  • 21. Data: 2019-11-04 17:09:27
    Temat: Re: CGA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 04.11.2019 o 12:10, J.F. pisze:

    >Miałem klona francuskiej firmy Goupil, karta dual: CGA + HGC. Ale na
    >kolorowy monitor stać mnie nie było, więc "kolory" miałem w
    >odcieniach
    >zieleni :)

    O karcie HEGA pisalem - Hercules + EGA.

    Co ciekawe - w trybie EGA na monitorze Herculesa potrafila 16 poziomow
    jasnosci ... a przeciez ten monitor ma dwa bity sterujace ...

    J.

  • 22. Data: 2019-11-04 17:16:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 04.11.2019 o 01:11, Piotrek pisze:

    >Jako "zwierzę polityczne" muszę dodać:
    >robiły na tym kokosy dzieciaczki czerwonej nomenklatury, zawiązywali
    >firmy, na które nikt "nie podwiązany" zgody nie dostał. Tak się ta
    >"bananowa młodzież" na tym zaczęła bogacić, że przestały jej
    >imponować
    >kariery partyjne.

    No coz - do komisu nie trzeba bylo firmy. Tzn zeby sprzedawac przez
    komis.

    Firmy ... zrobily sie modne "polonijne" i joint venture ... ale gdzies
    po 87 chyba juz nie bylo ograniczen w firmach.
    Tylko znow - skad te dolary brac ...

    >I mam taką swoją teorię, że zapatrzenie młodego, czerwonego pokolenia
    >m.in. w karierę Jobsa i Wozniaka, co to "od garażu" zaczynali, oraz

    Watpliwe - nie ten typ dzialalalnosci i umiejetnosci.
    Po prostu handelek stal sie modny, a poczatkowo wystarczyl do tego
    garaz czy lozko polowe ... moze nie do komputerow.

    Partyjni rodzice sie mogli przydac przy zalatwianiu kontraktow, albo
    usuwaniu sztucznych przeszkod.

    >różne wyjazdy na "Zgniły Zachód" (hojnie, specjalnie do takich
    >"dzieciaczków" rodziców-u-żłoba adresowane przez f. Fulbrighta), no i
    >te

    Tez IMO nie tak.

    >zarobki na PC-tach m.in. -- wydatnie przyczyniło się do wzięcia kursu
    >na
    >"oddanie władzy". Oczywiście nad całym procesem zachowano pełną
    >kontrolę, i trwa ona nadal, wygląda też, że dłuuugo jeszcze potrwa!

    Bez przesady ...

    J.

  • 23. Data: 2019-11-04 17:29:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 17:00:20 UTC+1 użytkownik Grzegorz Niemirowski
    napisał:

    > Ale jednak nie była to masówka. Pecety masowo w domach to okolice '97 roku a
    > nie ogólnie "lata 90". I nie mieszajmy pegasusów z pecetami, to zupełnie
    > inny temat.

    Hmm, ja mam spojrzenie z DC, więc pewnie skrzywione.
    I pytanie, jak kto rozumie "masówkę".
    W marcu 1993 miałem pierwszego PC - kupionego za przedpłatę na malucha, więc był top
    - 386DX/40 + 387, 4MB RAM, 120MB HDD, SVGA (trident, ale jednak), monitor 14"
    wyciągający 1024*768 (w 43Hz interlaced - ale dawał radę, jednak bardziej jako demo,
    bo pracować było ciężko, ale 800*600 w 60Hz było spoko w win 3.1 CEE).
    Kilku kolegów miało kupione rok wcześnie AT z HDD 40MB i VGA - działały na tym dobrze
    nawet takie cuda jak another world czy alone in the dark (ale już comanche
    potrzebował mojego 386 - a i tak trochę czkał).
    Inni mieli już ślepe uliczki / pułapki na oszczędnych, czyli amigi czy atari ST.

    Zaś pegasus to, ZTCP, była jeszcze jakaś troszkę późniejsza historia, takie
    wskrzeszenie - choć mogę się mylić, to wydaje mi się, że gdy pisali o tym w top
    secret czy secret service, to już miałem PC-ta.

  • 24. Data: 2019-11-04 17:30:58
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 04.11.2019 o 17:09, J.F. pisze:
    > O karcie HEGA pisalem - Hercules + EGA.

    ? W tym wątku? Nie ma u mnie tego posta!

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 25. Data: 2019-11-04 17:37:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >? W tym wątku? Nie ma u mnie tego posta!

    Nie - kiedys tam ... chyba jeszcze w tym roku.

    J.

  • 26. Data: 2019-11-04 17:41:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 17:00:20 UTC+1 użytkownik
    Grzegorz Niemirowski napisał:

    >Hmm, ja mam spojrzenie z DC, więc pewnie skrzywione.
    >I pytanie, jak kto rozumie "masówkę".

