  • 11. Data: 2012-05-14 11:06:17
    Temat: Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    >Nie o to chodzi - przeglosowane zostało nie 27 kwietnia. Poza tym -
    >proces legislacyjny nie jest zakończony a pierwsze skutki pojawią się
    >na tyle późno, że opozycja będzie miała okazję się wykazać i ustawę
    >obalić, zanim zacznie działać. O ile opozycja ma wystarczające jaja,
    >żeby to zrobić...

    Zartujesz ? Przez wiele lat beda to wypominac PO.

    Hm, a moze i nie - co im szkodzi zrealizowac obietnice wyborcze i
    obalic. Wszak jak sie pojawia skutki ekonomiczne, to ich juz dawno nie
    bedzie :-)

    J.

  • 12. Data: 2012-05-14 11:24:04
    Od: "Bogdan Idzikowski" <b...@n...pl>

    > Zartujesz ? Przez wiele lat beda to wypominac PO.
    >
    > Hm, a moze i nie - co im szkodzi zrealizowac obietnice wyborcze i obalic.
    > Wszak jak sie pojawia skutki ekonomiczne, to ich juz dawno nie bedzie :-)

    Panowie. Zakonotujcie sobie. Gdy zostanie uchwalona ustawa żadna partia nie
    będzie jej wycofywała. Jak już prawnie zostanie uchwalone podniesienie wieku
    emerytalnego (konieczne), to już tak zostanie. Wszyscy, którzy będą rządzić po
    Tusku, nie są samobójcami i wiedzą, że podniesienie wieku emerytalnego jest
    niezbędne, inaczej będą mieli kłopoty z wypłacaniem emerytur. A kłopoty będą się
    wiązały z podniesieniem podatków lub zmniejszeniem emerytur. Nie do przyjęcia.
    Teraz odbywają się chochole tańce tylko w celu pozyskania głosów. I nic więcej.

    --
    Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoją
    karierę polityczną".

  • 13. Data: 2012-05-14 11:38:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Bogdan,

    Monday, May 14, 2012, 11:24:04 AM, you wrote:

    > Panowie. Zakonotujcie sobie.

    Kolego kerowniku! Zakonotujcie sobie, że my to wszystko wiemy.

    [...]

    > Teraz odbywają się chochole tańce tylko w celu pozyskania głosów. I nic więcej.

    Dokładnie tak.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2012-05-14 11:46:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan Idzikowski" napisał w wiadomości

> [...]
    >Wszyscy, którzy będą rządzić po Tusku, nie są samobójcami i wiedzą,
    >że podniesienie wieku emerytalnego jest niezbędne, inaczej będą mieli

    Za 20 lat. A wtedy ich juz nie bedzie, czy wrecz sami beda na
    emeryturze i beda sie domagac wiekszych :-)

    J.

  • 15. Data: 2012-05-14 13:02:36
    Od: "Bogdan Idzikowski" <b...@n...pl>

    > Za 20 lat. A wtedy ich juz nie bedzie, czy wrecz sami beda na emeryturze i
    > beda sie domagac wiekszych :-)

    Jesteś w błędnym błędzie. Za 8 lat mężczyni. Pełne przedłużenie. A od przyszłego
    roku, co rok o kwartał. Nowych obywateli rodzi się mniej nie od dzisiaj, a
    starzy wolniej umierają. Czyli kłopoty, po wycofaniu ustawy, mogą nadejść bardzo
    szybko.

  • 16. Data: 2012-05-14 14:57:15
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

> [...]
    > kłopoty z wypłacaniem emerytur. A kłopoty będą się wiązały z
    > podniesieniem podatków lub zmniejszeniem emerytur. Nie do przyjęcia.

    Nieprawda, najpierw należy uszczelnić i szukać oszczędności w obecnym
    systemie emerytalnym. Wszak nie powiecie mi, że jakbyście mieli
    możliwość np zamiast wpłacania pieniędzy do ZUS czy OFE kupowania
    obligacji państwowych, to nie uzbieralibyście wystarczającego kapitału
    na swoją emeryturę.

