  • 31. Data: 2017-06-13 10:22:30
    Temat: Re: CIągnik Master cut
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-06-13 o 09:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    >
    > I ktory to przekaznik na schemacie podeslanym przez Roberta ?
    > Ja tam widze tylko jeden przekaznik, i nie ma nic wspolnego z
    > rozrusznikiem.

    Selenoid to przekaźnik

    http://atctools.en.made-in-china.com/productimage/gq
    sQtJAEVCRM-2f1j00MyQtWnFEhakb/China-Mtd-725-04439-Jo
    hn-Deere-Am138068-Starter-Solenoid.html

    I nie jest on w podstawce. :-)

    Aby zadział trzeba zamknąć obwód stacyjką (styki B S), wcisnąć hamulec
    (BRAKE_SW) i pewnie to jest kluczyk PTO-SW.

    Robert

  • 32. Data: 2017-06-13 10:34:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Selenoid to przekaźnik
    >http://atctools.en.made-in-china.com/productimage/g
    qsQtJAEVCRM-2f1j00MyQtWnFEhakb/China-Mtd-725-04439-J
    ohn-Deere-Am138068-Starter-Solenoid.html
    >I nie jest on w podstawce. :-)

    No wlasnie.
    A inny przekaznik jest tylko jeden.

    Taki samochodowy solenoid to calkiem spory prad bierze (ze 30A na
    poczatku) i sie troche dziwie, ze nie dawali przekaznika do jego
    sterowania
    (w starych samochodach nie bylo).
    Ale tu jakis maly, to moze tym bardziej nie trzeba.

    >Aby zadział trzeba zamknąć obwód stacyjką (styki B S), wcisnąć
    >hamulec (BRAKE_SW) i pewnie to jest kluczyk PTO-SW.

    Ten PTO to mnie zastanawia - co to ?
    Miesza w kilku obwodach ... jakies zabezpieczenie, zeby rak nie mozna
    bylo sobie obciac ?

    J.

  • 33. Data: 2017-06-13 10:38:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-06-13 o 10:34, J.F. pisze:
    > Ten PTO to mnie zastanawia - co to ?
    Power Take-Off? Pewnie kluczyk.

    Robert

  • 34. Data: 2017-06-13 11:21:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Power Take-Off? Pewnie kluczyk.

    Kluczyk to chyba stacyjka, tam, skad i rozrusznik sterowany ?

    https://www.youtube.com/watch?v=Swh0De66DjQ

    Wylacznik kosiarki, tzn napedu noza ?

    J.

  • 35. Data: 2017-06-13 11:34:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-06-13 o 11:21, J.F. pisze:
> [...]
    .pl...

    > Kluczyk to chyba stacyjka, tam, skad i rozrusznik sterowany ?

    Masz rację, kluczyk to tylko pokrętło. :-)
    http://www.ebay.ca/itm/New-IGNITION-KEY-SWITCH-w-KEY
    -for-MTD-725-1741-925-1741-Lawn-Mower-Tractor/250880
    133719
    Tam jest tylko 7 styków tak jak na schemacie w obrotowym przełączniku.

    Robert

  • 36. Data: 2017-06-13 13:52:44
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Tu lepiej widać.
    > https://youtu.be/o4sHSdc_RYw?t=182
    >
    > Robert
    Ej młodzież, młodzież :)
    Słowo klucz "Bendix"

    na wale jest linia śrubowa, a koło zębate ma sporą bezwładność.
    Jeżeli rozrusznik gwałtownie ruszy wałem, a bezwładność "przytrzyma"
    kółko zębate to ninia śrubowa powoduje wypchnięcie tego kółka do przodu
    i zazębienie z wieńcem na kole zamachowym.

    Potem rozrusznik kręci wałem silnika (spalinowego)

    Kiedy silnik spalinowy zastartuje to jego obroty są większe niż to
    wynika z obrotów rozrusznika i przekładni więc kinematyka powoduje że
    kółko zębate jest tą samą linia śrubową cofane z powrotem. Jeżeli w
    odpowiedni momencie wyłączy się zasilanie rozrusznika to wszystko będzie
    na swoim miejscu z powrotem bez zbędnych zgrzytów.
    Nie potrzebny nawet elektromagnes do przesuwania kółka zębatego

  • 37. Data: 2017-06-13 15:42:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup
    pitaljp2.krakow.pl...
> [...]
    >na wale jest linia śrubowa, a koło zębate ma sporą bezwładność.
    >Jeżeli rozrusznik gwałtownie ruszy wałem, a bezwładność "przytrzyma"

    A teraz spojrz na pierwszy z powyszych filmow - gdzie ta srubowa linia
    ?

    dopiero na drugim widac :-)

    Swoja droga ... lekki ma rozruch, skoro mozna z plastiku zrobic :-)

> [...]
    >odpowiedni momencie wyłączy się zasilanie rozrusznika to wszystko
    >będzie na swoim miejscu z powrotem bez zbędnych zgrzytów.

    W bendixie masz jeszcze sprzeglo jednokierunkowe.

    >Nie potrzebny nawet elektromagnes do przesuwania kółka zębatego

    A jednak w samochodach byl.

    J.

  • 38. Data: 2017-06-13 16:31:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Te dziadek, to co na filmie to nie bendix. Bendix to nazwa systemu zazebiania
    rozrusznika opatentowana przez westinghousa. To z fimu to inny system. Byl stosowany
    przed wojna i w wojne przez opla. Jaka ma wade widac po zuzyciu kola zebatego. W
    bendixie wlaczenie pradu nastepuje po zazebieniu.

  • 39. Data: 2017-06-13 17:45:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Te dziadek, to co na filmie to nie bendix.
    >Bendix to nazwa systemu zazebiania rozrusznika opatentowana przez
    >westinghousa.

    A produkowanego najwyrazniej przez firme Bendix ... i pewnie inne tez.

    >To z fimu to inny system. Byl stosowany przed wojna i w wojne przez
    >opla.
    >Jaka ma wade widac po zuzyciu kola zebatego. W bendixie wlaczenie
    >pradu nastepuje po zazebieniu.

    Sluszna uwaga.
    A przy okazji rozpedzony wirnik zostaje gwaltownie zazebiony z
    nieruchomym kolem ... i ciekawym jak to znosi ta plastikowa spiralka.

    Ale ... mam wrazenie, ze kolo zebate tez z plastiku :-)

    J.

  • 40. Data: 2017-06-13 19:27:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W tym co na filmie systemie kolo zebate i wielowypust z linia srubowa to materialy
    eksploatacyjne. Do zakresu obslugi tak jak wymiana oleju nalezalo sprawdzenie stanu
    zebatki i jej wymiana. Stad prostota wymiany, wybicie jednego kolka. Kolo musi byc z
    takiego materialu zeby nie zuzywal sie wieniec na kole zamachowym bo jego wymiana
    jest droga.