    No ba - inaczej to wygladalo na wsi, a inaczej wsrod studentow
    informatyki :-)

> [...]
    czkał).
    >Inni mieli już ślepe uliczki / pułapki na oszczędnych, czyli amigi

    Biorac pod uwage jak ten sprzet sie szybko dewaluowal ... czy aby na
    pewno pulapki ?
    Przez dwa lata pewnie wszystko w nim wymieniles, czyli kupiles drugi,
    inni tez kupili drugi, ale pierwszy byl tani :-)

    Co sie nauczyles, to jednak twoje, co zarobiles przy pomocy kompa ...
    tez twoje ...

    J.

  • 27. Data: 2019-11-04 17:55:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 17:45:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał:

    > No ba - inaczej to wygladalo na wsi, a inaczej wsrod studentow
    > informatyki :-)

    "Pamiętam bardzo dobrze, jak dostałem pierwszy cukierek od mojego dziadka, to był
    (ciach kryptoreklama), a ja miałem wtedy 4 latka".
    Może nie 4, ale byłem wtedy w 7. klasie, więc do studiowania informatyki jeszcze
    kawał. Ale cóż, komputerem trzeba się było dzielić z ojcem - stąd w ogóle w nim taka
    egzotyka jak 387, potrzebny był do autocada (oczywiście pirackiego ;)

> [...]
    > Przez dwa lata pewnie wszystko w nim wymieniles, czyli kupiles drugi,
    > inni tez kupili drugi, ale pierwszy byl tani :-)

    Kupili PC-ty.
    Hmm, mój pierwszy upgrade to była tylko wymiana płyty - a więc i procka i RAMu, bo
    nowa miała już SIMMy 32-bit, a stara 8-bit - na 5x86 133MHz i chyba 32MB RAM. Reszta
    została, choć może też od razu kupiłem S3Trio64V+, bo płyta miała już PCI. Na nowy
    dysk 4,3GB było mnie stać dopiero rok później, na szczęście kolega zgodził się
    pożyczyć mi swoją "dyskietkę" 430MB w zamian za mój staruszek 120MB.
    Więc dobrze z połowę taniej miałem, bo obudowa z zasilaczem, stacje dyskietek 5,25" i
    3,5" oraz monitor zostały.

  • 28. Data: 2019-11-04 17:59:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 17:12:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > O karcie HEGA pisalem - Hercules + EGA.
    >
    > Co ciekawe - w trybie EGA na monitorze Herculesa potrafila 16 poziomow
    > jasnosci ... a przeciez ten monitor ma dwa bity sterujace ...

    Nie dwa, tylko cztery. Tzn. piny.
    Pytanie, czy one były właśnie bitami, czy niekoniecznie.
    V-sync, H-sync - zapewne tak, mono-video pewnie też, ale już intensity niekoniecznie.

    A ta HEGA miała możliwość podłączenia dwóch monitorów?
    Czy tylko jedno wielofunkcyjne gniazdko, ew. dwa, ale tylko jedno aktywne na raz? No
    i oczywiście tyle pamięci, by na raz była i EGA i Herc - czy jednak współdzielona?

  • 29. Data: 2019-11-04 18:01:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 14:33:50 UTC+1 użytkownik jaNus napisał:

    > Miałem klona francuskiej firmy Goupil, karta dual: CGA + HGC. Ale na
    > kolorowy monitor stać mnie nie było, więc "kolory" miałem w odcieniach
    > zieleni :)

    A do tego cuda można było podłączyć dwa monitory i mieć obraz na obydwu?

    Kiedyś tata przyniósł mi z pracy zabytkowego herculesa - prawdziwy ISA 8-bit pełnej
    długości - ale nie potestowałem dual-displaya, bo chyba nawet miałem problem, żeby go
    w moją mini-tower zmieścić - to jeszcze było AT, więc procesor przeszkadzał - no i
    nie miałem też monitora - a i szybko trzeba było oddać, bo była jeszcze na stanie i
    zapisana na jakieś straszne pieniądze... ;>

  • 30. Data: 2019-11-04 18:42:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Nie dwa, tylko cztery. Tzn. piny.
    >Pytanie, czy one były właśnie bitami, czy niekoniecznie.
    >V-sync, H-sync - zapewne tak, mono-video pewnie też, ale już
    >intensity niekoniecznie.

    Na karcie to byly wyjscia TTL, w monitorze ... niekoniecznie.
    Ale co - mieliby analogowe wyjscia robic, gdy zarowno Hercules jak i
    EGA przewidywaly cyfrowe ?

    >A ta HEGA miała możliwość podłączenia dwóch monitorów?

    Nie pamietam juz, a rzadka to karta i google nie pomaga.

    >Czy tylko jedno wielofunkcyjne gniazdko, ew. dwa, ale tylko jedno
    >aktywne na raz? No i oczywiście tyle pamięci, by na raz była i EGA i
    >Herc - czy jednak współdzielona?

    EGA pamieci miala sporo, to moze wygospodarowali cos i na osobnego
    herculesa ...

    J.