  • 1. Data: 2014-10-26 23:08:42
    Temat: kurs elektroniki
    Od: jan kowalski <s...@o...com.pl>

    Witam!
    Podajcie jakiś gdzie jest kurs elektroniki.Dzięki

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-10-27 00:01:08
    Temat: Re: kurs elektroniki
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    http://lmgtfy.com/?q=kurs+elektroniki

  • 3. Data: 2014-10-27 07:45:07
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "jan kowalski" <s...@o...com.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Podajcie jakiś gdzie jest kurs elektroniki.Dzięki

    Jeśli twoj rozumek nie jest w stanie poradzić sobie z tak banalnym zadaniem,
    to daj sobie spokój z elektroniką, bo ona wymaga znacznie więcej rozumku ;)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 4. Data: 2014-10-27 11:03:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    jan kowalski pisze tak:

    > Witam!
    > Podajcie jakiś gdzie jest kurs elektroniki.Dzięki

    Proszę. Prąd płynie jak woda. Tranzystory to takie małe kraniki. Diody
    to zawory zwrotne a kondensatory to takie małe wiaderka :)

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2014-10-27 12:38:56
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę. Prąd płynie jak woda. Tranzystory to takie małe kraniki. Diody
    > to zawory zwrotne a kondensatory to takie małe wiaderka :)

    Zapomniałeś jeszcze o rezystorkach, że to takie cienkie rurki. ;)

    A do czego można przyrównać indukcyjność w hydraulice? Mnie cewka kojarzy się
    z turbiną w stylu turbiny w silniku spalinowym (TDI). A wam?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 6. Data: 2014-10-27 13:20:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >kojarzy się
    >z turbiną w stylu turbiny w silniku spalinowym (TDI). A wam?

    Indukcyjnosc to zwykla bezwladnosc plynu.

    Turbinka mozna sie wspomagac, ale to juz nie takie intuicyjne.

    J.

  • 7. Data: 2014-10-27 13:42:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > Zapomniałeś jeszcze o rezystorkach, że to takie cienkie rurki. ;)

    goddamn

    > A do czego można przyrównać indukcyjność w hydraulice?

    hmm no właśnie nie wiem

    może ciśnieniowe naczynie przeponowe albo ślepa rura z gumy.

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2014-10-27 13:47:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Indukcyjnosc to zwykla bezwladnosc plynu.
    > Turbinka mozna sie wspomagac, ale to juz nie takie intuicyjne.

    Turbinka z kołem zamachowym to indukcyjność z rdzeniem ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2014-10-27 16:23:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > hmm no właśnie nie wiem
    >
    > może ciśnieniowe naczynie przeponowe albo ślepa rura z gumy.

    no weź. To niby jakim cudem przez "ślepą rurę" puszczam wodę do ogródka
    (MCU) ?

  • 10. Data: 2014-10-27 18:10:00
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 27.10.2014 16:23, sundayman wrote:

    > no weź. To niby jakim cudem przez "ślepą rurę" puszczam wodę do ogródka
    > (MCU) ?

    Myślę, że tu wszystko jest wyjaśnione:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hydraulic_analogy
    Jak widać są też odpowiedniki CMOSów, więc na upartego można zrobić cały
    hydrauliczny procesor ;)

    Jakub Rakus