  • 21. Data: 2015-01-24 15:55:28
    Temat: Re: Ceny modułów WiFi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Bez miesięcznego doładowania konta ma ważne wychodzące przez rok?

    Tak. Nowy starter ważny jest miesiąc plus następny miesiąc na odbieranie.
    Każde doładowanie w kwocie przynajmniej 5 zł sprawia, że ważność konta
    wynosi rok od daty doładowania (i dodatkowy miesiąc na odbieranie).

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2015-01-24 16:17:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Jan 2015 15:24:37 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Virgin Mobile, starter kupiony w "Żabce" za 8 zł, aktywny przez
    > rok po doładowaniu za 5 zł, w tym internet przez lejek 32 kbps.

    A i jeszce jedno. Czy zarządzanie kartą (sprawdzanie stanu konta itp)
    może odbywać się z innego nr (telefonu). Bo jak jest tak, że na tą
    kartę przychodzi haslo potrzebne do zalogowania za każdym razem na
    www do systemu zarządzania (tmobile albo plus) to dla niektórych może
    być upierdliwe wyjmowanie karty z urzadzenia za każdym razem gdy chcą
    sprawdzic saldo.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2015-01-24 16:55:47
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2015-01-23 o 14:27, Atlantis pisze:
    > Jednak mówimy o naprawdę
    > diametralnej różnicy w cenie, nawet 20x.

    WizFi250 to ok. $22 więc raczej mniej niż 8x.
    Do tego WizFi250 to produkt markowy, a to po $3 to ktoś gdzieś z czegoś
    polutował w szopie. Dochodzi jeszcze kwestia skali.
    Moduły po $3 do zabawy jak najbardziej, do pracy zaś coś co ma określone
    i gwarantowane parametry, przeszło certyfikacje i inne takie duperele.

    --
    AWa.

  • 24. Data: 2015-01-24 19:54:22
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    trzeba się zastanowić ile te wszystkie moduły kosztują?

    myślę, że ze złotówkę...
    no i tu pojawia się rozumowanie koalicji po/eu...
    tym chujom damy po 189pln,
    a kolesiom z brygady po $3...

    jakim głupkiem trzeba być, żeby sobie z tego nie zdawać sprawy, nie roman?

  • 25. Data: 2015-01-24 20:00:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > www do systemu zarządzania (tmobile albo plus) to dla niektórych może
    > być upierdliwe wyjmowanie karty z urzadzenia za każdym razem gdy chcą

    Zarządzanie na stronie virginmobile.pl jest bez jednorazowych haseł.
    Używam do odbierania połączeń głosowych i SMS -- działa, nie ma na
    co narzekać. Jak jest z Intrnetem, to nawet nie sprawdzałem, ale tak
    o tym ograniczeniu do 32 kbps piszą na stroie operatora, a Branson
    raczej rzadko ściemnia. Teoretycznie powinno to działać jak w sieci
    Play, bo Virgin Mobile korzysta z infrastruktury P4.

    Kiedyś używałem prepaidów T-mobile (wtedy one również miały ważność
    rok po doładowaniu). Hasło jednorazowe, owszem, jest potrzebne do
    logowania się w panelu administracyjnym, ale bez problemu da się
    ustawić to tak, by SMS przychodził na inny numer.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2015-01-24 22:16:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Jan 2015 15:11:30 +0100, Maciej Milinkiewicz
    <n...@e...pl> wrote:
    > klucz.net na kartę
    > GPRS Internet (100 kB) 0,02 PLN * 30 dni = 60 groszy

    Regulamin klucz.net:
    Abonent zobowiązany jest do: (...)
    14) nieużywania Karty SIM w systemach i urządzeniach służących do
    zautomatyzowanego przesyłania danych pomiarowych lub zdalnego
    sterowania, w tym w systemach monitoringu osób, budynków, pojazdów
    (tzw. rozwiązania telemetryczne);

    Doopa.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2015-01-24 22:22:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-24 o 19:54, Ministerstwo Propagandy pisze:
> [...]
    > a kolesiom z brygady po $3...
    >
    > jakim głupkiem trzeba być, żeby sobie z tego nie zdawać sprawy, nie roman?
    A Ty co tak na Romana najeżdżasz? zrobił ci coś? no to się odpier..l od
    niego a
    jak się nudzisz to kup sobie psa, będziesz miał z kim pogadać a nie
    śmieć to po grupie.

