  • 91. Data: 2018-05-27 10:44:58
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-26 o 19:14, Marek S pisze:

    > Chyba na YT (Zachar?) jest film o tym jak się podróżuje elektrykiem po
    > Polsce. Dużo ludzi się poznaje przy ładowaniu bo np. trzeba zajechać do
    > pobliskiego gospodarstwa by móc dalej jechać :-D
    >
    > U nas niestety elektryki są póki co reklamą przyszłości jedynie.

    A gdzie jest inaczej ? Oglądałeś http://youtu.be/hrzvrcJxe9U ? Gość
    sobie postawił cel przejechać 500mil Twizy. No i przejechał. Ale to nie
    jest normalna jazda jakiej oczekujemy. Nie chodzi o to, że tego
    oczekujemy po samochodzie. Może pociągiem elektrycznym wolelibyśmy.
    Zmiany jakie w transporcie zajdą i już zachodzą nie ograniczają się do
    elektryczności. Możesz sobie pożyczyć samochód na minuty np. Tylko to
    długi proces jest. Samochody elektryczne można używać tu i teraz jako
    miejskie. Jak się ma garaż i niezbyt długą trasę do pracy.

  • 92. Data: 2018-05-27 11:54:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 May 2018 18:53:25 +0200, Marek S

    > Opony (67dB) CAŁKOWICIE zagłuszają silnik w moim dieslu. Podczas
    > jednostajnej jazdy powiedzmy 30+ tylko ich szum słychać. To
    > najgłośniejszy element konstrukcji.

    W takim razie musisz być głuchy, bo ja ewidentnie słyszę różnicę pomiędzy
    jazdą pod napędem a jazdą na biegu jałowym. Wyłączać silnika w czasie jazdy
    nie próbowałem. I nadal

    > Sąsiad ma rocznego BMW 760 (chyba) - też diesla.

    Ale człowieku, piszesz o autach segmentu E+! To są limuzyny, gdzie nacisk
    na wyciszenie komory silnika oraz napędu jest priorytetem, nie wspomnę o
    tym, że to są ogromne silniki które mają inną kulturę pracy, podobnie jak w
    Audi A6/8. Cenę również mają znacznie wyższą niż porównywany doń Leaf.

    Jak dalej będziesz porównywać nieporównywalne, to do sensownych wniosków
    nie dojdziemy. Ja porównuję Mazdę 6, która plasując się w segmnecie D,
    kosztując tyle samo (albo i więcej) co taczka I-MiEV, jest GŁOŚNIEJSZA
    nawet na biegu spoczynkowym, o przyśpieszaniach/hamowaniach silnikiem nie
    wspomnę.

    I EOT z mojej strony.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2018-05-27 16:10:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-27 o 11:54, Myjk pisze:
    > Sat, 26 May 2018 18:53:25 +0200, Marek S

    > W takim razie musisz być głuchy,

    Ok, jestem zatem selektywnie głuchy. Słyszę opony a silnika nie. To
    wyjaśnia temat.

> [...]
    > Audi A6/8. Cenę również mają znacznie wyższą niż porównywany doń Leaf.

    Po raz trzeci napiszę, że jasno stwierdziłeś iż diesle (nie precyzując
    segmentu i czegokolwiek innego) są głośniejsze od elektryków i kropka,
    co jest wierutną nieprawdą. Zależy jakiego elektryka do jakiego diesla
    porównujemy. Mnóstwo razy podkreślałem, że nie można tak generalizować a
    Ty mimo wszystko swoje ciągniesz nadal. Gdy zorientowałeś się iż brednie
    gadasz, to nagle urodził Ci się warunek brzegowy w postaci segmentu
    auta, co sam forsowałem. I teraz nagle przejmujesz moją narrację jako
    swoją własną. Super dialog!

    Przyłączam się do EOT.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 94. Data: 2018-05-27 16:27:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2018 o 16:10, Marek S pisze:

    > Przyłączam się do EOT.

    Przejrzałem pobieżnie i wychodzi że jeżdziłeś i tym i tym, ale Myjk
    lepiej wie co powinno ci się bardziej podobać, czy coś pomyliłem?

    Shrek

  • 95. Data: 2018-05-27 23:49:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-27 o 16:27, Shrek pisze:

    > Przejrzałem pobieżnie i wychodzi że jeżdziłeś i tym i tym, ale Myjk
    > lepiej wie co powinno ci się bardziej podobać, czy coś pomyliłem?

