  • 11. Data: 2018-12-11 19:59:53
    Temat: Re: Biały sygnalizator nad buspasem a osobówka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik elmer radi radisson
    r...@s...spam.wireland.org ...

    > Skoro naruszyl przepisy to czego nie zrobi, i tak z tego punktu
    > widzenia bedzie dalej zle. Pozostaje juz tylko logika i zdrowy
    > rozsadek, jesli nie chce blokowac stojacego z tylu autobusu, to
    > wydaje sie ze po prostu upewniwszy sie ze nikogo nie ma na pasach,
    > powinien przejechac i udroznic przejazd komunikacji miejskiej.

    Tez mi sie tak wydaje.
    Na pasach raczej nikogo nie moze byc bo skoro autobus ma "zielone" to
    raczej piesi maja czerwone.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 12. Data: 2018-12-11 21:17:49
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    yabba <g...@g...com> wrote:

    > Dla niego świeci się przecież czerwone i nie wolno mu wjechać za
    > sygnalizator.

    Tylko skąd to wiadomo, skoro czerwone świeci się tylko nad konkretnymi
    pasami (wszystkimi oprócz niego)? Chyba że jest jeszcze sygnalizator
    "ogólny" z boku, nie zwróciłem uwagi.

    > Jest tam stosowna tabliczka: BUS prosto, reszta w prawo.
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2093216,21.0076677,3a
    ,24.8y,27.53h,88.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPVkYgB36qxk
    pGcczT9tz-g!2e0!7i16384!8i8192?expflags=__data_rollo
    ut__Tactile.IsDogfoodRollout__launched__%3Afalse%2C_
    _data_rollout__Tactile.IsFishfoodRollout__launched__
    %3Afalse%2C__data_rollout__Tactile.IsDogfoodRollout_
    _launched__%3Afalse%2C__data_rollout__Tactile.IsFish
    foodRollout__launched__%3Afalse

    Tak, dokładnie o to miejsce mi chodzi. Faktycznie, nie skojarzyłem tej
    tabliczki.

    Patrząc z drugiej strony wg mnie widać, że stawiającemu znaki przyświecał
    raczej cel "możesz wjechać na ten pas tylko jeśli chcesz skręcić w prawo,
    inaczej tylko autobusy mogą nim jechać" i nie przewidział, że buspas
    będzie tylko czasowy.

    https://www.google.pl/maps/@52.2107878,21.0072024,3a
    ,75y,165.12h,85.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1srmQHrK87z7lH
    P5d1ZpnBAw!2e0!7i16384!8i8192?expflags=__data_rollou

  • 13. Data: 2018-12-11 21:19:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    g> wrote:

> [...]
    > upewniwszy sie ze nikogo nie ma na pasach, powinien przejechac i
    > udroznic przejazd komunikacji miejskiej.

    Pytanie co się bardziej opłaca jeśli założymy, że np. stoi obok radiowóz
    lub ktoś z kamerką :) Za przejazd na czerwonym zdaje się całkiem ładny
    mandat jest.

    > A co mowi takie oznakowanie buspasa?
    > https://gazetapolnocna.pl/wp-content/uploads/2018/07
    /BUSPAS.jpg
    > raczej ze jazda prosto dotyczy autobusu, prawda?

    Takiego w Warszawie nie oznakowałem ale faktycznie ktoś obok wrzucił fotkę
    z tabliczką.

  • 14. Data: 2018-12-11 21:28:19
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Tez mi sie tak wydaje.
    > Na pasach raczej nikogo nie moze byc bo skoro autobus ma "zielone" to
    > raczej piesi maja czerwone.

    To zdaje się takie warunkowe zielone jest.

    https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2002-170-1393,1698658
    1.html

    Paragraf 102, punkt 3:

    #v+
    Sygnał w kształcie kreski pionowej nie zezwala na wjazd za sygnalizator,
    jeżeli:
    1) ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom,
    2) ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie
    skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału
    zezwalającego na wjazd za sygnalizator.
    #v-

    Z drugiej strony -- tam jest mowa o opusczeniu jezdni (co zdaje się ma
    umocowanie w przepisach ogólnych i nie dotyczy tylko autobusów, ale
    konkretnego artykułu nie podam) a nie o wejściu na swoje zielone, czyli
    zgodnie z tym artykułem autobus może przejechać przez "zebrę" nawet jeśli
    piesi mają zielone...

