  • 31. Data: 2013-11-28 10:25:31
    Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    masti nabazgrał(a):

    > ale co mają Stany do tego? Sam je sobie w Polsce kupiłem i załozyłem

    Chodzi o to że zimowki/letnie to europejski wymysł branży oponiarskiej, jak
    widać po USA nie trzeba co pół roku bawić się w zmianę gum skoro jest jeden
    dobry całoroczny produkt.

  • 32. Data: 2013-11-28 10:27:11
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    J.F nabazgrał(a):

    > Ale to opony europejskie :-)
    > Znaja w USA to pojecie ... ale faktycznie malo uzywaja.
    > O prosze, letnie, zimowe, caloroczne:
    > http://www.pirelli.com/tire/us/en/car.html
    > a my w Europie na caloroczne nei zaslugujemy:
    > http://www.pirelli.com/tyre/pl/pl/homepage.html

    Bo amerykanin nie jest głupi i nie lubi przepłacać jak my bo mu tak koncern
    oponiarski powiedział.

  • 33. Data: 2013-11-28 10:42:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    J.F nabazgrał(a):

    >Bo amerykanin nie jest głupi i nie lubi przepłacać jak my bo mu tak
    >koncern oponiarski powiedział.

    Owszem ... ale co, my to tacy durnie ?

    Czesc Amerykanow mieszka w miejscach gdzie snieg nigdy nie pada.
    Wielu innych ma tylko krotkie i ostre ataki.

    J.

  • 34. Data: 2013-11-28 10:44:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości
    >Dlaczego uwazasz, ze nizszy bieznik nie poprawi drogi hamowania np.
    >na suchej jezdni ?

    A dlaczego mialby poprawic ?

    Natomiast jak zacznie mocniej padac, to pogorszy.

    J.

  • 35. Data: 2013-11-28 10:55:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Nov 2013 10:27:11 +0100, Chris napisał(a):

    > Bo amerykanin nie jest głupi i nie lubi przepłacać jak my bo mu tak koncern
    > oponiarski powiedział.

    Wiesz co, jak ktos nie widzi roznicy np. w prowadzeniu po sniegu auta z
    dobrymi zimowkami i dobrymi oponami tzw. calorocznymi, to ja bym mu zabral
    prawo jazdy. Za slepote. Bo ona jest ewidentna, a sprawa wyboru ma podloze
    czysto finansowe.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 36. Data: 2013-11-28 11:15:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-28, Chris <c...@s...pl> wrote:

    > Chodzi o to że zimowki/letnie to europejski wymysł branży oponiarskiej, jak
    > widać po USA nie trzeba co pół roku bawić się w zmianę gum skoro jest jeden
    > dobry całoroczny produkt.

    PMS twierdzi co innego ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 37. Data: 2013-11-28 11:17:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >zabral
    >prawo jazdy. Za slepote. Bo ona jest ewidentna, a sprawa wyboru ma

    Ile dobrych opon calorocznych ujezdzales ?
    I o jakich konkretnie dobrych zimowych oponach piszesz ?

    J.

  • 38. Data: 2013-11-28 11:17:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-28, Chris <c...@s...pl> wrote:

    > Bo amerykanin nie jest głupi i nie lubi przepłacać jak my bo mu tak koncern
    > oponiarski powiedział.

    No ale patrz jak to dziala na PKB! Klienci kupuja opony, sprzedawca zadowolony,
    panstwo zadowolone bo placa VAT, pozniej 2 razy w roku odwiedzaja gumiarza,
    gumiarz zadowolony bo jest robota 24h, VAT placony, ludzie maja prace no
    i jeszcze dochodzi malutki zarobek typu przechowalnia opon ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2013-11-28 11:21:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-28 10:14, Użytkownik J.F napisał:

    > Jak jest slisko, to przod hamuje podobnie mocno jak tyl.

    Podobnie nie oznacza tak samo, w tanich pojazdach trafia się
    układ tarczówki na jednej osi a bębny na drugiej, nie będą
    hamować z równą siłą.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2013-11-28 11:23:18
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 28 listopada 2013 11:17:34 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
    > No ale patrz jak to dziala na PKB! Klienci kupuja opony, sprzedawca zadowolony,

    Sugerujesz, że gdyby wszyscy zaczęli stosować opony wielosezonowe, to w dłuższym
    okresie czasu sprzedaż opon (w sztukach) spadnie w stosunku do sprzedaży opon
    sezonowych?
    Na wielosezonowej oponie nie przejedzie się przecież dwa razy większego dystansu niż
    łącznie na zimowych i letnich...