  • 11. Data: 2017-11-23 11:59:15
    Temat: Re: Centra Futura - czy cos innego?
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    On 2017-11-23 11:47, Marek Panek wrote:

    > Niejako przy okazji interesuje mnie pokrewny problem. Dlaczego
    > akumulatoy montowane w nowych samochodach żyją znacznie dłużej. Dwa
    > przykłady z mojej praktyki: - Citroen 1.6 - 7lat; Renault też 1.6
    > -uwaga! aż 11lat. Okres pracy odczytany przy pomocy daty produkcji z
    > akumulatora. Dla ścisłości wspomnę czasy "maluchów", gdzie osiągnięcie
    > 4-letniego okresu pracy aku wymagało "chuchania i dmuchania".To nie
    > tylko moje odczucia, ale i innych moich kolegów z różnymi wozidłami.
    > Czyżby znowu jakiś spisek? ;-)
    >
    > pzdrw
    > M.P.

    W koniecznym uzupełnieniu powyższego ("spisku") - akumulator kupiony w
    detalu żyje znacznie krócej
    pzdrw
    M.P.

  • 12. Data: 2017-11-23 12:21:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Panek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >gdzie osiągnięcie 4-letniego okresu pracy aku wymagało "chuchania i
    >dmuchania".To nie tylko moje odczucia, ale i innych moich kolegów z

    Kto wie. Fabryka stawia wymagania, a supermarket nie.
    Ale:
    -lezakowanie na polce w sklepie - kto wie ile miesiecy tam lezal bez
    ladowania,
    -IMO - te stare samochody po prostu sie psuja. Alternator niedomaga, a
    potem akumulator niszczy sie szybciej.

    -styl uzywania, a raczej czasy przestojow - czy nie ma tak, ze stare
    auto drugie w rodzinie i odpalane raz na kwartal ..

    J.

  • 13. Data: 2017-11-23 13:57:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Osmy rok zyje akumulator kupiony w detalu w hipermarkecie z zarcie, ciuchami itp. Na
    dodatek byl to najtanszy akumulator jaki byl. Juz jest slaby i pewno dziewiatego roku
    nie dozyje. To jak najtanszy tyle przezyl to markowy powiniem byc dobry przez
    dwadziescia lat. Samochod eksploatowany tylko w miescie. Robi krotkie odcinki i
    czesto jest zapalany. Albo tydzien stoi bo nie ma potrzeby zeby pojechac. Przez osiem
    lat dwa razy byl ladowany z prostownika. Raz jak nie jezdzil poltora miesiaca i drugi
    jak zostawilem wlaczona lampke w srodku. W obydwu przypadkach nie byl rozladowany do
    zera.

  • 14. Data: 2017-11-23 14:28:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Nov 2017 11:21:47 +0100, w
    <5a16a13d$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ciekawe, co oni robia ... boje sie troche, ze biora jakies starocie,
    > laduja, a wytrzyma potem nie wiadomo ile - od miesiaca do 10 lat :-)

    Dają gwarancję -- chyba 6 miesięcy.

  • 15. Data: 2017-11-23 18:10:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-11-23 o 11:47, Marek Panek pisze:

> [...]
    > przykłady z mojej praktyki: - Citroen 1.6 - 7lat; Renault też 1.6
    > -uwaga! aż 11lat. Okres pracy odczytany przy pomocy daty produkcji z

    Bo Automotiv rządzi się swoimi prawami i odpadu produkcyjnego nie
    pozwoli sobie wsadzić do auta.

    Renault Megane - 10 lat co tam było, potem Centra zwykła 2 lata auto
    sprzedane więc nie wiem jak dalej.

    Varta Silver (zdaje się) w Alfie 156 2.4JTD - 9 lat, potem Centra Futura
    i po 2 tygodniach złom. Zanim po użerałem się że sklep mi chłam totalny
    sprzedał to jeździłem 11 letnim Boschem z jakiegoś też oryginalnie
    wytarganego benzyniaka, o pojemności w okolicy 44Ah i z 2.4JTD zimą (!)
    dawał rady, a Fiutura nie. Stąd mam uraz do Futury straszny i w ogóle
    obsługi sklepowej w zakresie reklamowania akumulatorów. Cuda mi gość
    podpinał aby tylko cokolwiek znaleźć.

    Avensis T25, 7 lat i wymieniłem Panasonica na Vartę Silver ze sklepu
    i... po 3 latach umarła. Kupiłem w markecie najtańszy aku i na razie 2
    lata nie całe.

    Tak szczerze... to zamiast kupować towar nowy na półki sklepowe, może
    lepiej jest kupić akumulator używany, ale oryginalny wsadzony do auta
    przez producenta, bo został najprawdopodobniej wyprodukowany z pełną
    rygorystyką parametrów w przeciwieństwie do chłamu aftermarket?

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2017-11-24 02:46:28
    Temat: Re: Centra. kogutkozenka chora wyobraźnia.
    Od: "WojtekR" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Byl tu taki co podpieral sie informacjami z ksiazki
    >napisanej 60 lat temu.

    kogutkozenku, informacje z każdej książki bedą bardziej wiarygodne
    od informacji pochodzących z twojej chorej wyobraźni, bo nigdy nie podajesz
    źródła swoich głupot.

  • 17. Data: 2017-11-24 05:24:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje, pod warunkiem ze bedzie to ksiazka kucharska a nie ksiazka o
    akumulatorach. Ksiazeczka do nabozenstwa tez sie miesci w Twojej racji. Pamietam ze
    zadalem kilka pytan i pozostaja one bez odpowiedzi. Czy dlatego ze w tamtej super
    ksiazce nie ma na nie odpowiedzi? Co tam jest napisane o olowiowych samochodowych
    akumulatorach zelowych wykonanych w technologii wapniowo srebrowej? Albo czy trzeba w
    czasie ladowania korki w bezobslugowych hermetycznych wykrecac?

  • 18. Data: 2017-11-24 09:10:49
    Od: "WojtekR" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Pamietam ze zadalem kilka pytan i pozostaja one bez odpowiedzi. Czy dlatego
    >ze w tamtej super ksiazce nie ma na nie odpowiedzi?

    Odpowiedź jest w tej ksiązce. Idź do biblioteki i przeczytaj
    i nie wypisuj bzdur wyssanych z twojego palca.
    Przy okazji może znajdziesz nowszą książkę.

    Nie o tym była dyskusja.

  • 19. Data: 2017-11-24 10:54:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Nov 2017 18:10:19 +0100, w
    <5a1700f3$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>, Irokez <n...@w...pl>
    napisał(-a):

    > Stąd mam uraz do Futury straszny i w ogóle
    > obsługi sklepowej w zakresie reklamowania akumulatorów. Cuda mi gość
    > podpinał aby tylko cokolwiek znaleźć.

    I dlatego po raz kolejny nie polecam Yaka we Wrocławiu.
    Po ich obsłudze przerzuciłem się na hipermarketowe.

  • 20. Data: 2017-11-24 16:07:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No i co z tego ze nie o tym? Jak masz kaprys to zaloze nowy temat, adresowany w
    tytule do Ciebie. W nim beda pytania na ktore nie chcesz odpowiedziec. I dokad nie
    odpowiesz albo pojdziesz w pizdu bede robil zeby co dwa dni przez chwile byl na
    pierwszym miejscu.