    Zgodnie z Rys 5 str 14
    http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_lud_trw
    anie_zycia_2010.pdf.
    średni czas życia mężczyzny emeryta, któremu prawie udało się dożyć do
    emerytury, wynosił w 1950 r. 9,5 roku a w 2010 r. 13,5 roku co oznacza
    że rocznie długość życia emeryta wzrastała o 0,067 roku, czyli o jakieś
    24 dni.

    Obecnie mam 32 lata, pracuję od 25 roku życia, a więc do 65 roku życia
    będę miał 40 lat pracy. Zgodnie z powyższym statystycznie powinienem
    przejść na emeryturę w 2047 roku. Do tego czasu średnia długość życia
    mężczyzny emeryta będzie wynosiła 13,5+(2047-2010)*0,067=16 lat

    Przed chwilą wyciągnąłem swoje ZUS RMUA z którego wynika, że
    miesięcznie płacę prawie 570 zł składki emerytalnej. Pracodawca płaci
    drugie tyle, co daje łącznie 1140zł miesięcznie. Zakładając, że moja
    pensja będzie stała, a mój zysk z oszczędzania pieniędzy na emeryturę
    będzie wystarczał tylko na zaspokojenie inflacji to: za 40 lat będę
    oszczędzę równowartość dzisiejszych 547 200 zł, co dałoby mi miesięczną
    emeryturę w wysokości:

    2 850 zł brutto, czyli całkiem nieźle.

    Oczywiście wiem, że obliczenia nie uwzględniają przypadku co by było
    jakbym żył dłużej i zakładają wiele uproszczeń. Jednakże bazują one na
    założeniu samodzielnego oszczędzania na emeryturę, i w przypadku mojej
    wcześniejszej śmierci pozostałby po mnie całkiem spora sumka na koncie,
    która mogłaby ułatwić przyzwoity start w życiu moim wnukom :-).

    Jak też łatwo zauważyć to całkiem sporo osób umiera przed osiągnięciem
    wieku emerytalnego. W 2010 r. średnia życia mężczyzny liczona od:
    - noworodka wynosiła 72 lata
    - 45 latka wynosiła 75 lat
    - 60 latka wynosiła 78 lat
    - 75 latka wynosiła 84 lata.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 17. Data: 2012-05-14 16:09:05
    Od: "gringo" <g...@g...com>

    Użytkownik "Czeslawek" napisał w wiadomości grup

> [...]

    emerytury, wynosił w 1950 r. 9,5 roku a w 2010 r. 13,5 roku co oznacza
    że rocznie długość życia emeryta wzrastała o 0,067 roku, czyli o jakieś

    ================================
    A gdzie są szczegółowe dane GUS z podziałem na grupy społeczne? Bo może być
    tak, że mamy coraz więcej ludzi wykształconych i ci żyją dzisiaj dłużej i
    podbijają statystykę, a robole umierają dzisiaj wcześniej i to o wiele, co
    widać po klepsydrach na mieście. Bez tego rozbicia i wyszczególnienia, taka
    statystyka jest nic nie warta i o kant dupy rozbić całą tą bandycką ustawę,
    rabującą i niszczącą roboli. Bo urzędnikowi to w to graj, że będzie siedział
    dłużej za biurkiem i tak dostaje pieniądze z budżetu, a pracując dostanie
    ich więcej. Czy ktoś wyobraża sobie, by robol mógł pracować do 65 lat, nie
    mówiąc już o 67. I gdzie dziadki znajdą pracę, przede wszystkim.

  • 18. Data: 2012-05-14 16:38:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Czeslawek,

    Monday, May 14, 2012, 2:57:15 PM, you wrote:

> [...]
    > możliwość np zamiast wpłacania pieniędzy do ZUS czy OFE kupowania
    > obligacji państwowych, to nie uzbieralibyście wystarczającego kapitału

    Problem w tym, że wpłacając na ZUS, wpłacamy równiez na emerytury
    swoich rodziców i (niektórzy) jeszcze dziadków. W ten prosty sposób z
    Twojej składki emerytalnej pozostaje bardzo mało na kapitał własny.

