    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bialorus
    Date: Mon, 25 Jul 2016 08:17:29 +0200

    W dniu 2016-07-25 o 06:32, Wiesiaczek pisze:

    > Na Białorusi jest normalnie.
    > Nie ma mowy o wymuszaniu łapówek i tym podobnych sprawach.

    Ok byłem tam ostatnio z 6lat temu ale łapówki to była tak normalna rzecz
    jak spanie i sikanie. Celnik - daj 5jewra, policjant zamiast mandatu -
    20jewro. Może ostatnio coś się zmieniło ale wtedy łapówy szły jak woda
    zawsze i wszędzie.

    > Milicja zasadniczo funkcjonuje w miastach i tylko w ramach naruszenia
    > przepisów. Poza miastem nie spotkałem żadnych patroli (byłem tam
    > kilkanaście tygodni na początku tego roku).

    Często stali z suszarami na jakichś 70 i sępili po 20 euro.

    > Drogi są dobre, często lepsze od naszych.

    To potwierdzam drogi mają nieraz daleko lepsze od naszych i się są
    poobsadzane drzewami, masz płaską przestrzeń jak okiem sięgnąć.

    > Sieć gastronomiczna rzadsza
    > niż u nas ale istnieje. Co do jakości to kwestia gustu - potrawy mocno
    > się różnią od naszych fastfudów ale raczej nikt się tam nie otruje.

    Przy trasach owszem ale wystarczy zjechać do miasta i jest pełno
    najróżniejszych knajp. Jedzenie różne, najlepiej iść tam gdzie jest
    największa kolejka :)

    > System Beltoll działa sprawnie, koszt umiarkowany.
    > Z CB nie ma problemów, można korzystać pamiętając o zmianie kanałów na
    > lokalne.

    Za antenę na dachu na przejściu granicznym zawsze było daj 5 bo nie
    pojedziesz.

    > Poza tym zarówno milicja jak i służby graniczne odnoszą się do Polaków
    > (innych pewnie też) przychylnie i często celnicy pomagali w wypełnianiu
    > nieco złożonych (cyrylica) deklaracji celnych.

    Hmm kiedy byłeś? Chyba im się kadra wymieniła :)

    > Jechać warto choćby po to, żeby zweryfikować opinie serwowane przez
    > naszą propagandę.

    A to zdecydowanie.

    Lewis