Urząd Celny i Agencja Celna to dwa
    >różne byty, a DHL ma we Wrocławiu swoją. Wg rozmowy z konsultantem to
    >agencja się wykazała rewolucyjną czujnością i przystopowała dostawę
    >na ostatnim jej etapie. Z lektury się wyłania dość ponury obraz
    >naganiania sobie klientów -- za reprezentowanie Cię przed UC liczą
    >sobie 2% wartości towaru, ale nie mniej niż 69zł. :-)
    >Tylko ja się nie łapałem nawet na VAT, to się nie mieli do czego
    >przyczepić i odblokowali dostawę. Ale widzę, że bardzo chcieli
    >coś znaleźć.

    Albo po ostatniej kontroli UC naliczyli im taka kare, ze teraz bardzo
    chca prawidlowo obsluzyc.

    A moze to nawet dla dobra klienta, jak jemu przyjdzie wezwanie "ta
    przesylka sprzed 5 lat, to czemu nie oclona ?"

    J.

  • 12. Data: 2018-05-22 16:16:26
    Od: Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com>

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > Może 10 minut roboty, ale nie 10 minut czasu rzeczywistego,
    > z przesyłką wczoraj nic się nie działo i nie widzę powodu,
    > by dziś się to miało zmienić. A ja akurat wylatuję z PL i sobie
    > będą mogli wysyłać kurierów/listy na adres docelowy, powodzenia.
    >
    > Popatrzyłem też na koszty różnych prowizji i upoważnień,
    > przekraczają wartość przesyłki. Chyba trzeba będzie odmówić
    > odebrania i zamówić płytki ponownie.

    Ciekawe czy chińczyk nie zapłaci za przesyłkę zwrotną?
    Dzięki DHLowi właśnie dowiedziałem się jaki jest koszt
    ponownego nadania:( Dziady nawet nie raczyli do drzwi zapukać
    i moja przesyłka wróciła do sprzedawcy.

    Może da się to to jakoś przekierować do sąsiada? Koszt podwójnej przesyłki
    będzie 2x większy niż te płytki.

  • 13. Data: 2018-05-22 19:57:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Dlaczego mieszasz do tego bialo czerwona druzyne.

    i dobrze, banda ****** przysłała mojej babci zaległość do zapłaty za
    abonament kiedy jej od dawna przysługuje ustawowo darmowy. Mają
    wszystkie dane, rok urodzenia też. Jest to maksymalnie pazerna
    instytucja gotowa zrobić wszystko dla kasy. Człowieczeństwo? a co to
    znaczy? prawo i jakakolwiek sprawiedliwość? jaja sobie robicie?

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2018-05-22 20:57:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 19:57, Irokez pisze:

> [...]
    > instytucja gotowa zrobić wszystko dla kasy. Człowieczeństwo? a co to
    > znaczy? prawo i jakakolwiek sprawiedliwość? jaja sobie robicie?

    Nie jest to bezpośrednio związane ale takie skojarzenie.
    Mniej więcej w 1980 roku usłyszałem od kogoś takie zdanie: "Nie ma
    takiego przestępstwa, którego rząd by nie popełnił aby ratować budżet."
    Zapamiętałem, choć wtedy go nie rozumiałem (od 10 roku życia całym moim
    światem była elektronika i raczej nie rozumiałem otaczającej mnie
    rzeczywistości).

    Dla mnie temat ścigania ludzi, za to, że przestali płacić abonament gdy
    osiągnęli odpowiedni wiek jest podobny do ofiar ulgi meldunkowej:
    https://finanse.wp.pl/ulga-meldunkowa-fiskus-chce-od
    -emeryta-200-tys-zl-6249495618480257a
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/o
    fiary-ulgi-meldunkowej-teresa-czerwinska,123,0,24052
    43.html

    A to już mi jeszcze bardziej podchodzi pod tamto zdanie.
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/z
    us-fiskus-skladki-umowy-praca,86,0,2406230.html

    Kiedyś czytałem, że ktoś próbował jakiemuś niemieckiemu przedsiębiorcy
    wytłumaczyć jak to jest, że opłaty na ZUS i podatki mogą być wyższe od
    dochodu i podobno Niemcowi nie potrafiło się zmieścić w głowie.

