    From: Wiesiaczek <W...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bialorus
    Date: Mon, 25 Jul 2016 06:32:21 +0200

    W dniu 24.07.2016 o 15:57, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,
    >
    > Naszlo nas, zeby zobaczyc ten kraj. Czytam o roznych wizowych
    > wymaganiach, ichnim Viatollu itp. A jak jest z CB, kamera samaochodowa
    > itp. Wyprowadzaja z samochodu i rozstrzeliwuja, czy dadza zyc?;-)
    > Jak dziala ichnia Policja, wymuszaja lapowy, czy normalnie,
    > cywilizowanie tam jest? Zarcie przy drodze, jakies restauracje - da sie
    > tam jesc bez obawy o zdrowie?
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Na Białorusi jest normalnie.
    Nie ma mowy o wymuszaniu łapówek i tym podobnych sprawach.
    Milicja zasadniczo funkcjonuje w miastach i tylko w ramach naruszenia
    przepisów. Poza miastem nie spotkałem żadnych patroli (byłem tam
    kilkanaście tygodni na początku tego roku). Za to fotoradary działają
    dosyć skutecznie. Sam miałem kilka fotek ale nie zapłaciłem,
    przekroczenia nie były duże albo mieli trudności w dostarczeniu mandatu :)
    Drogi są dobre, często lepsze od naszych. Sieć gastronomiczna rzadsza
    niż u nas ale istnieje. Co do jakości to kwestia gustu - potrawy mocno
    się różnią od naszych fastfudów ale raczej nikt się tam nie otruje.
    System Beltoll działa sprawnie, koszt umiarkowany.
    Z CB nie ma problemów, można korzystać pamiętając o zmianie kanałów na
    lokalne.
    Poza tym zarówno milicja jak i służby graniczne odnoszą się do Polaków
    (innych pewnie też) przychylnie i często celnicy pomagali w wypełnianiu
    nieco złożonych (cyrylica) deklaracji celnych.

    Jechać warto choćby po to, żeby zweryfikować opinie serwowane przez
    naszą propagandę.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: