  • 1. Data: 2014-10-25 16:03:22
    Temat: ESP8266 - moduł wifi, który podbija świat
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ostatnio stał się bardzo popularny, tylko 5 pinów, wbudowany stos
    tcp/ip, sterowanie komendami AT, na allegro po 20 zł.
    Czy ktoś z Was może już testował i może się podzielić wrażeniami?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-10-25 20:46:52
    Temat: Re: ESP8266 - moduł wifi, który podbija świat
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    to tylko pokazuje ile to wszystko kosztuje, a ile my (nie z po) musimy
    za to płacić - taki mały dowód, że w europie to wszystko jest
    ustawione... ale, że ten moloch się trzyma? to dopiero ciekawa sprawa...

  • 3. Data: 2014-10-25 23:31:54
    Od: "T.O." <t...@g...com>

    On Saturday, October 25, 2014 4:04:02 PM UTC+2, Marek wrote:
    > Ostatnio stał się bardzo popularny, tylko 5 pinów, wbudowany stos
    > tcp/ip, sterowanie komendami AT, na allegro po 20 zł.
    > Czy ktoś z Was może już testował i może się podzielić wrażeniami?

    Generalnie działa - cóż rzec więcej. Połączyłem go z AVR i czujnikami, zapisuje
    pomiary do bazy. Firmware może być nieco niestabilne, tzn. zauważyłem że samo z
    siebie włączyło się echo w pracującym układzie, chociaż nie mogę wykluczyć że to
    zasilacz tąpnął a nie watchdog zadziałał. Funkcjonalność jest też uboga, np. klient
    TCP nie może skorzystać z DNS, brak możliwości przypisania statycznego adresu IP.
    Odpowiedzi na komendy AT wydają się nieco niespójne, gdzieniegdzie śmieszne literówki
    i łamany angielski ("no this fun"). Na pewno potencjał jest duży i z czasem może się
    to zmienić - wczoraj zostało udostępnione oficjalne SDK.
    Z użyciem SDK (AVR połączony z xtensa = ogon merdający psem) jeszcze poczekam, bo
    zdaje się że układ nie ma ADC a mam w tej chwili tylko analogowy czujnik ciśnienia.

  • 4. Data: 2014-10-26 00:25:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 Oct 2014 14:31:54 -0700 (PDT), "T.O."
    <t...@g...com> wrote:
    > , tzn. zauważyłem że samo z siebie włączyło się echo w pracuj
    > ącym układzie, chociaż nie mogę wykluczyć że to zasilacz tąpnął a
    nie watchdog zadziałał.

    Tak przeglądając różne tutoriale właśnie zwróciłem uwagę na
    ostrzeżenia, że zasilacz tego modułu musi min.1A wydać. Trochę
    energii żre.

    > nie ma statycznego adresu IP.

    A to duży mankament? Z reguły zawsze AP przydziela adres przez
    dhcp...

    > ć - wczoraj zostało udostępnione oficjalne SDK.

    No właśnie, jaką ogólnie funkcjonalność daje to SDK? W środku źródeł
    stosu tcp nie znalazłem. Jest ono tylko do oprogramowania tylko
    pewnej części tego modułu? Jeśli tak to jakiej?

    Tak ogólnie to podoba mi się cena i kompaktowość. W przykładach jest
    opcja "multiple server" czy coś takiego, jeśli uruchomi się ten
    "multiple server" mode to jak wygląda zestawiony kanał połączenia po
    stronie mcu gdy nastąpi próba połączenia z dwóch klientów tcp do
    modułu na jeden (ten sam) jego port ?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-10-26 09:34:11
    Od: "T.O." <t...@g...com>

    On Sunday, October 26, 2014 12:25:42 AM UTC+2, Marek wrote:

    > Tak przeglądając różne tutoriale właśnie zwróciłem uwagę na
    > ostrzeżenia, że zasilacz tego modułu musi min.1A wydać. Trochę
    > energii żre.

    Nie jest chyba tak źle, w stanie "connected standby" wzrost temperatury jest
    praktycznie niewyczuwalny.

    > A to duży mankament? Z reguły zawsze AP przydziela adres przez
    > dhcp...

    Dla mnie duży - nie mam w routerze opcji statycznego przypisania IP do MAC a to z
    kolei uniemożliwia zastosowanie jako serwer bez kombinowania.

    > No właśnie, jaką ogólnie funkcjonalność daje to SDK? W środku źródeł
    > stosu tcp nie znalazłem. Jest ono tylko do oprogramowania tylko
    > pewnej części tego modułu? Jeśli tak to jakiej?

    Źródła części stosu są - lwIP.

> [...]
    > "multiple server" mode to jak wygląda zestawiony kanał połączenia po
    > stronie mcu gdy nastąpi próba połączenia z dwóch klientów tcp do

    Nie sprawdzałem.

  • 6. Data: 2014-10-27 08:48:03
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    W dniu 25.10.2014 o 16:03, Marek pisze:
    > Ostatnio stał się bardzo popularny, tylko 5 pinów, wbudowany stos
    > tcp/ip, sterowanie komendami AT, na allegro po 20 zł. Czy ktoś z Was
    > może już testował i może się podzielić wrażeniami?

    Ja jestem ciekawy, czy za jego pomocą można uruchomić tryb promiscous na
    karcie bezprzewodowej i bez łączenia się do żadnej sieci przechwytywać
    wszystkie 'usłyszane' ramki.

    W dokumentacji nic na ten temat nie wyczytałem.

  • 7. Data: 2014-11-01 12:06:36
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    trada.pl...

    >Ostatnio stał się bardzo popularny, tylko 5 pinów, wbudowany stos tcp/ip,
    >sterowanie komendami AT, na allegro po 20 zł. Czy ktoś z Was może już
    >testował i może się podzielić wrażeniami?

    Kiedy chiniole przekroczą ta barierę intelektualna, by tworzyć dokumentacje
    do tego co chcą sprzedawać?

  • 8. Data: 2014-11-01 12:39:11
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    pewnie nigdy, bo zawsze najwięcej krzyczą ci co każą analizować kod
    źródłowy... co za po/eu/pw idiotyzm, kod to kod, do niego powinien być
    manual... o jeszcze mi się przypomniało, że w kręgach kolegów romana
    grubym nietaktem jest tworzenie dokumentacji do pisanego kodu... ostro nie?

  • 9. Data: 2014-11-01 12:41:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Kiedy chiniole przekroczą ta barierę intelektualna, by tworzyć
    > dokumentacje do tego co chcą sprzedawać?

    Żeby ktoś produkował podróbki ich podróbek? :)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 10. Data: 2014-11-01 12:56:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 01 Nov 2014 11:41:59 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Żeby ktoś produkował podróbki ich podróbek? :)

    Ale to już się odbywa.

    --
    Marek