    Na to wygląda :-)

    Chodziło jeszcze o jedna rzecz w całej tej dyskusji. Zwróciłem mu uwagę
    na to, że nie można uogólniać i twierdzić, że każdy elektryk będzie
    cichszy od każdego diesla bo z mojego doświadczenia jeżdżenia Leafem i
    obecnym dieslem sprawa wygląda tak, że to diesel jest cichszy. Myjk się
    zacietrzewił bezsensownie zamiast powiedzieć "racja" i byłoby po temacie.

    Tak na marginesie miałbym ochotę pojeździć Teslą, jakimś wyższym
    modelem. Ciekaw jestem wrażeń. Pewnie sprzedałbym butelki po imprezie by
    móc ją kupić :-D Z zazdrością patrzę jak po buspasach od czasu do czasu
    jakaś przemyka :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 96. Data: 2018-05-28 06:39:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2018 o 23:49, Marek S pisze:

> [...]
    > modelem. Ciekaw jestem wrażeń. Pewnie sprzedałbym butelki po imprezie by
    > móc ją kupić :-D Z zazdrością patrzę jak po buspasach od czasu do czasu

    A gdzie im wolno po buspasach? W DC chyba nie. Za to ostatnio na
    niektórych (a w praktyce na wszystkich) wolno motocyklistom. Może kup
    litra - osiągi porównywalne, zasięg lepszy. Żartowałem nie zaczynaj od
    litrowego superbajka;)

    Shrek

  • 97. Data: 2018-05-28 08:18:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 May 2018 16:10:31 +0200, Marek S

> [...]
    > gadasz, to nagle urodził Ci się warunek brzegowy w postaci segmentu
    > auta, co sam forsowałem. I teraz nagle przejmujesz moją narrację jako

    Przepraszam, założyłem, jak widać błędnie, że dyskutuję z osobą na tyle
    inteligentną, że nie będzie porównywać dwóch skrajnie różnych samochodów
    żeby udowodnić swoją teorię. Stąd nie precyzowałem dokładnie, bo oczywistym
    jest, że jak się bierze Leafa z segmentu C w cenie 140 tys. zł, to się
    porównuje albo segment albo cenę, a najlepiej to te dwa jakoś razem
    zestawić. Dlatego, po raz kolejny powtarzam, zestawiłem sobie to czym
    jeżdżę, Mazdę 6 z segmentu D w cenie 140 tys. z i-MiEVem za 120 z segmentu
    A, a Ty wziąłeś sobie Leafa z segmentu C za 140 i zestawiłeś z Mercedesem z
    segmentu E za 200+. Istotnie, super dialog! Dlatego weź diesla z segmentu
    D, a najlepiej z C (bo ceny elektryków w końcu spadną, a segmenty raczej
    pozostaną) i napisz o swoich wrażeniach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 98. Data: 2018-05-28 09:04:17
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 01:18:50 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > D, a najlepiej z C (bo ceny elektryków w końcu spadną, a segmenty raczej
    > pozostaną) i napisz o swoich wrażeniach.

    Foka 10 letnia moze byc?
    Przy 90km/h glosniejsze sa opony.
    Robilem test na sobie i znajomych wciskajac sprzeglo i pozwalajac silnikowi zejsc na
    wolne obroty przy takiej predkosci, ktore to obroty nie sa zbytnio slyszalne podczas
    postoju.

    Silnika wtedy zupelnie nie slychac, slychac szum powietrza, opony i pewnie troche
    lozyska.

    Tak wiec potwierdzic moge to o czym pisze Marek.
    Powyzej pewnej predkosci nawet diesel nie robi zbytniego halasu.

    PS
    Ostatnie pare dni obserwuje i tu i na grupie o budowaniu i elektronice jakies
    szczegolne nasilenie bezsensownych klotni gdzie jeden dyskutant uogolnia a drugi sie
    zapiera przy konkretnym przykladzie i nie moga sie nawzajem zrozumiec.
    Bez sensu...

  • 99. Data: 2018-05-28 13:20:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-05-24 o 02:10, J.F. pisze:

    >Naciąganie rzeczywistości.

    O tyle nie, ze w dluzszej trasie przerwa dobra rzecz, obiad zjesc
    trzeba,
    zakupy codzienne tez gdzies trzeba zrobic ... no ale czasem czlowiek
    sie gdzies spieszy, a tu 45 minut ... albo i 2h

    Ale dystrybutory mozna mnozyc.

    >Można odwiedzić znajomych :-)

    ale musza byc odpowiednio blisko :-)

    J.