  • 1. Data: 2014-10-26 18:31:39
    Temat: CD - player Sony z midi wieży z lat 80-tych
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    OK, mama dała mi zadanie z pozoru łatwe: nie działa CD.
    Ma wieżę SONY w której skład wchodzi CDP-M43.
    Symptom: obracanie płytą jest zawodne - czasem kręci
    trochę, zdąży odczytać że jest na płycie 13 utworów
    i pozwoli nacisnąć PLAY ale nie gra bo nie kręci. Czasem
    wcale nie kręci. Podejrzenie że coś z silniczkiem.

    Aby nie bawić się za bardzo - rzut okiem na Allegro:
    znalazłem najbliższy model CDP-M46. Działa dobrze...
    To plus. Minus: pilot z wieży nie działa z tym CD.

    Hm... Postanowiłem wymienić mechanizmy między nimi.
    A tu zonk: mechanizmy inne. A wiec idę krok dalej:
    zamieniam silniczki obracające płytą. Robota **ujowa
    ale czego się nie robi dla mamuśki, nie? ;-)

    OK, po wymianie silniczka, składam M43 do kupy i...
    Wysuwa szufladę i jej nie wsuwa. Co jest grane?
    Krańcówka od szuflady wygląda na "dobrą" bo szuflady
    nie wsuwa gdy jest wysunięta do końca. Gdy się naciśnie
    guzik w czasie jej wysuwania to ją wsuwa. Co sprawdzić?

    Nawiasem mówiąc, mimo zamkniecia szuflady płytą dalej
    nie kręci. Silniki mają ten sam model na nalepce.

    Ktoś pomoże?

    I jeszcze jedno: będę szukał CDP-M43 jak się nie da
    naprawić, ale czy ktoś się orientuje który inny player
    SONY (alternatywny do CDP-M43) będzie pasował do tej
    wieży w sensie obsługi go pilotem skoro M46 nie działa?

  • 2. Data: 2014-10-27 07:03:49
    Temat: Re: CD - player Sony z midi wieży z lat 80-tych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Oct 2014 18:31:39 +0100, Pszemol napisał(a):

> [...]
    >nie wsuwa gdy jest wysunięta do końca. Gdy się naciśnie
    >guzik w czasie jej wysuwania to ją wsuwa. Co sprawdzić?

    A nie zamieniles koncow ?

    Tzn ze naiskasz wysuwanie, a on wsuwa ?

    > Nawiasem mówiąc, mimo zamkniecia szuflady płytą dalej
    > nie kręci. Silniki mają ten sam model na nalepce.

    Mam wrazenie ze niektore modele nie kreca dopoki nie zobacza odbicia
    od plyty.

    J.

  • 3. Data: 2014-10-27 08:27:50
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2014-10-27 07:03, J.F. pisze:

    > A nie zamieniles koncow ?
    >
    > Tzn ze naiskasz wysuwanie, a on wsuwa ?

    > Mam wrazenie ze niektore modele nie kreca dopoki nie zobacza odbicia
    > od plyty.
    >
    > J.

    Dokladnie, aby zakrecil plyta potrzebny jest sygnal o oprawnym
    ogniskowaniu..
    http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/alg/002_struct/0047.ph

    4-ry czyjniki musza dostac sygnal, ze dobrze jest zogniskowany, dopiero
    startuje silnik..