    Niedawno w EKG (Ekonomia, Kapitał, Gospodarka) usłyszałem coś, że jak
    wprowadzą dodatkowe podatki to przedsiębiorcy poprzenoszą się za
    granicę, ale ktoś inny w studiu powiedział, że nie tak łatwo bo od lipca
    zaczynają obowiązywać jakieś przepisy, które mają właśnie temu zapobiec.

    W takim kraju żyjemy.
    P.G.

  • 15. Data: 2018-05-22 21:25:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Inco ci przedsiebiorcy beda za cudowna granica robili? Moze zmywak, szparagi,
    winogrona beda dla nich w sam raz. Za granica sa juz aborygeni przedsiebiorcy.
    Najwiecej durne ryje dra ci co juz tutaj czegos sie dorobili. Kto od nich
    nieruchomosci kupi za wiecej niz 1/3 wartosci? Za granice to golodupcy pojechali. I
    tu u tam mieli malo do stracenia.

  • 16. Data: 2018-05-22 21:47:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Inco ci przedsiebiorcy beda za cudowna granica robili?

    Wytrzeźwiej, prześpij się albo zrób sobie spacer i wróć, bo nie wierzę,
    żeś taki głupi i nie rozumiesz że chodzi tylko i wyłacznie o miejsce
    rejestracji firmy i odprowadzania podatków.
    Tak samo jak zakup drogiego auta:
    http://moto.pl/MotoPL/7,88389,21914653,jak-polski-fi
    skus-zwieksza-dziure-w-budzecie-czyli-po-co-bogacze.
    html
    Myślisz że tymi autami na czeskich tablicach to Czesi u nas jeżdżą?

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2018-05-22 22:59:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Z tym "bezboleśnie" w kontekście DHL nie jest tak różowo, pogooglaj.
    Może, ja nie mam problemów.

> [...]
    > naganiania sobie klientów -- za reprezentowanie Cię przed UC liczą sobie
    > 2% wartości towaru, ale nie mniej niż 69zł. :-)
    No cóż widocznie macie jakiegoś lokalnie niepełnosprawnego inaczej.

    > Tylko ja się nie łapałem nawet na VAT, to się nie mieli do czego
    > przyczepić i odblokowali dostawę. Ale widzę, że bardzo chcieli
    > coś znaleźć.
    I to najważniejsze że wszystko poszło sprawnie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2018-05-22 23:07:21
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:pe1p6f$o1o$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
> [...]
    -emeryta-200-tys-zl-6249495618480257a
    > https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/o
    fiary-ulgi-meldunkowej-teresa-czerwinska,123,0,24052

    Nie trzeba by tego oprzeć o instytucję, która chce nam przyłoić "za łamanie
    praworządności"?

    > wprowadzą dodatkowe podatki to przedsiębiorcy poprzenoszą się za granicę,
    > ale ktoś inny w studiu powiedział, że nie tak łatwo bo od lipca zaczynają
    > obowiązywać jakieś przepisy, które mają właśnie temu zapobiec.

    No to się poprzenoszą tak bardzo, że zupełnie oleją ten haczyk i Państwo
    Polskie nic nie będzie mogło z tym w żaden sposób zrobić.

    > W takim kraju żyjemy.

    Gdzie z domysłu, każdy obywatel to złodziej i pijak, bo każdy pijak to
    złodziej, jakoś tak... Do Bydgoszczy będę jeździł... Choć nie, prędzej do
    Londka chyba, obywatelstwo polskie out, zostanie tylko brytyjskie... A potem
    będzie płacz, że nasi spylają i kasa jedzie za nimi...

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 19. Data: 2018-05-22 23:14:43
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    html
    > Myślisz że tymi autami na czeskich tablicach to Czesi u nas jeżdżą?

    No, to ja już rozumiem, czemu kumpel ze szkoły podstawowej, który nigdzie
    nie wyjechał, od paru lat jeździ na czeskich blachach...
    Ma firmę właśnie... I sporego SUV-a...

    Ale skoro w urzędzie skarbowym patrzą się na ciebie, jak na zło
    konieczne...? Już inne urzędy, nawet ZUS, stają się przychylniejsze.

  • 20. Data: 2018-05-22 23:21:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I wlasnie to chca zmienic. I to troche wyzej niz nasz sejm. W chujni maja z tym taki
    sam problem jak my. Z tym ze oni maja duzy problem a my mniejszy. Po zmianie siedziba
    bedzie mogla byc na Ksiezycu a podatki beda placone tam gdzie robotnicy pracuja.