    Uprzedzajac - współczesne państwo polskie ma zaledwie 96 lat. Zanim
    zdołał powstać jakikolwiek system emerytalny, ciągłość państwa została
    przerwana wojną. Po wojnie trzeba było startowac od zera, czyli
    wypłacać starszym należne im emerytury zamiast gromadzić kapitał
    kolejnego pokolenia. Tego już nawet 45 lat komuny nie było w stanie
    bardziej zepsuć.

    Jedynym rozwiązaniem problemu emerytur jest _ZWIĘKSZENIE_ składek
    emerytalnych ale na to nie zgodzą się pracodawcy i ekonomia kryzysu :(

    Podwyższenie wieku emerytalnego to też półśrodek, choć dobrze, że dąży
    się do zrównania wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn - do tej pory
    kobiety pobierały emerytury o 10 lat dłużej od mężczyzn.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2012-05-14 17:06:19
    Od: "Bogdan Idzikowski" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Czeslawek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jak też łatwo zauważyć to całkiem sporo osób umiera przed osiągnięciem wieku
    > emerytalnego. W 2010 r. średnia życia mężczyzny liczona od:

    Wychodzi mi, że obecnie zarabiasz 5840 zł miesięcznie. Wybieg z płaceniem połowy
    stawki przez pracodawcę, a połowę przez ciebie jest psychologiczny. Ty zarabiasz
    na obydwie stawki. Ty zarabiasz na wszystkie inne obciążenia, które niby
    obciążają pracodawcę. Gdyby pracodawca miałby do ciebie dokładać, to by cię nie
    zatrudnił. Ty pracujesz na siebie i pracodawcę. Tyle wyjaśnienia podstawowego.

    Zacząłeś pracę w 2005 roku. Jesteś członkiem OFE. Korzystając z kalkulatora ze
    strony http://emerytura.gov.pl/oblicz-swoja-emeryture.php wyszło mi:

    Nabędziesz prawo do emerytury w wieku: 67 lat

    Wysokość Twojej szacunkowej emerytury netto:
    Przed reformą (w wieku 65 lat): 4 534,98 zł
    Po reformie (w wieku 67 lat): 5 252,90 zł

    Przejście na emeryturę w wieku 67 lat zamiast 65 lat zwiększa Twoją emeryturę o
    15,8%.
    To nieco więcej niż oszczędzanie w banku i bardziej pewne niż pieniądze w banku.
    No i oczywiście emerytura wypłacana do śmierci, a nie do końca wkładów w banku.

    Jeśli są jakieś błędy w moim rozumowaniu - wskaż. W kalkulatorze korzystałem z
    automatycznych ustawień. Sądzę, że są realne.

    Acha, średni czas życia mężczyzn w roku 1950 wynosił nieco ponad 56 lat. Czyli
    mniej niż wiek przechodzenia na emeryturę.

  • 20. Data: 2012-05-14 18:15:09
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

> [...]
    > wkładów w banku.
    >
    > Jeśli są jakieś błędy w moim rozumowaniu - wskaż.
    1. Zakładasz, że ZUS będzie zawsze istniał.
    2. Zakładasz, że nie zmienią się po raz kolejny warunki przejścia na
    emeryturę.
    3. Zakładasz, że emeryturę dostaniesz taką, jak z kalkulatora - moim
    zdaniem mało realne, szczególnie w kontekście "średnich" wyników OFE.
    4. Nie uwzględniasz tego, że wkład w banku może być oprocentowany
    (załóżmy, że przez te 40 lat cały czas masz pieniądze na lokatach
    średnio 5% rocznie, nie mówiąc o funduszach).
    5. Jak po przejściu na emeryturę pożyjesz te statystyczne 16 lat - Twój
    zysk, ale jak umrzesz w wieku 68 lat, to wszystkie wpłacone składki
    przepadają. Ewentualnie rodzina może się załapie na rentę po Tobie, a
    może nie.
    6. Jak umrzesz przed osiągnięciem wieku emerytalnego - składki
    przepadają. Renta jw.
    7. Odkładając pieniądze samodzielnie i sensownie je inwestując w
    przypadku punktu 5 i 6 pieniądze odziedziczy rodzina. Nie będziesz się w
    tym momencie dokładał do kolejnych marmurowych budynków, pensji
    urzędników lub emerytury pana Krauze.

    Pozdrawiam,
    Jarek