  • 11. Data: 2018-05-22 15:35:43
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze gniazdko w garazu nie musi sluzyc do szybkiego ladowania, zwlaszcza ze
    w Polsce rezerwy jest ponoc w godzinach II taryfy 1kW na gospodarstwo domowe. I na
    krotki wyjazd wykraczajacy poza dojazdy do pracy trzy dni bedziesz prac zbieral.

  • 12. Data: 2018-05-22 16:04:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Oczywiscie ze gniazdko w garazu nie musi sluzyc do szybkiego
    >ladowania,
    >zwlaszcza ze w Polsce rezerwy jest ponoc w godzinach II taryfy 1kW na
    >gospodarstwo domowe.

    Jakos tak, ale

    >I na krotki wyjazd wykraczajacy poza dojazdy do pracy trzy dni
    >bedziesz prac zbieral.

    a) zanim kazdy nie bedzie mial elektryka, to bedzie wiecej,
    b) codziennie daleko jezdzisz ? To sasiad nie jezdzi, wezmiesz sobie
    20kWh, a jemu wystarczy 500W, bo tylko uzupelnia zapas.

    J.

  • 13. Data: 2018-05-22 17:02:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 15:29, RadoslawF pisze:

    > Czasów kiedy w co drugim będzie elektryk nie dożyje.
    > Takich gdzie elektryk będzie w każdym raczej nikt z aktualnie
    > czytających nie dożyje.

    Czyli studium wykonalności zasilania samochodów elektywcznych mówi "jest
    to całkiem realne, pod warunkiem, że ludzie nie zaczną naprawdę próbować" ;)

    Shrek

  • 14. Data: 2018-05-22 17:11:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-22 o 17:02, Shrek pisze:

    > Czyli studium wykonalności zasilania samochodów elektywcznych mówi "jest
    > to całkiem realne, pod warunkiem, że ludzie nie zaczną naprawdę
    > próbować" ;)

    Jest to możliwe licząc średnie zużycie jak dla autka miejskiego.
    Ale można oczywiście założyć że każdy kupi teslę, przez dniówkę
    przejeździ pięćset kilometrów i będzie chciał to szybko naładować
    równolegle z innymi posiadaczami garaży i tesli.
    Założenie nie tylko nierealne co wręcz bzdurne, ale dla tych co muszą
    mieć rację że się nie da obowiązkowe.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-05-22 17:17:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 16:04, J.F. pisze:

    > Jakos tak, ale

    Gdzieś tak jest koło 6-8 GW różnicy między szczytem a dołkiem, więc
    brzmi realnie.

    > a) zanim kazdy nie bedzie mial elektryka, to bedzie wiecej,

    Albo mniej. Na razie z roku na rok jest gorzej z mocą.

    > b) codziennie daleko jezdzisz ? To sasiad nie jezdzi, wezmiesz sobie
    > 20kWh, a jemu wystarczy 500W, bo tylko uzupelnia zapas.

    Na szybko średni przbieg to jakieś 15kkm rocznie co daje 40km dziennie
    świątek piątek. 40 km to jakieś 8kWh. Więc nawet się zgadza z twoimi
    wyliczniami.

    Powiedzmy 2 miliony samochodów razy 8kWh/8h na całą noc daje 2 gigawaty,
    więc niby w samych elektrowniach powinno styknąć (choć pozostaje probem,
    ze ładowarka chce tyle mocy ile potrzebne, a nie żeby sobie przez całą
    noc ładować akurat 8kWh). Chyba że gdzieś się kropnąłem.

    Shrek

  • 16. Data: 2018-05-22 17:21:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 17:11, RadoslawF pisze:

> [...]
    > równolegle z innymi posiadaczami garaży i tesli.
    > Założenie nie tylko nierealne co wręcz bzdurne, ale dla tych co muszą

    Oczywiście, nikt tego nie zakłada. Natomiast na drugim biegunie stoi
    twoje stanowisko, że problemu z zasilaniem elektryków nie ma, bo nie ma
    elektryków. Rozmawiamy o tym że bariera zasilania jest przeszkoodą w
    upowszechnieniu sie tej technoligii, a ty mówisz, że przecież nie jest
    powszechna, więc na chuj drażyć temat:P

    Shrek

  • 17. Data: 2018-05-22 17:26:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >w upowszechnieniu sie tej technoligii, a ty mówisz, że przecież nie
    >jest powszechna, więc na chuj drażyć temat:P

    Przeciez to juz kiedys liczylismy - powinno starczyc.

    Przynajmniej dopoki rzad nie wpadnie na swietny pomysl, ze ogrzewanie
    elektryczne jest czyste.

    J.

  • 18. Data: 2018-05-22 17:32:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Czyli studium wykonalności zasilania samochodów elektywcznych mówi
    >"jest to całkiem realne, pod warunkiem, że ludzie nie zaczną naprawdę
    >próbować" ;)

    Oj tam - ile sie obok doliczyles - 2GW przy 2 mln pojazdow.
    To poczekajmy az bedzie ich choc milion.

    Fakt, ze trzeba bedzie pomyslec.
    Moze jakas inteligentna ladowarka, ktorej ustawisz "wyjazd o 7 rano" i
    ona sobie pociagnie tyle mocy, zeby na 5:55 byl naladowany (bo koniec
    II taryfy).
    Moze bardziej inteligentna, sprawdzi cene pradu na gieldzie nocnej,
    wstrzyma sie z ladowaniem o godzine.

    Moze siec z funkcja "uprzejmie prosimy odbiorniki o zmniejszenie
    mocy" - bo to nie tylko samochody, ale tez klimatyzacja domowa.

    J.

  • 19. Data: 2018-05-22 18:08:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Gniazdko w garażu nie musi służyć do szybkiego ładowania.
    > Jak tam wstawiam auto to postoi minimum 12 godzin, na naładowanie
    > tego co wyjeździłem w ciągu dnia na pewno wystarczy.

    Dopóki będziesz jedynym ładującym.
    Jak będzie Was więcej, to korki powiedzą papa i nikt nie podładuje.

  • 20. Data: 2018-05-22 19:06:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 17:26, J.F. pisze:

    > Przeciez to juz kiedys liczylismy - powinno starczyc.

    Aż tak proste to to nie jest. Z różnch względów. Jak choćby z tego, że
    ciężko wymagać, żeby samochody ładowały się powoli, bo będą potrzebne
    dopiero za 8 godzin.

    > Przynajmniej dopoki rzad nie wpadnie na swietny pomysl, ze ogrzewanie
    > elektryczne jest czyste.

    Na razie w audytach energetycznych jest trzy razy mniej ekologiczne od
    węgla;)

    Shrek