  • 41. Data: 2016-09-01 20:27:57
    Temat: Re: C64 i karta SD
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Sep 2016 19:25:02 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak widać świat opanowali debile skoro mimo rad przypadkowych
    misiów z
    > internetu nadal ktoś to produkuje:
    > http://www.megawin.com.tw/zh-tw/product/index/6502_M
    CU/index

    Miałem nadzieję, ze jednak o tym nie wspomnisz :(

    --
    Marek

  • 42. Data: 2016-09-02 17:53:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-09-01 15:47, J.F. wrote:

    >Niestety to już mineło tyle czasu że nie pamiętam dokładnie, ale ten
    >kod nie robił nic innego jak wysyłał raw data z głowicy prosto na
    >port. Fizyczne dane były dekodowane w głównym komputerze bo tam było
    >miejsce na bufor i algorytmy.

    To moze w C64 albo Amidze.
    W atari schemat padl - bylo 256 B pamieci,
    128 potrzeba na sektor czysty, program troche zmiennych i stosu
    wymaga - niewiele zostaje wolnego.
    Na pewno nie tyle, aby cala sciezke przeczytac.

    Troche wiecej niz czysty sektor moze by sie zmiescilo, ale musialby go
    kontroler wstepnie wyszukac.

    Kontroler tez byl podany - przelecialem pdf, na oko to dekodowanie
    danych sektora mial, za to raw data chyba nie mial.

    No chyba, ze o jakiejs "lepszej" stacji piszesz ...

    Tu jakies "systemy turbo" sa, ale nie bardzo potrafie sie zorientowac
    jak dzialaja.
    http://atariki.krap.pl/index.php/Systemy_Turbo

    J.

  • 43. Data: 2016-09-02 18:03:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-02 17:53, J.F. wrote:
    > W atari schemat padl - bylo 256 B pamieci,
    > 128 potrzeba na sektor czysty, program troche zmiennych i stosu wymaga -
    > niewiele zostaje wolnego.
    > Na pewno nie tyle, aby cala sciezke przeczytac.

    Nie czytasz do bufora, posyłasz na port bit po bicie to co przyleci z
    glowicy :D na 100% opis takiego turbo był w jednej z gazet z tamtych
    lat, niestety pamięc już nie ta i nie wiem gdzie to było. Ładowało się w
    te mierne sto bajtów ram i tyle.

    > No chyba, ze o jakiejs "lepszej" stacji piszesz ...

    Chyba chodziło o niezmodyfikowaną 1050. Natomiast faktem jest że prawie
    wszystkie wypasione DOSy na Atari do turbo wymagały albo lepszej stacji
    albo modyfikacji 1050. Nie mialem żadnej więc przeoczyłem ten etap ;)

  • 44. Data: 2016-09-02 18:51:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-09-02 17:53, J.F. wrote:

> [...]
    >glowicy :D na 100% opis takiego turbo był w jednej z gazet z tamtych
    >lat, niestety pamięc już nie ta i nie wiem gdzie to było. Ładowało

    IMO - malo uzyteczne. Co z tego, ze zaladujesz do bufora to, co z
    glowicy leci.
    To bedzie jakis fragment sciezki, moze starczy na jeden 128B sektor, a
    moze nawet nie ...
    A nie wyslesz do komputera na biezaco, bo port za wolny.
    Nawet jak przyspieszysz transmisje, to i tak bedzie za wolny.

    >Chyba chodziło o niezmodyfikowaną 1050. Natomiast faktem jest że
    >prawie

    To tym bardziej watpie.
    Tzn moze i mozliwe, ale standardowo, to juz IMO kontroler w stacji
    ekstrahowal wlasciwe dane,
    stacja je grzecznie do komputera transmitowala, i to byl konkretny
    sektor i jego 128 B, a nie jakies surowe dane.

    >wszystkie wypasione DOSy na Atari do turbo wymagały albo lepszej
    >stacji albo modyfikacji 1050. Nie mialem żadnej więc przeoczyłem ten
    >etap ;)

    Widze, ze dokladano przy tym pamieci, to faktycznie otwiera nowe
    mozliwosci ...

    J.