  • 15. Data: 2018-12-11 21:54:34
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 11-12-2018 o 21:28, Queequeg pisze:

> [...]
    > konkretnego artykułu nie podam) a nie o wejściu na swoje zielone, czyli
    > zgodnie z tym artykułem autobus może przejechać przez "zebrę" nawet jeśli

    Analogiczne zastrzeżenia są przy zwykłym "zielonym".

    yabba

  • 16. Data: 2018-12-11 21:55:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    WS <L...@c...pl> wrote:

    > wg googla nie
    > https://www.google.pl/maps/@52.2027137,21.0344189,3a
    ,75y,180h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1siQb_xBo6lky8iVvsC0
    xtkA!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl

    Znak 7-9 jest:

    https://www.google.pl/maps/@52.2050781,21.0323262,3a
    ,31.5y,194.84h,88.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLmuztkcpj7
    qmBEQxj_QkdQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl

    Sygnalizator dla autobusów jest (choć jest też normalny, dla samochodów):

    https://www.google.pl/maps/@52.2042265,21.0330926,3a
    ,36.4y,162.03h,88.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1szyF_eVrRcT5
    x49n5HrZukA!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl

    Ciekawszą sytuację mamy na Kasprzaka. Google pokazuje tu bus + taxi +
    mton, ale jestem prawie pewien, że ostatnio widziałem tam też znak
    motocykla. Jest buspas i wydawałoby się, że po jednym sygnalizatorze dla
    każdego pasa -- czy może ten po prawej jest ogólny, także dla buspasu,
    jeśli porusza się nim nie-autobus?

    https://www.google.com/maps/@52.2275944,20.9534636,3
    a,15.3y,88.07h,88.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCQb04Fp8iT
    M6816ugTfOVQ!2e0!7i16384!8i8192

    Jeszcze Jerozolimskie -- normalny sygnalizator dla samochodów, ale
    buspas stały:

    https://www.google.pl/maps/@52.2258738,20.9926579,3a
    ,52y,287.01h,90.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1saVwj20X5I0aP
    V_1QlZ6n_g!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    https://www.google.pl/maps/@52.2265703,20.9959327,3a
    ,15y,263.09h,90.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1swIGyNH6UzLki
    vRwx_2xVrw!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl

  • 17. Data: 2018-12-11 22:20:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, December 11, 2018 at 9:55:40 PM UTC+1, Queequeg wrote:

> [...]
    > jeśli porusza się nim nie-autobus?
    >
    > https://www.google.com/maps/@52.2275944,20.9534636,3
    a,15.3y,88.07h,88.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCQb04Fp8iT

    Wg mnie jesli ten busowy nie dotyczy innych, to obowiazuje ich ten prawy...
    BTW czy te swiatla nie zapalaja sie "jednoczesnie" i problem jest mocno akademicki?
    Jakos nie widze powodu, zeby bus mial inny cykl swiatel niz reszta na tym
    skrzyzowaniu.

  • 18. Data: 2018-12-11 22:37:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-11 o 22:20, WS pisze:

> [...]
    > BTW czy te swiatla nie zapalaja sie "jednoczesnie" i problem jest mocno akademicki?

    Jakby był taki sam cykl, to po co robić specjalne światło.

    > zeby bus mial inny cykl swiatel niz reszta na tym skrzyzowaniu.

    Powód taki, aby autobus mógł wjechać przed samochodami (na przykład na
    lewy pas).

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2018-12-12 02:11:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-11, Queequeg <q...@t...no1> wrote:
    > Czy wolno nam w takiej sytuacji jechać? Czy zależy to od tego, czy
    > jesteśmy w sytuacji "a", "b" lub "c"? Jeśli nie, a za nami jedzie np.
    > autobus lub taksówka, to czy nie blokujemy jej przejazdu (zakładając
    > sytuację "b" lub "c", czyli "legalny" pobyt na buspasie)?

    Jeśli ten sygnalizator jest wyłącznie dla busów to wydaje się, że dla
    niebusów jest przezroczysty. Podobnie jest przeciez z tramwajami, dla
    których taka sygnalizacja tez istnieje i obowiązują tylko tramwaje.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2018-12-12 08:44:41
    Od: ks <k...@g...com>

    > Jakby był taki sam cykl, to po co robić specjalne światło.

    Co prawda nie buspas, ale w Krakowie jest jedno miejsce które znam (estakada na
    Nowohuckiej) gdzie światła dla tramwajów zapalają się wcześniej niż dla
    samochodów w tym samym kierunku, chociaż nie ma to żadnego sensownego
    uzasadnienia (z boków wszystko ma już czerwone). Po sąsiedzku na Klimeckiego
    tramwaj 'wykrada' cykle do skrętu w lewo, pomimo tego, że za ma z samochodami
    długie światło dla siebie na prosto (czyli jeśli tramwaju nie ma, to masz
    lewoskręt w każdym cyklu świateł, a jak tramwaj akurat się pojawi w okolicy, to
    może tego lewoskrętu w cyklu nie być wcale).
    Pytasz po co? Po prostu kiedyś ktoś lata temu wymyślił ideę, że mpkiem dojedzie
    się szybciej niż samochodem, i z racji tego, że mpk nie dało się przyspieszyć,
    to nacisk położono na zwolnienie ruchu samochodów :)
    pozdrawiam Krzysiek