  • 21. Data: 2009-01-04 20:17:21
    Temat: Re: Canon 350D Karta pamieci
    Od: Yaro <m...@o...pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > Aparat mam od tygodnia, wi?c trudno powiedziec:))) Jak na razie nie mam
    > powod?w do narzekania (po przesiadce z 350D), choc faktycznie
    > rozzmieszczenie czujnik?w AF pasuje lepiej do APS-C :)) Jutro wracam do
    > domu do Dublina, to zaczn? si? bawic powa?niej.
    >
    > Pozdrawiam Przemek

    Ok, jak będziesz pamiętał po przetestowaniu, może dasz parę fotek
    przykładowych gdzieś w sieci jak to działa i jakieś info oczywiście.
    Jakby Ci się udało to może info na email podeślesz.
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam, Artur

  • 22. Data: 2009-01-04 22:40:13
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Biker wrote:

    > Wlasnie dlatego chce dokupic 2 karte. Gdzies czytalem ze max to CF
    > 2GB II. Ale nie pamietam gdzie to widzialem i czy to prawda.

    Watpie aby limitem dla CF bylo 2GB. Sformatuj swoja karte na FAT32, jesli
    sie uda (aparat obsluguje FAT32) to proponuje Preteca 233x 16GB.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 23. Data: 2009-01-07 16:27:37
    Od: "Biker" <b...@p...onet.pl>

    Dzieki za wasze odpowiedzi.
    Ponizej cytat z Fotopolis.pl
    "Pamięć
    Tradycyjnie EOS 350D zapisuje zdjęcia na kartach pamięci Compact Flash Typ I
    i Typ II oraz dyskami Microdrive. Aparat zgodny jest z formatem FAT 32, a
    więc można korzystać z kart o pojemności >2GB. Inna, nieco mniej chlubna
    tradycja dotyczy współpracy aparatu z kartą, a dokładnie tego co się stanie
    gdy otworzymy pokrywę gniazda kart pamięci gdy będzie trwało przerzucanie
    danych z bufora do karty. Podobnie jak w 300D wszystkie niezapisane zdjęcia
    zostaną bezpowrotnie stracone! Należy więc uważać i obserwować diodę
    informującą o stanie aparatu."

    Link:
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=2935&p=4

  • 24. Data: 2009-01-08 11:05:38
    Od: "PM" <p...@g...pl>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> wrote in message
    > Biker wrote:

    > Watpie aby limitem dla CF bylo 2GB. Sformatuj swoja karte na FAT32, jesli
    > sie uda (aparat obsluguje FAT32) to proponuje Preteca 233x 16GB.

    Witam.
    Nie wierzcie w to 233x u tej karty !!
    Ja uwierzyłem, kupiłem co prawda tylko 4GB i mam troche wolniejszą karte niż
    stary 1GB sandisk Ultra II.

    czyli na moim czytniku :
    odczyt -7 MB/s
    zapis - 4.6 MB/s

    zaś Sandisk w tym czytniku
    odczyt -6.57 MB/s
    zapis - 5.3 MB/s

    jak robię test w 350D to jest tak, że
    w 30 sekund na sandisku robi 33 rawy a na pretecu gdzieś 25-26.

    Nawet poszedłem do sklepu z reklamacją (Lorien w Warszawie).
    Pan Serwisant wziął, wsadził w czytnik (kiepski) i miał jeszcze gorzej,
    potem przynieśli lepszy czytnik to dostali zapis cos ok. 9MB a na tym
    sandisku (tez go wziąłem dla porównania) było ponad 10MB/s w zapisie.

    Mimo tego, że na stronie zapewniają o wydajności > 20MB/s reklamacji nie
    uznali - bo w opisie jest magiczne słówko 'transfer do' i Pan Serwisant
    mówił cos jeszcze o chwytach marketingowych.

    Odpuściłem, bo co sie będę z nimi wykłócał, a karta mi była potrzebna na
    wtedy akurat..

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-01-08 11:12:34
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    PM pisze:

    > Mimo tego, że na stronie zapewniają o wydajności > 20MB/s reklamacji nie
    > uznali - bo w opisie jest magiczne słówko 'transfer do' i Pan Serwisant
    > mówił cos jeszcze o chwytach marketingowych.

    Trzeba się trzymać z daleka od producentów co tak parametry podają.
    To jest konkretny model karty i musi mieć w odpowiednim czytniku swoją
    prędkość. Zasada jest taka, że parametry podaje się na najgorszy przypadek.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>

  • 26. Data: 2009-01-08 14:07:53
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Thu, 8 Jan 2009 12:05:38 +0100, "PM" <p...@g...pl> pisze:

    >jak robię test w 350D to jest tak, że
    >w 30 sekund na sandisku robi 33 rawy a na pretecu gdzieś 25-26.

    Karty CF, podobnie jak twarde dyski, mają kilka trybów pracy.
    Największe prędkości transferu osiągają w trybie UDMA. IMHO 350D nie
    stosuje UDMA, większość czytników również.

    233x to jest jakieś 35MB/s. NIekróte karty osiągają nawet większe
    prędkości:
    http://www.hjreggel.net/cardspeed/index.html
    --
    Pozdrawiam,