  • 28. Data: 2015-01-24 22:25:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Jan 2015 15:55:28 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    konta
    > wynosi rok od daty doładowania (i dodatkowy miesiąc na odbieranie).

    Regulamin Virgin:
    § 9. Zobowiązania Abonenta
    1. Abonent zobowiązuje się do:
    [...]
    f) do nieużywania Karty SIM/USIM w rozwiązaniach telemetrycznych;

    Czyli podobnie jak klucz.net. Ciekawe dlaczego i czy faktycznie
    blokują karty za łamanie tego punktu regulaminu (i jak to wykrywają).

    --
    Marek

  • 29. Data: 2015-01-24 23:26:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    >
    > Czyli podobnie jak klucz.net. Ciekawe dlaczego i czy faktycznie
    > blokują karty za łamanie tego punktu regulaminu (i jak to wykrywają).

    Dlaczego, to chyba jasne -- żeby zarobić na "abonamentach telemetrycznych",
    na ogół droższych. W swoim czasie używałem sporo prepaidów Simplusa do
    zastosowań telemetrycznych. Najśmieszniejsze było to, że nadawały one
    SMS-y same będąc w Australii albo w Nowej Zelandii. Wtedy jeszcze prepaidy
    w ogóle nie miały rozmów w roamingu, ale SMS dało się wysłać przez sieci
    zagraniczne, i to w dodatku w takiej samej cenie, jak z kraju. A na dźwięk
    słowa "telemetria" operatorzy robili wielkie oczy.

    W regulaminach często stoi jeszcze, że nie wolno udostępniać połączenia
    internetowego z urządzenia, w którym jest karta SIM na inne urządzenie.
    Na przykład ze smartfona przez WiFi na laptopa. Więc powinienem przełożyć
    kartę do modemu USB i włożyć go w komputer -- wtedy będę w porządku. No ale
    czy ten komputer realizuje "rozwiązania telemetryczne"? -- konia z rzędem
    temu, co potrafi z czystym sumieniem to orzec. Mogę też nie mieć modemu
    USB, a używać tego, który jest w telefonie. Nie w smartfonie, tylko
    w oldskulowym aparacie przeznaczonym do łączenia z komputerem przez RS232,
    irda, USB lub Bluetooth. Też mi przecież wolno. A tu akurat operator
    w ogóle nie może powiedzieć "panie to karta do dzwonienia jest, a nie do
    jakichś modemów". Jakiego aparatu się aktualnie używa, to akurat operatr
    wie dobrze, stwierdza to po IMEI. I rzeczywiście to robi -- w panelu
    administracyjnym Play widać nawet zdjęcie mojej komórki, gdy tylko się
    tam zaloguje.

    W praktycę więc, jeśli taką komórkę przypnę kablem rs232 do swojego
    "rozwiązania telemetrycznego", coś tam przez nią od czasu do czasu śmajtnę
    via GPRS, a jeszcze będę na nią i z niej dzwonił (też przez AT w rs232),
    to nikt nie będzie w stnie wykryć o co chodzi. Oczywiście mam na myśli
    rozwiązanie amatorskie, a nie rozłożysty system, który korzysta z tysiąca
    kart Virgin czy podobnych.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2015-01-24 23:46:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Jan 2015 23:26:15 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Dlaczego, to chyba jasne -- żeby zarobić na "abonamentach
    telemetrycznych",

    Ale operatorzy wirtualni nie mają dla takich oferty.
    No i druga kwestia albo jesteśmy uczciwi i szanujemy regulamin
    dostawcy albo nie. Prosta sprawa.

    --
    Marek